Annons:
Etikettandlighet
Läst 1381 ggr
Marvel-lous
2015-09-25 20:32

Hur hittar jag tillbaka?

Vet inte hur jag ska börja eller formulera mig men jag ska göra ett försök.

När jag var yngre så var jag betydligt mer öppen, likt barn brukar vara.
Jag har minnen av någon som satt i min säng en natt när jag var 11, någon som lade en hand på min axel när jag var ensam hemma när jag var 15-16. 
Har haft känningar, men inget konkret och inte om dödsfall, endast mindre olyckor.
Var väldigt klar med att jag trodde på det övernaturliga - fram till den dagen min pappa dog för 9 år sedan.
Sen dess har jag blivit "tyst", har tappat min tro till det övernaturliga och känner mig tom och hopplös inombords.

Jag har blivit en skeptiker. Kan bara anta att i och med att jag inte kände någonting när min pappa gick bort (som jag var väldigt nära) så fick jag som en "allt är bara skitsnack" uppenbarelse - och nu kommer jag inte därifrån.
Hur gör jag för att hitta tillbaka, hur kan jag börja tro igen?

Annons:
The_pearl
2015-09-26 22:59
#1

Prova med att börja meditera? Var öppen, lugn och känn förtroende för andevärlden.

[Kritan]
2015-09-29 19:06
#2

Tvivel är att ifrågasätta sin omgivning, vilket är ett naturligt steg i utvecklingen, att gå från barndom in till vuxenvärlden. En helt ny värld öppnas och man känner sig lite omtumlad. Vem är jag? var kommer jag ifrån? Till och med maten smakar annorlunda. Man går omkring och känner vad man tycker och tänker om olika saker. Saker som tidigare varit en självklarhet, måste kanske helt omvärderas. Man måste vara ärlig mot sig själv och inte låtsas vara någonting man inte är. Det är dina känslor och ingen annans. Tron kommer inifrån.

Upp till toppen
Annons: