Annons:
Etikettoförklaradefenomen
Läst 2519 ggr
HahannaH
2015-09-14 22:14

Vad betyder dessa konstiga händelser?

Jag har alltid haft en massa konstiga händelser runt omkring mig ända sedan jag var barn.

Vart jag än har levt, har jag alltid haft knackningar i väggarna. Den typ av ljud som du får från när någon hamrar på en spik i väggen. 

Vanligtvis ljud hörs under natten, men det har ibland också förekommit under dagen. 

Jag har flyttat en hel del i mitt liv, även bytt länder några gånger… Men knackningarna återstår. 

Min make hade aldrig hört det och trodde att jag drömde, men så en dag han äntligen hörde ljuden han också.

Från ingenstans har vi fått svåra skarpa bucklor i våra kökskranar. 

Detta har hänt i tre av våra hus (i 3 olika länder).

En gång när min man och jag hade ett gräl, sprang jag på övervåningen till sovrummet (han stannade på nedervåningen) släckte ljuset och kastade mig på sängen… 

För att i nästa ögonblick förvånas av att ljuset tände sig självt igen. Min make befann sig fortfarande på nedervåningen. 

Undersökte omedelbart lampknappen för att se om den skulle kunna fastna mellan på och av, men detta var inte en möjlighet.

En annan gång jag tog en Selfie i samma sovrum, när allt man kan se  i fokus var min panna, nacke, axlar och bakgrund… Runt mina ögon, näsa och mun var ett stort moln.

En gång när jag var ensam hemma började radions volym höjas gradvis tills det att den nästan blåste högtalarna.

Jag drömmer tidvis sanndrömmar. Lider mycket ofta av mardrömmar.

Jag är en mycket känslig person som har mycket förhöjda förnimmelser både fysiskt och känslomässigt. Jag är också mycket statisk … Och jag kan höra höga ljud från saker som gamla TV-apparater från utanför byggnader.

Jag kan med lätthet läsa de flesta personer jag träffar.

Kan oftast räkna ut vad som kommer att hända härnäst i de flesta sociala situationer.

Min far (som inte tror på något icke vetenskapligt) såg en gång en flicka (som såg ut precis som jag) stående över mig när jag sov i min säng som barn…

En hel del olika saker här… Men jag tänkte att jag bör omfatta en del olika saker eftersom de kanske kan ha ett samband?

Annons:
[Kritan]
2015-09-15 15:13
#1

En del människor är extra intuitiva vilket också kallas clairsentience. Några får förnimmelser genom dofter och ljud. En övning du kan använda är med vanliga spelkort. Lägg tre bredvid varandra med färgerna nedåt. Koncentrera dig på ett kort i taget, skriv ner om det är rött eller svart och gå igenom alla tre innan du kollar.

Huygens
2015-09-15 16:01
#2

Jag tror att om jag skulle ha så många ovanliga händelser, skulle jag försöka hitta metoder att utforska på egen hand.

H-lena
2015-09-16 09:13
#3

Du är uppenbarligen väldigt öppen och troligen medial/andlig. Om du tycker att allt det här påverkar dig negativt (vilket inte framgår av det du beskriver) så kan du lära dig att stänga ner. Antingen på egen hand eller söka upp något duktigt medium som kan hjälpa dig. Lycka till!


Upp till toppen
Annons: