Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 994 ggr
96pase1
2015-10-07 09:15

Drömtolkning

Hej! Inatt drömde jag något som förbryllar mig! Jag befinner mig med min kompis, en av mina bättre kompisar som nu har tagit ett år av och flyttat till USA. Han skjuter mig med en BB Gun, en pistol med ett skott som inte penetrerar djupt, lagligt att ha utan licens. Han sjuter mig med denna, jag blir inte arg eller ledsen, jag håller för hålet som skottet gjorde, har inte tittat så jag vet inte om jag blöder eller ej? Lite senare så klipper han en sträng som nu hänger från hålet, kanske en sena men förmodligen en tarm, inget äckligt eller läskigt. Han håller mig borta från sjukhuset och gör stort besvär för att förhindra mig. Jag lyckas att ringa till akuten och får dem tilla att kunna ta emot mig. Vi har tidigare varit uppe på ett loftutrymme i ett gammalt skolhus, lite läskigt där! Nu befinner vi oss på en buss där min kompis pratar med busschauffören, jag lyckas ta mig upp på någon sort sits uppe i taket där jag flyttar mig betaget lite längre fram i bussen, jag tittar ner och set busschaffören titta på mig ständigt genom spegeln samtidigt som han kör. Plötsligt befinner vi oss vid en hamn, jag har lyckats ta mig dit och kommer på en lite båt dör en kvinna hjälper mig och kör mig till sjukhuset. Vad i hela friden? Han är min kompis? Har detta med min förra dröm o göra?

Annons:
Magi-cat
2015-10-08 15:33
#1

Några tankar om din dröm:

Drömmen har ingenting med din kompis att göra, han är bara figurant. Du behöver alltså inte misstro kompisen för drömmens skull.

Du kanske känner dig sårad/attackerad/bekymrad? Du söker stöd och verkar få det och veta vad och vart du vill..

Loftutrymme brukar symbolisera det "övermedvetna", skolan kan betyda lärdomar och att söka i erfarenheter.

Fordonet är hur man tar sig fram i tillvaron. Du åker buss = åker med andra, styr inte själv. Busschauffören ser i spegeln, "såsom i en spegel"? Vad betyder det? Kör han framåt och tittar bakåt?

Som du vet är symboliken din egen och du tolkar bäst själv, jag ville bara ge några allmänna tankar. Hoppas det gav något, om än fragmentariskt, precis som drömmar ofta är.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: