Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 911 ggr
[candy_suki]
2015-10-12 20:23

Sömnparalys endast....

Hej! Jag lider av Sömnparalys, första gången var jag 9år och vart jätte rädd och trodde att våran hus hade övernaturliga saker men. Andra gången var när jag var 13år. Sen dess ha jag fått mer och mer Sömnparalys. Jag sökte då på internet vad jag hade. Jag blev mindre och mindre rädd för att jag vet hur jag ska hantera det. Jag har inga problem med att sova men så fort jag vakna på NATTEN och vill fortsätta sova så går det inte. (Om jag inte vakna på natten så få jag inte sömnparalys) när jag försöker somna om så det kommer det… Ibland ser jag något konstig fast jag blunda, idag kände jag att någon tryckte på min bröskorg. En Sömnparalys är typ bara 5sek för mig men efter en Sömnparalys vaknar jag upp och försöker somna till sedan försöker jag somna igen och då få jag det igen. Det är jätte jobbigt :( Sover jag natten igenom så bli det ingen Hur jag få bort det? Om det går? Är det rätt tråd?

Annons:
Amandla
2015-10-12 20:27
#1

Ja då, det är rätt tråd 👍 Ser du att ordet Sömnparalys är understruket? Klicka på det så kommer du till en utmärkt artikel som handlar om det, kanske får du några svar där på dina frågor.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Magi-cat
2015-10-13 10:45
#2

#0 Jag förstår att det är obehagligt att drabbas av Sömnparalys, men en tröst är att det är ofarligt och vet man vad det är blir det inte så skrämmande.

Många upplever det någon gång, så många som 30 % enligt studier. En del får det ofta. Stress och oro och störd nattsömn kan göra att man drabbas oftare.

Förhoppningsvis är det övergående för dig så du får sova lugnt!

Har du frågat om någon i din familj/släkt också har upplevt fenomenet? Det verkar nämligen vara till viss del ärftligt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: