Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Upplevelser

Känner igen ställen man inte vet man varit på

2015-09-28 19:03 #0 av: svart/vit

Konstig fråga kanske, men provar skriva i fall någon kanske vet Glad

(Tar bort om det inte passar in)

I helgen så åkte jag bort och spenderade helgen hos en kille. Vad jag vet/kommer ihåg så har jag ALDRIG varit där förut i mitt liv (stället han bor), men kände igen flera olika saker därifrån, som att jag sett det förut.

Hur kan det komma sej?
Har jag tappa minnet och varit dit förut eller är det något annat?

Det har hänt på fler ställen, att jag känt igen byggnader, möbler m.m. fast jag inte vet att jag varit dit

Anmäl
2015-09-28 19:08 #1 av: Tjeja

Kan vara allt ifrån minnen från tidigare liv till att ställena o sakerna är väldigt lika eller starkt påminner om andra ställen du varit på men inte tänkt på just då hur det faktiskt såg ut.
Tycker själv att det speciellt i sverige finns väldigt många ställen, hem och saker som ser väldigt lika ut överallt. Som om större delen av omgivningen var upprepat med carbonpapper. ;-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2015-09-28 19:09 #2 av: Magi-cat

Déjà vu, kanske? Glad

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade Fenomen. 

Anmäl
2015-09-28 19:10 #3 av: Amandla

Det kallas för déjà vu, klicka på det understrukna ordet så hittar du en bra artikel om upplevelsen Glad

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2015-09-28 19:10 #4 av: Amandla

Haha, samtidigt Katten!Skrattar

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2015-09-28 19:20 #5 av: Magi-cat

#4 Härlig synk! Tummen uppSkrattar

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade Fenomen. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.