Annons:
Etikettmeditation
Läst 1640 ggr
bananafish
10/14/15, 10:47 AM

Känner mig bevakad under meditation,

Hej på er,
Har inte sysslat med Meditation särskilt länge, men har haft en period i mitt liv då det Meditation och det andliga kommit att ta mer och större plats. Kan ärligt säga att det är bland det bästa som hänt mig, det har kommit att förändra mig och framförallt utveckla mig väldigt positivt och harmoniskt. Dock har jag ett par funderingar kring min Meditation.

På den senaste tiden har jag känt mig bevakad under Meditation. Det känns som att någonting finns vid min vänstra sida.  Den första gången jag upplevde det kom det ganska hastigt och chockartat. Det började med att det kändes som att jag föll i djup sömn (jag satt upp och jag kan fortfarande inte förstå vad som hände). Det gick på ett par sekunder och lika snabbt "vaknade" jag, spärrade upp ögonen och tittade direkt till vänster där jag kände att det "fanns någonting".  Blev ganska rädd, men enbart av själva upplevelsen som kändes tumultartad, och inte för att jag på något vis kände att jag skulle göras illa.
Förutom att jag ofta känner mig bevakad, kommer ibland även en liten värme i vänstra ansiktshalvan. Nu känns det dock mer välkomnande, nästan som att jag hälsar och sedan fortsätter meditera.

Vad är er spontana reaktion kring detta? Funderar också vad det var som hände under meditationen då jag bara "försvann"? Jag är en rookie utan större meditationserfarenheter och skulle därför bli glad och tacksam för era tankar! :)

Annons:
Bogey
10/14/15, 11:27 AM
#1

Mediterar du alltid på samma plats, eller upplever du samma sak oavsett var du mediterar.

Det är vetenskapligt bevisat att vissa former av magnetiska fält kan ge upphov till en känsla av närvaro och det är inte omöjligt att när du är i avslappnat  meditativt tillstånd lättare påverkas av de fält som finns omkring dig. Därför undrar jag om du upplever samma sak på andra ställen där de magnetiska fälten förmodligen är annorlunda.

http://science.howstuffworks.com/science-vs-myth/afterlife/ghost3.htm

http://www.nature.com/news/2004/041206/full/news041206-10.html

Huygens
10/14/15, 11:31 AM
#2

Jag tror att det kan vara en ickefysisk varelse som hälsar på. Men tiden får väl utvisa vad det kan vara.

bananafish
10/14/15, 11:47 AM
#3

#1
Det har hänt mig både när jag mediterat utomhus (är mycket i skogen) och även hemma i lägenheten.

Upp till toppen
Annons: