Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1047 ggr
96pase1
10/4/15, 11:36 AM

Underjordiska, hemliga gångar/tunnelsystem i skola

Underjordiska hemliga gångar/tunnelsystem. i en sunkig skola

Sitter i klassrummet, där finns inte särskilt många elever. Vi sitter bakom skolbänkar, något sliten miljö. Plötsligt går jag och min lärare till en lucka som finns i golvet, han kryper ner i luckan först, sedan jag. Ingången är som ett L du går ner 20-30 cm, sen måste du stoppa in benen först och sedan försöka glida in igenom springan mellan klassrumsgolvet och någon pelare som blockade nergången lite.

Jag känner mig ständigt jagad och vi går ner i de här luckorna minst två gånger och ner i källaren som är stor med mycket metall, alla dörrar är av metall och ser säkra ut, jag stänger till alla dörrar vi går igenom för säkerhetsskull. Jag ser även att källaren är på flera plan.

Tvättar mig över handfatet vid ett senare tillfälle där jag tittar ner igenom avloppsröret och ser två pumpar med gult plastlock/detalj och grå kropp på en metall lucka och inser att det var en av luckorna vi gick igenom, jag och min lärare, men känner lika snabbt ett obehag att där ska komma upp någon igenom den.

Skolan är ostadig ett tag och jag följer jag med den ena läraren.

Vid ett tillfälle gick vi ner igenom någon tunnel och går igenom olika gångar där vi senar kommer ut igenom en lucka som är på sidan av skolan, jag och min lärare och stod på gräset och tittade in i klassrummet, där han sa att han var tvungen att stänga ner klassen, och eller skolan. 

Jag har en tandställning av koppartråd och känner att det knastrar, drar ut glasbitar, inget blod inget gnäll de ligger bara mellan kinderna och tandköttet. Vi är i matsalen, engelsk skol-stilstil, tre killar i typisk engelsk skoluniform (svart kostym och vit skjorta) sitter vid ett bord den ena har krullig mörkbrunt hår, Tror att han bestämde mest av dem.

Vid ett tillfälle i matsalen kommer en blond ung tjej fram, när jag har dragit ut några glasbitar och en koppartråds virvel på kanske en cm diameter, och visar en bild på hur min tandställning egentligen skulle sett ut och sitta, den ska vevar mellan tänderna, lite som att väva. Fick uppfattningen att det var hon som skulle göra det. Sen tänkte jag på att det var kanske den där virveln jag bitit på som fick mig till att känna att det var glas.

Vid ett tillfälle, (tror att det är kronologiskt rätt) är jag inne i den brun krulliga elevens ”kontor” känner mig underlägen på ett obehagligt sätt, mycket träpaneler, kontorsbord i trä, högt i tak, mörkt, jag står mellan dörren och kontorsbordet, han står och tittar ut genom fönstret med händerna ihop bakom ryggen

Sen slutar det konstigt för att vi, jag och min lärare, är på flykt igen och kommer till ett badrum, vitt kakel med vita enskilt vägghända urinoarer, vi börjar börjar kissa och jag ser sen att jag står jag bakom honom och riktar var han ska kissa, han kissa bland annat vänster upp på väggen rakt upp och sen vaknade jag.

Det känns konstigt med den här drömmen den naggar och biter på mig!

MVH Sebastian :)

Annons:
[Kritan]
10/5/15, 2:47 PM
#1

 Du är rädd att du inte duger.

96pase1
10/7/15, 9:58 AM
#2

Vem är det jag inte duger för?

Upp till toppen
Annons: