Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 4229 ggr
AMRebecka
9/21/15, 9:24 PM

Sanndrömmar

Hej! Vad händer med mig..

Enda sedan jag var liten har jag drömt om saker som händer i framtiden, och om vad som händer kanske en dag, en månad eller ett år framåt. tex, en natt drömde jag om att jag var ute och åkte bil med min mamma och sedan kommer det en buss från en kurva och sedan vaknar jag upp. Någon vecka senare är jag ute och åker bil med mamma och jag kände en konstig känsla i hela kroppen, det var på samma väg som i drömmen och jag sa till mamma flera hundra meter innan där drömmen stannades, nu kommer det en buss. OCH där kommer det en buss, mamma frågade hur jag visste det och jag sa att jag hade drömt om det och hon trodde jag skojade med henne, men det gjorde jag inte. varför blir det såhär? Det är inte första gången det hänt, det är ofta jag drömmer och är med om sakerna senare. vad beror det på?? behöver hjälp.

Annons:
Tjeja
9/21/15, 9:31 PM
#1

Du skulle nog behöva hjälp att lära dig hantera din gåva för att förstå den. Stöd av någon som är erfaren och har samma gåva som dig.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Magi-cat
9/22/15, 8:11 AM
#2

#0 Det händer alla någon gång och för en del händer det lite oftare. 🙂

Läs gärna lite om drömmar, som är ett intressant ämne även om de inte visar sig stämma, så kanske det faller på plats.

Du har säkert också drömt väldigt mycket som inte stämt? Det är i alla fall ingen anledning att vara rädd. 

edit: Vi har en artikel på OF om drömmar, kanske kan du finna något där:

http://oforklaradefenomen.ifokus.se/articles/533bcb5cce12c43371001e73-om-drommar-varfor-drommer-vi-del-1?discussions-1

(Om det är ok för admin att länka, annars ta bort.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Amandla
9/22/15, 2:26 PM
#3

#2 Klart det är okej att länka, vi hjälps åt här på ifokus 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
AMRebecka
9/23/15, 12:28 AM
#4

#2 saken är den att jag är livrädd varje gång jag drömmer, jag kommer ihåg exakt alla drömmar jag drömmer, jag är rädd att dom ska hända senare i verkligheten. Senast nu natten som var drömde jag att jag bodde på högsta våningen i ett hög hus, det var vinter och mina katter var ute på balkongen med räcke, den minsta katten hoppar upp på taket ovanför balkongen och hänger där medan den äldre katten hoppar upp på räcket och FALLER ner, jag minns hur mycket hon skrek i drömmen medan hon föll och sedan landar hon på magen i snön på backen och bara ligger och skriker sedan ska jag springa ner för alla trappor och just när jag är framme nere hos katten så rycks jag därifrån och vaknar upp i panik och var tvungen att kolla till henne. Jag tror att alla mina drömmar ska hända i verkligheten nu för tiden då dom brukar göra det..

Tjeja
9/23/15, 6:39 AM
#5

Näta in balkongen! Oavsett din dröm är det lag på att näta in balkongen när den är högre upp från marken än två meter om djur ska vistas på den.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Magi-cat
9/23/15, 7:42 AM
#6

#4 Förstår att det var en otäck dröm!

En av teorierna runt drömmar/sanndrömmar är att hjärnan nattetid kör något slags snabbscanning, dels för att rensa från dagen, dels för att identifiera potentiella risker. 

Du kanske mer eller mindre omedvetet sett risker för katterna och nu kom det upp i den här formen i drömmen?

En del föredrar att se drömmen symboliskt. Tänk då efter vad katter symboliserar hos dig. Snö är frusna känslor och ett fall är att tappa fotfästet.

Det finns inget som säger att det händer det som du drömmer….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
AMRebecka
9/23/15, 8:51 AM
#7

#5 jag bor på nedervåningen så jag har ingen balkong utan jag har en uteplats, det var i drömmen jag bodde längst upp i ett höghus. jag har försökt att tyda drömmen, men det finns så olika "budskap" på olika sidor på nätet om hur man ska tyda en dröm. jag kollar alltid upp vad drömmen betyder så fort jag vaknar på morgonen då jag alltid kommer ihåg drömmarna. Och jag måste fråga en sak, cirka en månad efter att min farfar gick bort så drömde jag samma dröm hela tiden varje natt i ca 2 veckor att han kom och knackade på hos mig och ville komma in sedan vaknade jag då han fick komma in genom ytterdörren. vad menas med den drömmen?

Tjeja
9/23/15, 12:30 PM
#8

#7 Han ville antagligen göra dig medveten om att han inte är borta bara kroppen är död. Vill du ska veta att han är med dig om du vill det och släpper in honom/är öppen för hans närvaro i ditt liv som en skyddsängel/andligt stöd ungefär. Att det tog en månad innan han kom och knackade på kan bero på att hans själ först behövde få vila upp sig lite och få finna sig till rätta på andra sidan igen innan han och kanske du med, var redo och mogen för den kontakten igen. Prata med honom ungefär som man ber eller tänker till "gud". Kanske farfar rent ut av kan hjälpa dig och guida dig lite i att komma underfund med dina sanndrömmar och hur du ska hantera dem och din andliga känslighet?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

SegerSims
9/27/15, 1:51 AM
#9

Förstår att sanndrömmarna är läskiga. Jag har dom med ibland och den värsta drömmen för mig var att jag drömde att ett av mina marsvin hade fått två stora sår. På morgonen visade det sig att hon hade ett stort sår.  Så drömmen stämde inte helt men bara att drömma att hon var skadad och att det sedan stämde var läskigt nog.

[Kritan]
9/29/15, 1:46 PM
#10

Skriver ner vad du drömde och datumet, så vet du hur långt fram i tiden du kan se.

Upp till toppen
Annons: