Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 15420 ggr
Amandla
2015-09-13 16:46

Borttappat-tråden

Om ni inte fått svar i den gamla tråden så ställ frågan igen här!

Innan du gör ett inlägg i tråden, läs hela detta inlägg för att slippa få ditt inlägg raderat.

Gamla tråden här:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/555dd1b4ce12c4029c002b98-borttappat-traden?discussions-1

På förekommen anledning: det är INTE jag som letar efter föremål eller djur som saknas.

**DET ÄR INTE TILLÅTET ATT EFTERLYSA SAKER ELLER DJUR SOM TILLHÖR NÅGON ANNAN!!!
**

Det är INTE tillåtet att söka exempelvis pengar eller andra saker av större värde. 
**
Det är ej heller tillåtet att söka saker som är stulna. Det är polisens jobb och skyldighet att lösa brott**

För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden - men det gäller INTE försvunna människor, det är oetiskt att känna in andra människor utan deras tillåtelse och sådana frågor tas bort direkt. Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränande medium och andra som vill hjälpa till.

Det är frivilliga medlemmar som gör detta på sin fritid så det kan ta ett tag att få svar. Vi är mycket tacksamma för deras engagemang GladDet här är också en tråd där man kan träna på att hitta saker, så prova gärna själva, kanske hittar du något som en annan medlem letar efter!

Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna, därför har du inte fått svar. Det är ingen idé att börja påminna eller tjata, det har snarast motsatt verkan eftersom det då blir en obehaglig känsla omkring frågan och då minskar chansen att någon vill ta sig an den. Så ha tålamod och slappna av.

Kom ihåg att lämna feedback när någon tagit sig an din fråga!

Lycka till!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Minnix
2015-09-13 17:49
#1

Ska jag vänta på eventuellt svar på min fråga från andra tråden eller ställa den igen här nu? Eftersom det inte var så längesen jag frågade menar jag :P

[NeferNefer]
2015-09-13 17:53
#2

Ställ frågan igen här. Gamla tråden är ju trots allt stängd nu. 🙂

Minnix
2015-09-13 17:57
#3

Ok, gör ett försök igen då och hoppas innerligt att någon ser något! 

Nyligen inflyttad i denna lägenhet (sen 1 september) och någon gång runt 3-4 september försvann min hemnyckel direkt efter att min sambo gett mig den. Har inte ens något minne av att jag lämnade tvrummet med den. 

Vanlig lägenhetsnyckel samt två mindre nycklar (till hänglås) på en ring tillsammans med en mjukisdjurbjörn ca 1dm stor. 

Tackar på förhand ni som försöker!

[NeferNefer]
2015-09-13 17:58
#4

Står soffan bredvid en bokhylla? I så fall, kolla mellan dem.

Minnix
2015-09-13 18:17
#5

 nej vi har ingen bokhylla :/

VampireGirlElvira
2015-09-13 18:52
#6

Provar igen. :) (Det mesta är kopierad igen från den förra tråden.) Söker fortfarande en blåvit liten porslinshund som står på bakbenen och tigger. Den är ca 13-14 cm hög och den hunden tittar på en med ena örat uppe och den andra örat nere och med huvudet lite på sned. Jag har haft den senast när jag var 16 eller 18 år. Jag har fått underbar respons från den förra tråden, men har ej hittat den ännu. Så nu försöker jag igen och hoppas att någon kan hitta den åt mig. :)

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
[josten]
2015-09-13 19:52
#7

#3 Kan den ligga i en flyttkartong?

Minnix
2015-09-13 20:15
#8

#7 Jag hoppas verkligen inte det men misstänker att jag måste kolla igenom de ouppackade kartongerna :( ska se om jag kan kolla ikväll.

[Droppe]1
2015-09-13 21:27
#9

Jag lägger in min fråga från förra tråden:

Hej! Ett av mina stora glas som jag brukar dricka kaffe och te ur har varit försvunnet i flera månader, kan någon känna var det tagit vägen?

molam
2015-09-13 22:06
#10

Min blev borttagen om MIN bok som brorsan slarvade bort när han städade, varför? Får man inte efterlysa Egna saker som syskonen har Slarvat bort heller? Amandla?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[NeferNefer]
2015-09-13 22:09
#11

#10: I det inlägget skriver du "En bok som min bror tappade bort", du skriver inget om att det är din bok. Gör ett nytt inlägg i den här tråden om boken men skriv att den är din.

molam
2015-09-13 22:16
#12

Men jag har för mig att jag Skrev att den var min, fast längre ner LEdsnar lite på sådant nu är det två av mina inlägg av mina saker som jag letar som har varit borta. Jag vet att man inte får söka andras Grejer och därför frågar jag aldrig om andras grejer.

JAG letar en bok det är MIN bok som min bror tappade bort, JAG skulle gärna vilja hitta den, det är en tjock pocket bok over 800 sidor om jag inte helt missminner mig, Boken är Grå, Vit, Röd och svart, och på framsidan är där en "Blodig" blomsterbädd och på blomsterbädden ligger där en dödskalle som har in Kniv igenom huvudet. Boken heter "Nyckeln" och det är en svensk bok, författarna är Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.

Boken är MIN och JAG skulle bli riktigt tacksam om nån kunde se den och berätta var den är.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Amandla
2015-09-13 22:22
#13

#10 Så här står det i det inlägget du skrev, jag har kopierat och klistrat in inom citattecken:

"En bok som min bror tappade bort, det är en svensk bok, ganska tjock mer än 800 sidor om jag inte missminner mig, det är en pocketbok och den är Svart, vit, grå och röd, på Framsidan är det en bild av "Blodig" blomsterbädd på blomsterbädden ligger där en dödskalle och på huvudet av dödskallen sitter det fast en kniv, boken heter "Nyckeln" De som har skrivit boken heter Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.

Kan nån se boken? Tacksam för svar"

Vi plockar inte bort inlägg för att jäklas, utan för att vi har väl utarbetade regler att förhålla oss till. Att man inte får fråga efter andras saker är dels för att det är en säkerhetsfråga och dels för att det kan vara lättare att koppla upp sig på just DIN energi om man vill försöka hjälpa dig.

Hoppas du får hjälp att hitta din bok!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
IceTee
2015-09-13 23:48
#15

Jag sätter en tass här för att inte glömma bort att vi ska leta i fästmannens föräldrars tvättstuga efter bh:n jag letar efter och att inte heller glömma att säga om den fanns där eller inte!

Medarbetare på Skor iFokus

katta5
2015-09-14 07:19
#16

Hej letat efter min favorit jacka nu ett tag men kan inte hitta den. Jackan är svart och har en kopparfärgad dragkedja. Tack

[NeferNefer]
2015-09-14 09:22
#17

#14: Vi har noterat att du har begripit reglerna, tack. Nu behöver du inte påpeka det en gång till.

Minnix
2015-09-14 14:15
#18

vill bara flika in att det inte låg några nycklar bland kartongerna! Men tack alla som ger det ett försök!

[Droppe]1
2015-09-14 15:47
#19

Hej! Ett av mina silverörhängen har varit försvunnet länge, kan någon se var det är?

iMois04
2015-09-14 22:36
#20

Kan man fråga om bibliotekets bok som jag, hehe, har råkat tappa bort? Antagligen inte men jaja, ni får ta bort min fråga annars. Jag söker BIBLIOTEKETS bok som heter "rum 213" och är skriven av nån som heter Angelica tror jag? Omslaget är på en äng med långt, vildvuxet gräs. Bakgrunden är svart/vit men sen står det en rödhårig flicka i centrum, hon är också svart/vit, förutom hennes hår, som är blodrött. Ber om ursäkt om men inte fick ställa en sånär fråga med då kan ni bara ta bort den, tack iaf.

Annons:
Amandla
2015-09-14 22:37
#21

#20 Det går bra med din fråga, det är ju du som lånat boken och alltså har ansvar för den. Det vi menar med andras saker är att du inte får fråga efter till exempel var din granne har sin plånbok 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
iMois04
2015-09-14 22:39
#22

Jaha, okej, kan oxå påpeka att jag TROR att BIBBLANS bok ligger i mitt rum, eller nån annanstans, men mest troligt i mitt rum eller skolan, om ni inte hittar den i mitt rum får jag vända utochin på skolan..

Singelmamman
2015-09-15 04:53
#23

Hej sonens oranga vindfleece jacka e spårlöst borta. Har letat överallt och hittar inte den? Snälla hjälp mig hitta den.

Denna kommentar har tagits bort.
[NeferNefer]
2015-09-15 16:02
#25

Jag tog bort #24. Det är självklart tillåtet att fråga om ens egna barns saker.

Singelmamman
2015-09-16 07:12
#26

Ok vad bra.. Tror du ni kan hitta den?

[NeferNefer]
2015-09-16 09:18
#27

#26: Det är medlemmarna på den här sajten som övar eller hjälper, vi har inga anställda medier och siare som sitter och letar efter folks saker. Så det beror helt och hållet om någon av de andra medlemmarna här ser något eller inte.

Annons:
pumizen
2015-09-16 20:14
#28

hejsan

undrar om ni kan se var min dotter har tappat sin favvotröja som hon alltid har med sig på dagis, en cerise färgad dragkedjetröja utan luva där det står love med ett hjärta på framsidan, eller är det någon annan förälder som råkat ta med sig den eller har hon glömt den om det varit på promenad med dagis,tappade bort den för ca 1 månad sen,o har letat precis överallt efter den, hoppas ni kan se något,

Isla99
2015-09-16 21:04
#29

Hej! Jag har tappat min lägenhetsnyckel, bor i en hyreslägenhet i andrahand så har lite smått panik över detta och behöver gärna all hjälp jag kan få. Tack på förhand Med vänlig hälsning

Sovalu
2015-09-17 00:05
#30

Efter en flytt den 10 dec försvann en av mina Apple tv apparater. Vi har vänt upp och ner på hela lägenheten men dehär spårlöst försvunnen. Om ni skulle kunna va till någon hjälp vore ja ytterst tacksam. Mvh elin

Nellii
2015-09-17 17:11
#31

Hej! Tänkte göra ett försök att se om någon kan se var min nioåriga dotters svarta byxor tagit vägen. Inte värda särskilt mycket men både jag och min dotter tyckte mycket om dem så det är synd att de försvann. Det är ett par svarta leggings, inte tunna i bomull utan lite "finbyxtyg" med guldfärgade dragkedjor i fickorna på sidan. Vi köpte dem till hennes skolavslutning  i juni 2015 (eftersom hon hatar att ha klänning på sig) Efter skolavslutningen vet jag inte om hon hann använda dem fler gånger för de är spårlöst försvunna. Nu när hösten kommit ville hon använda dem igen. Kul om någon kan ta sig lite tid och känna efter :)

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-09-18 21:44
#33

#32 raderat. LÄS reglerna.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
MarPe
2015-09-19 11:28
#35

Vet inte hur jag raderar. Kisseungen blev funnen nu på förmiddagen.

Aleya
2015-09-19 11:41
#36

#35 jag raderade. Skönt att katten är funnen. 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

LoveGiza
2015-09-21 18:53
#37

jag har letat efter mina nycklar ett par veckor nu utan resultat. jag är i ganska stort behov av dom då jag har hemnyckel, mopednyckel och lite cykelnycklar. hade varit jätte snällt om du ville hjälpa mig :)

Malia76
2015-09-22 23:26
#38

Hej Jag är en slarver när det gäller nycklar. Jag har tappat bort två nyckelknippor. Den senaste hade jag innan jag åkte på semester i juli. Efter att jag kom hem så har jag inte sett till dem alls. Är det någon som kan se vart de finns. Maria

Nellan-
2015-09-24 12:02
#39

Hej! Nu är det så att jag har tappat bort min skåpnyckel, finns det någon här som har någon aning om vart den är någonstans? Det är en helt vanlig silvrig assa nyckel med en vit hårsnodd på. Om det kan vara till någon hjälp så brukar jag ha den runt högra handleden. Tack på förhand!

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-09-24 20:12
#41

#40 raderad. Läs våra regler!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
AS112358
2015-09-25 07:53
#42

Hej!
Jag söker min svarta huvtröja som har varit försvunnen i några veckor den har stort tryck på ryggen och bland annat texten "På min tid.." på bröstet.
Den har stort sentimentalt värde för mig men är helt spårlöst försvunnen.

Om någon kan hjälpa mig att hitta den skulle jag bli väldigt lycklig

Grodan89
2015-09-25 18:24
#43

Jag har tappat bort ett berlockarmband i silver av märket Thomas Sabo som jag fick i 20-års present och som betyder mycket för mig. Jag minns inte var eller när jag senast såg det men det var borta på min 25-årsdag den 23/11 när jag skulle ta fram det. Den har bl.a. en berlock med en groda som sitter på en pärla. Jag är så rädd att jag tappat det ute men hoppas att jag inte har det. Tacksam för hjälp och svar och jag svarar på alla kommentarer jag får.

Marvel-lous
2015-09-25 20:22
#44

Jag letar efter en bröstpump; den är i plast transparent/grön. Vet inte hur mer jag ska beskriva den, den är manuell med vitt handtag som man pumpar med.

sososso
2015-09-27 13:54
#45

hejsan, jag har aldrig testat något sådant här förut men jag har nyligen tappat bort något väldigt viktigt för mig. Det är en puderburk med ett hemligt innehåll som jag inte vill att någon annan ska hitta eller se.. jag såg det senast i måndags då jag hade den i fickan när ja åkte till en kompis och nu kan jag inte hitta den någonstans, jag har letat som en galning.. jag vill väldigt gärna hitta den snälla hjälp mig

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-09-29 18:37
#47

#46 eftersom katten inte är i din ägo mer så är det enligt reglerna inte tillåtet att du söker efter den. Därför raderas inlägget.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
LovaLind
2015-09-30 08:03
#49

Jag har märkte igår fm att jag tappat bort tre nycklar. En med orange, en med vit och en med svart markering. Satt i en ring. Jag har precis flyttat från en lägenhet till en annan och har i samband med det tappat bort nycklarna. Bore otroligt tacksam för svar.

[Kritan]
2015-09-30 09:58
#50

#49 kanske ligger kvar i bilen

Jojjolina
2015-10-02 09:10
#51

Vi har tappat bort ett halsband som vår dotter fick i doppresent av sin farmor och farfar, det är ett litet guldhjärta med gravyren Ofelia, vi har letat överallt hemma men eftersom vi nyligen flyttade så känns det helt omöjligt att hitta det!! Snälla hjälp mig, halsbandet betyder oerhört mycket för oss!!

[LitenBambi]
2015-10-02 09:32
#52

Jag är förtvivlad, min bilnyckel är borta och egentligen har jag inte råd att ordna med en ny genom verkstaden. Därtill ska vi åka och hämta hem vår nya fyrbenta vän från Skåne imorgon och då hade jag ju givetvis behövt bilen. Jag har letat överallt, men kan min man ha tappat den sen sist han använde bilen? Vart bör jag leta? Snälla någon, ge mig en ledtråd!

Denna kommentar har tagits bort.
Poisionous
2015-10-02 12:26
#54

Hej! Jag söker vår föräldradel till vår babyvakt, den har vart försvunnen sedan juni, vi har sökt med ljus och lykta vad tycks som överallt men kan inte hitta den.Väldigt tacksam för svar. (Bilden raderad då det inte är tillåtet att använda bilder som inte är ens egna)

sophiavcj
2015-10-04 11:13
#55

Hej! Är helt förtvivlad, tappade nämligen bort min förlovningsring igår. Skulle ta handsprit igår inne på ICA & tog därför av mig min ring & la i höger byxficka. Glömde sedan att ta på mig den igen, handlade, åkte hem & vilade & upptäckte sedan att den var borta! Behöver nu ha hjälp att hitta vart den har tagit vägen? Har jag tappat den inne på ICA? Det är en alliansring i vitt guld. Väldigt tacksam för svar!!

Annons:
Fridolfina
2015-10-04 14:11
#56

#55 Har du kollat soffan, mellan dynorna, under dynorna eller under/bredvid?

sophiavcj
2015-10-04 14:30
#57

Har kollat soffan, mellan dynorna där jag vilade, lyft på alla dynor, kuddar osv. kollat under soffan, på mattan, under mattan osv.. inte hittat min ring :(

sophiavcj
2015-10-04 14:41
#58

#56 jag har letat i soffan, mellan dynor, kuddar. under soffan, på mattan, under mattan osv. vänt upp & ner på allt. har letat i bilen jag åkte från affären och hem, tittat på sträckan mellan bilen & min lgh, inte hittat något.. undrar vart den kan finnas?! :(

jultor
2015-10-05 19:30
#59

Jag har tappat bort min pendel som var bergskristall (tror det var bergskristall) med en spiral runt stenen. Minns inte matrialet. Om någon skulle vilja testa och se om dom kan hitta den skulle jag bli jätteglad :)

sarafabian
2015-10-06 17:41
#60

Hej!

Min dotters svarta skinnboots i storlek 39 är borta. Undrar om ni kan se var de finns? I huset eller på annan plats eller vart? Som fattig student så vore det bra om de kom fram.

Tack på förhand!

Amandla
2015-10-06 17:49
#61

#60 Hur gammal är din dotter?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
sarafabian
2015-10-07 07:58
#62

Hon är 13 år.

Annons:
Amandla
2015-10-07 11:59
#63

#62 Bra, då är du målsman med andra ord. Vi har nämligen en regel som säger att man bara får be om hjälp med ens egna saker, men också ett undantag som ger tillåtelse när det handlar om ens minderåriga barns grejor. Det var det jag ville kolla 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
sarafabian
2015-10-07 12:35
#64

Okej då vet jag🙂! Min dotter är ju tonåring och lite disträ kanske… Har du Amandla en synsk förmåga så du kan se var skorna kan vara?

Amandla
2015-10-07 12:38
#65

#64 Nej, jag jobbar inte på det viset (det står också i trådstarten). Hoppas någon annan kan hjälpa dig.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
sarafabian
2015-10-07 14:04
#66

Okej då vet jag! Tack ändå 🙂! Jag hoppas också att någon annan ha förmågan och vill och kan hjälpa mig/oss.

Agnes Lundh
2015-10-07 15:21
#67

Hej! Min katt har inte kommit hem sen i fredags. Jag undrar om ni kan se vart han är? Tack på förhand!

esperanza85
2015-10-08 09:37
#68

Hej För 2månader sedan gick min älskade mor bort. jag förvaltar hennes bil för tillfället och är så ledsen då jag nu i helgen tappat bort bilnyckeln. Det är en Volkswagen nyckel utan några nyckelringar eller något som sitter på. Jag läste att man inte kan fråga om andras saker men hoppas att detta ses som en okej situation då min mor ej kan fråga detta.Hoppas så att nån här kan hjälpa.

Amandla
2015-10-08 13:46
#69

#68 Det är godkänt då det är en speciell situation.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Aurorai
2015-10-08 21:56
#70

Hej , jag undrar om du kunde hjälpa mig, Jag har tappat bort mitt guld halsband som jag fått av min mamma och det är ett smycke jag verkligen håller kärt, kan du kanske se nån ledtråd vart den är? mvh Amanda

[Ily143]
2015-10-08 22:17
#71

Hej! Jag har tappat bort två par skor utav mina favoritskor, har letat överallt. Det ena paret är svarta ballerina skor från Toms, det andra paret är ett par brun/gråa skor med ganska bred inte alldeles för hög klack, dragkedja baktill och snörning framtill. Jätte tacksam om någon kan hjälpa mig!

Skrället
2015-10-09 08:30
#72

Hej! Letar fortfarande efter min guldkedja med två egyptiska berlocker i - en s k ankh-symbol och en kartusch med mitt namn i hieroglyfer; de har stort affektionsvärde då jag fått dessa av min bästa vän - min syster! Tacksam om någon vill ta sig tid att försöka hjälpa mig!

Kram till er alla :)

Sparven88
2015-10-11 12:45
#73

Hej! Jag hoppas någon snäll själ kan hjälpa mig! Har nyligen fått mitt första barn och är nu på jakt efter min dopklänning jag hade när jag döptes. Vet ej vem eller var den är. Den är i alla fall vit, med blå band på samt olika namn broderade på den. Hoppas på svar! /Sparven

[GunillaSF]
2015-10-11 16:18
#74

#73 Sparven88. Får upp ett enda ord och det är faster. Du får fundera utifrånn det 😉

Sparven88
2015-10-12 01:48
#75

#74 Återigen Tack Gunilla! Det låter som en rätt bra ledtråd. Nu vet jag nog i vems hem jag ska leta. Frågan är bara var!

[GunillaSF]
2015-10-12 10:06
#76

#75 Så roligt om jag kan hjälpa. Ser en fin, ganska stor vit kartong med stora bokstäver på. Kan vara firmanamn el liknande.

Annons:
Anna_T
2015-10-12 12:02
#77

Igår, 11/10 på eftermiddagen, tappade jag min vigselring. En ring i vitguld med en 5 carat diamant som det står Patrik & Anna 30/6-12 i. Jag har förmodligen tappat den utomhus i vår trädgård, men var? Kan någon hjälpa mig?

vemina
2015-10-15 15:21
#78

Jag har en potatisskalare med lila på som är spårlöst försvunnen sedan en tid tillbaka.. Ligger den någonstans i mitt hem eller är den borta?

vemina
2015-10-15 15:23
#79

#71 Jag skulle kolla på ett mörkt ställe, kanske ett förråd.

Silamarion
2015-10-15 21:25
#80

Hej! Förlåt att jag inte skrev här först. Är lite ny här :) Jag har städat bort min ring när jag skulle ha främmande i mitt hus när jag inte var hemma. Jag har ärvt den av min moster och jag saknar henne varje dag. Kan någon snäll själ hjälpa mig? /Lina

Vander-sten
2015-10-18 03:01
#81

Putte har försvunnit 😕

En liten speciell spräcklig katt som jag haft sen hon  bara var nån vecka gammal (Augusti katt från 2014). Väldigt social, lekfull och sällskaplig (om än något bestämd av sig). Riktig liten glädjespridare. Verkligen varit en såndär relation med ett husdjur där kemin bara funkat sådär nästan magiskt hela tiden.

Varit borta i några dagar nu & letat och lockat varenda dag  utan några livstecken.

Brukar alltid springa till mig och följa mig som en liten vante när vi är utomhus tillsammans men den här gången kom hon inte tillbaka när hon hade varit ute en stund på egen hand. Bor lantligt med stor trädgård runtom inpå knutarna.

Skulle vara till stor hjälp om någon som har förmåga här hade kunnat se eller känna vad det är som hänt, varför hon inte syns till.

Tack på förhand

AVAAZ.org - The World in Action

Var med och stötta du också, en insats för världen.

Malsan
2015-10-18 21:32
#82

Hej! Har tappat bort min nyckelknippa och letat överallt samt hört hos polisen men utan resultat. Den har ett ljusblått band som det står " skara sommarland" på.. Kan nån hjälpa mig?

Malsan
2015-10-19 18:52
#83

Hittat nycklarna:)

Annons:
Vanessas
2015-10-19 21:36
#84

Hej! 

Jag ringde en sierska, som jag inte riktig litade på. Har erfarenhet av sierskor annars så kunde märka att hon inte riktigt va genuin. 

Jag har tappat bort min badge - arbetskort som har en bild på mig och hänger på ett mjukt band med HUGO BOSS text på. 

Den har varit borta sedan augusti ungefär. Kan ni hjälpa mig att hitta den.

Quenee
2015-10-20 15:04
#85

Hej, 

Jag undrar om ni skulle  kunna hjälpa mig att hitta mitt Bismarckhalsband som jag fick av mina föräldrar i konfirmationsgåva? Det är i guld och jag har knappt tagit av det sedan jag fick det för över 20 år sedan! Men nu gjorde jag tyvärr det och lyckades dessutom med konststycket att slarva bort det. Min mamma har frågat varför jag inte har det på mig, hon blev lite ledsen när jag sa att det är borta. 

Det har varit borta sedan i somras. 

Skulle vara otroligt tacksam om ni kan hjälpa mig!

Elsaharr
2015-10-20 18:58
#86

#77 Jag ser en buske… och gräs!

Zingo ;D

fannylinda
2015-10-20 21:11
#87

Hej

Jag har tappat bort mina "Playmobil" djur, som jag har till mitt pepparkakshus under julen.

Det är bla räv, vildsvin, fåglar, rådjur, hund, katt, ren med släde mm. Ev finns det en grön parkbänk och lite andra saker också.

Jag hade dom framme under julen 2013. Min systerdotter var på besök och hon fick några små saker.  Efter det la jag de resterade prylarna antingen i en liten plastpåse från Ikea eller i en mindre platt papplåda.

Jag letade efter dom små djuren som en tok förra julen, men hittade dom inte :(

Jag har provat "nyckel och sax" tricket, utan framgång.

Finns det någon som kan hjälpa mig?

Quenee
2015-10-20 21:25
#88

ElsaHarr: Är det #85 om halsbandet som du ser buskar och gräs? Tror snarare att det ligger inomhus någonstans, för jag tog av det inomhus. Orkar du försöka se det igen?

Elsaharr
2015-10-20 22:47
#89

#88 Nej, om ringen i #77 :)

Zingo ;D

Fannieee
2015-10-21 11:48
#90

Hej!

Jag vet inte om det räknas som föremål av större värde men jag är förtvivlad då jag inte hittar mina älskade vigselringar! Jag har under graviditeten inte kunnat ha ringarna utan istället haft dom i en silverkedja runt halsen. En slät förlovningsring i roseguld och en slät vigselring också i roseguld med en briljant i vitguldfattning. Hade de senast under en fest i juli och när jag kom hem tänkte jag att jag skulle lägga ringarna på ett bättre ställe än i hallen. Var sjutton kan jag ha lagt dom? Eller ännu värre, har jag tappat dom? Har letat på alla ställen jag kan tänka mig, badrum, bil, jack- och byxfickor. Väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig!

Annons:
Nellii
2015-10-21 16:11
#91

Angående inlägg #31: Så konstigt men helt plötsligt låg byxorna i hennes låda där de ska vara. tror nästan vi har små tomtar här hemma som skojar med oss!

[NeferNefer]
2015-10-21 16:13
#92

#91: Såna små tomtar har jag också hemma. 🙂Saker försvinner och dyker upp lite hipp som happ här.

Marvel-lous
2015-10-21 19:09
#93

#91 & #92 Haha åh det kan vara så jobbigt när man VET att man har lagt något på en plats bara sekunder innan men nog är den borta när man ska ha den.

Oregano1
2015-10-21 19:54
#94

Hej! Fine Morris som flyttade till oss förra veckan försvann natten till den 20e. Han letar nog efter sin matte, vår dotter - men hon bor 7 mil bort i Uppsala. Han är en långhårig ung albino katt, van att vara inomhus, så det är nog svårt för honom därute. Någon som kan hjälpa oss att hitta honom?

Lindberglinnea
2015-10-21 20:53
#95

Hej! Någon snäll själ som vill hjälpa mig? Har tappat bort min plånbok modell större med guldig dragkedja, i den låg bland annat körkort och bankomatkort :/ Skulle vata tusen gånger om tacksam utifall någon kunde hjälpa mig att hitta den!

janejkanske
2015-10-21 22:57
#96

Eftersöker en vit v-ringad märkes t-shirt. Den försvann för ett par år sedan hos frugans (dåvarande flickvän ) föräldrar. Någon som kan hjälpa mig?

[fankys]
2015-10-22 13:10
#97

Jag letar efter mitt pass som jag tappat för några dagar sedan. Känns som jag vänt upp och ner på hela huset flera gånger. Snälla finns det någon som kan hjälpa mig?

Annons:
Lindberglinnea
2015-10-22 16:50
#98

Provade "nyckel och sax i fönstret"-grejen, och gissa vad?! JAG HITTADE MIN PLÅNBOK EFTER CA 1timme!

[NeferNefer]
2015-10-22 16:52
#99

#98: Vad roligt! 👍

Tildaboson
2015-10-23 00:45
#100

Slänger ut en fråga här: Är desperat efter att hitta mina glasögon, de försvann för två veckor sedan, de är ganska runda, bruna och bågarna är i plast. Tack ni som försöker!

janejkanske
2015-10-24 13:41
#101

Hej! Har tappat bort årskort till AIK fotboll. Måste hittas innan måndag! Hjälp

molam
2015-10-24 20:19
#102

#101 DEt vart alldeles mörk när jag läste ditt Inlägg, har du nån mörk plats i din lägenhet/Hus? Kapprum utan Fönster? nån låda MEd lock där du brukar lägga småsaker? Eller liknande?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

janejkanske
2015-10-24 21:47
#103

#102 då vet jag nog var det är. Men kan inte kolla det förrän på måndag :)

molam
2015-10-25 12:44
#104

Hoppas du hittar den då! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
fridis0425
2015-10-26 13:11
#105

hej!

jag heter frida & jag är 13 år. detta året har jag sålt jultidningar och är nöjd över min insats. men, jag har tappat bort en rosa mapp där det står fridas jultidningar på. där i finns det ett papper som ska skickas in senast 1 november. jag behöver verkligen detta pappret och det skulle betyda jättemycket om du visste vart jag skulle leta.

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-10-27 18:54
#107

#106 du får inte söka saker åt andra. Var god formulera om din fråga.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

o0Svampen0o
2015-10-27 18:57
#108

Hej. Min vinterjacka och vintertäcke har försvunnit spårlöst. Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig hitta dem, då det börjar bli kallt ute och jag inte har råd att köpa nytt. Tack på förhand.

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-10-27 20:24
#110

#109 raderat. Det är inte tillåtet att putta sin fråga, sen är det INTE GARANTERAT att man får svar. Detta är en tråd som är baserat på om frivilliga medlemmar vill hjälpa.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
2015-10-28 13:26
#111

Mina sömntabletter som jag hade hos min mor är spårlöst försvunna. En karta på 10st i sin kartong. Min mor kan inte minnas var hon lagt dom och det var mina sista. Kan någon försöka hjälpa?

Annons:
ElmerKrudd
2015-10-28 19:18
#112

Har förlagt mina ppiller, som jag gör varje gång jag ska ta en ny karta. Har letat på dom vanliga ställena men kan inte hitta dom så jag valde säkert ett nytt "smart" ställe sist..

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Jenya
2015-10-28 20:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Min älskade Prisma är borta. Jag vet inte vad jag ska ta mej till. Är utom mej av oro för vad som kan ha hänt henne. Jag behöver hjälp att hitta henne. Är så orolig för att hon inte har det bra på nått sätt snälla hjälp mej få hem min älskade katt.

anne1954
2015-10-29 22:08
#114

Hej! Jag undrar var jag valt att förvara mina guldsmycken, efter jag plockat ut dem från smyckeskrinet före min och även min son Claes flytt som nästan skedde samtidigt. Är helt konfys och tror att jag troligtvis lagt dem i en liten vinröd toalettväska. Kommer dock inte ihåg var jag gjorde av dem??? Snälla, hjälp! Kan de vara stulna? Tack på förhand! Anne

Viola77
2015-10-30 13:34
#115

Kanin på rymmen!Min kanin var ute i natt, hm hittar han inte. Någon som kan se om han lever?Ellerska jag sluta leta

G_erd
2015-10-30 19:23
#116

Min katt har varit borta länge, kan ni se om han levar? i så fall vart skall jag börja leta?

Ginana
2015-10-30 22:31
#117

Hej Har tappat bort vigselring och annan ring som jag hade alltid ihop med vigselringen Tog av mej båda och kan inte hitta dom…vet ej vart jag lagt dom

[Droppe]1
2015-11-01 08:50
#118

Hej! Min smala finstickade mörkgröna halsduk och mitt svarta breda hår/pannband har varit försvunna länge, jag blir glad om någon kan se var dom är!

Annons:
spadertam
2015-11-01 10:59
#119

Tjenare!

Tappade bort mina nycklar i fredags någon gång mellan kl 9 och kl 1 på natten. Nycklarna sitter på en knippa med flera nycklar på och en av nycklarna har en blå gummi-kant runt sig. 

Skulle verkligen vara guld värt om någon kunde se var de tagit vägen då jag verkligen behöver dem tillbaka!

Nermina
2015-11-01 11:26
#120

Hej. Min man gav mig för cirka 2 år sedan ett x länk armband i 21 karat guld i present. Den har nu varit försvunnen i cirka 1 år, och jag har letat och letat. Finns det nån fin själ här i tråden som kanske kan hjälpa mig leta på rätt ställe? Väldigt tacksam för svar

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-11-01 12:23
#122

#121 Läs gärna delen där det står: 

"Det är frivilliga medlemmar som gör detta på sin fritid så det kan ta ett tag att få svar. Vi är mycket tacksamma för deras engagemang GladDet här är också en tråd där man kan träna på att hitta saker, så prova gärna själva, kanske hittar du något som en annan medlem letar efter!

Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna, därför har du inte fått svar. Det är ingen idé att börja påminna eller tjata, det har snarast motsatt verkan eftersom det då blir en obehaglig känsla omkring frågan och då minskar chansen att någon vill ta sig an den. Så ha tålamod och slappna av."

Vi GARANTERAR EJ svar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-11-01 12:54
#124

ser inte #123 eller #121 som förfrågningar eller relevanta för denna tråden så dessa kommer raderas.
Då dessa inte är förfrågningar eller feedback.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

jassmin
2015-11-02 08:54
#125

Söker våran 2 månaders lilla kattunge som försvann i lördags. Kan nån se vart hon har tagit vägen ???

Annons:
jassmin
2015-11-02 08:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126
FannyCl
2015-11-02 18:59
#127

Hej! Jag tappade i onsdags bort min bilnyckel, just innan jag och min sambo skulle iväg till Umeå för att se en konsert. Jag jobbar på förskola och hade den inne på min avdelning på tredje våningen. Den försvann någon gång när jag gick ner till andra våningen, gick in med en matvagn till köket där och sedan klädde jag på mig, gick ut med sopor och hann sedan halvvägs till parkeringen innan jag insåg att den var borta. Tack på förhand!

Denna kommentar har tagits bort.
camiluren
2015-11-02 19:40
#129

Borttappade nycklar Hej hjälp . Kan någon se mina nycklar ? Försvann en kväll efter en kräftskiva. Kännetecken stor lila platt sten som nyckel ring . Tacksam för all hjälp panik här

Denna kommentar har tagits bort.
Nermina
2015-11-03 16:45
#131

Jag ser stenar, vitt hus och en klocka. Kan huset ligga bredvid någon kyrka. Nyckeln ska ligga nära stenar. Camiluren

John11
2015-11-03 23:39
#132

Hej! Jag har tappat bort min kostym. Flyttade i juli och har inte sett den sedan dess. Har inte märkt det fören nu då jag inte behövt den innan.

Annons:
Quataria
2015-11-04 17:01
#133

Hej! 

Jag skulle behöva lite hjälp med att hitta alla gamla kort jag har tagit hand om efter det att min pappa gick bort. Det är massvis med bilder i en plastkasse på bland annat min pappa, så de betyder jättemycket för mig! 

Var först säker på att de skulle vara uppe i förrådet på vinden, men har letat överallt både där och i lägenheten och de är puts väck. Är rädd att jag råkat slänga alla kanske, men hoppas på det bästa! Så hjälp mig snälla hitta korten om du kan! 

Tack på förhand!

camiluren
2015-11-04 18:24
#134

Hej 131 nermina. Tack för ditt inlägg. Vi bor nära en kyrka och vårt hus är ljusgult så detta kan mycket väl stämma bra. Stenarna kan du se mer ? Tack än en gång

Denna kommentar har tagits bort.
FannyCl
2015-11-04 21:14
#136

Nermina, du skrev att en nyckel skulle ligga nära stenar; var det ett svar till mig (#127) eller till #129? Ifall det var till mig, var det det här huset du såg? Tack på förhand!

FannyCl
2015-11-04 21:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137
Nermina
2015-11-04 22:08
#138

camiluren kolla gärna vid dörren, men nedanför dörren vid stenar. Fanny, jag såg ungefär ett sådant hus men huset va vitt. ta gärna en titt vid huset till höger under löven.

Nermina
2015-11-04 23:28
#139

Quataria. Kolla i en väska.

Annons:
camiluren
2015-11-04 23:43
#140

Hej igen. Ska kolla upp svaret om stenarna . Hoppas :-) Undrar även om någon kan se vart jag förlagt min drakros medaljong /hänge. Vi har två men endast en finns att finna. Det en silvrig drake som håller en röd ros . Tacksam för svar

Verha
2015-11-05 00:20
#141

Hej jag har tappat bort ett USB-minne (blåa fyrkanter och det står MTV på) strax innan det försvann tänkte jag att jag måste lägga det så att det inte försvinner (innehåller delar av min uppsats). Snälla hjälp mig håller på.att bli tokig. Tack på förhand.

Uzume
2015-11-05 13:39
#142

Jag har tappat bort min nyckelknippa. Den har 4 olika nycklar i varierande storlekar plus en turkos/grön/blå "bricka" i typ gummi. Den har varit borta nu i en månad och jag börjar bli desperat! Har letat på alla ställen jag kan komma på, utan resultat, och nu vet jag inte längre vart jag ska kolla. Hjälp, någon?

Quataria
2015-11-05 17:53
#143

Hej igen! 

Tack för svaret! Har kollat i alla väskor jag kan hitta här hemma nu, kan du möjligtvis se om den finns här hemma eller om den skulle vara kvar i gamla lägenheten? 

Mvh!

Larssonjansson
2015-11-07 14:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#144

Våran katt sessan är borta. Hon brukar alltid hålla sig runt huset men det är ingen som har sätt henne sen i torsdags. Vi har letat överallt men inte lyckats hitta henne. Tacksam för all hjälp vi kan få

ponnyfotot
2015-11-10 10:23
#145

Någon som kan se vart någon av mina tuber med concealer är? har nyligen (senaste månaden i princip) köpt/fått två stycken nya och nu är båda borta. Det är små svarta tuber, den ena tror jag har ett rött band fast tejpat på sig.

Alwarion
2015-11-10 17:53
#146

Fyra av mina Harry Potter-böcker är spårlöst borta. Jag vill så gärna hitta dem igen i och med att jag har alla andra böcker i serien. De böcker jag saknar är:
The Golbet of Fire 
The Order of Pheonix 
Den flammande bägaren 
Fenixordern

Det är alltså bok nummer fyra och fem i serien, både på svenska och engelska som jag inte har någon aning om var de tagit vägen.

Annons:
cocomademoiselle
2015-11-11 13:12
#147

Hej,

Jag är förtvivlad! Sedan flytt för snart 2 år sedan hittar jag inte min första sons bebisalbum. Det är 2st och de är extra värdefulla för oss då jag valde att skaffa honom själv med donator, så har min syster gjort en egen bebisbok (som inte utgår från mamma/pappa) och sedan hade jag gjort en egen bok till honom där jag skrivit ner alla mina tankar under processen, graviditeten och första tiden. Jag har LETAT överallt men finner de inte någonstans. Det ena albumet som min syster gjorde till hans dopdag är med hans bild på, det andra är en fin grön skrivpärm som jag döpt till "boken om hur jag blev till.." Min son heter Jack och är nu 5,5 år och börjar fråga mer om hur han kom till så det skulle vara oerhört värdefullt att finna dem igen!

Med hopp om hjälp :-)

/ Sara

Rosita.Axelsson
2015-11-12 11:24
#148

Mina ärvda prylar som bestod av lite av varje men var samlade i en ska jag kalla det låda, ask el kanske kista - Har försvunnit.

Vet ej var den kan finnas då den ej varit framme på ett tag. Men nu vill jag gärna hitta den så snabbt som möjligt. Äger dock två hus o vet ej var jag skall leta.

Menar ej de enskilda sakerna som redan finns  som prydnader i husen.

Tack på förhand !!

Rosita.Axelsson
2015-11-13 20:26
#149

Kan tillägga # 148 att det är ringar, minneskort till kameror, inspelade mini-band- kassetter, papper i olika form och även mindre minnes-saker…

fannyoh
2015-11-14 12:52
#150

Hej!

Jag har letat i flera veckor efter ett försvunnet USB. Det är ett guldfärgat litet USB som innehåller bilder jag tagit sedan år 2011 fram tills början av 2015. Vill otroligt gärna hitta det då alla bilder betyder mycket för mig.. 

Har (vad jag kan minnas) endast använt det hemma och alltså inte tagit det utanför huset, inte med flit i alla fall.

Skulle vara OTROLIGT tacksam om någon kunde hjälpa mig.. Tack på förhand!

[malda]
2015-11-15 22:51
#151

Jag har insett att en ärvd guldring har försvunnit för mig. Det var min farmors vigselring, den är ganska liten, slät och av guld, med gravering inuti. Hoppas att någon kanske kan ge mig en hint om var jag ska leta, det vore toppen då ringen betyder mycket för mig!

pumizen
2015-11-16 19:20
#152

hejsan

undrar om ni kan se var jag förlagt mina pepparkaksformar,inget dyrt att köpa,men vet att jag har eller nu hade hemma,hittade ett par hjärtformar men resten med olika figurer är spårlöst borta,kan jag ev ha slängt dem eller har jag varit så duktig o gömt dem ordentligt

tackar på förhand

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-11-18 17:32
#155

#153 raderat. Det är INTE tillåtet att putta sin fråga som man redan har

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Real Eyes Realize
2015-11-18 22:48
#156

Hej! Jag håller på att bli galen, jag letar efter 2 saker. 1. Min guldklocka ska ligga i lägenheten någonstans, jag såg den innan jag flyttade men Nu vet jag inte var den är! 2. Min avlånga puderask är borta. Det är ett litet svart kit med 3 olika pudrar i. Det står smashbox på den. Jag hoppas någon kan förnimma något, är såååå trött på att leta utan resultat. Tack snälla!

ellakaramella
2015-11-19 04:19
#157

Hejsan, Min hemnyckel har varit borta nu i över en månad. Minns att jag knäppte loss den från min nyckelknippa för att kunna öppna bommen till bostadsområdet och köra in min bil. Har för mig att jag la den någonstans i lägenheten, kan vara i en jacka, väska. Men jag hittar den inte. Skulle vara evigt tacksam om någon tog sig tiden att kolla lite. Kan jag ha tappat den utomhus?

[VargVikens]
2015-11-19 16:38
#158

Hej! Jag hoppas innerligt att någon kan hjälpa mig att hitta min bilnyckeln som är borttappad. Det är en svart nyckel som man skjuter upp själva nyckeln på med hjälp av en knapp. Det är en rund WW logga på den. Sitter inte i en knippa, bara bilnyckeln utan ring eller liknande. Upptäckte att den var borta igår 18/11. Användes senast 12/11. Tack på förhand!

Magi-cat
2015-11-20 19:11
#159

Jag har förlagt min kalender! 😮

Jag vet att jag tänkte en gång "här hittar jag den väl aldrig" när jag lade den någonstans i en hög. Det är det sista jag minns….🤦‍♂️

Jag är kokt utan den! 😓


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2015-11-20 19:43
#160

#159 Hittade den. 😊☺️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Sparven88
2015-11-21 13:18
#161

#76 Dopklänningen är hittad! Låg i en flyttkartong hos min syster! Nu återstår bara att råka springa på mina örhängen =) Tack för hjälpen!

xinner
2015-11-21 17:28
#162

Hej!

Sonen 9år tappade bort sina glasögon med rödaktiga bågar som låg i ett vinrött fodral med sametssaktig insida. Dessa kom bort någon gång innan skolavslutningen 10 juni, troligtvis på skolan. vi har letat och letat utan resultat var kan de vara?

-Sissa-
2015-11-22 07:41
#163

Hej, hoppas att någon kan hjälpa mig… Har en silvergrå Volvo V70 som jag tappat bort en nyckel till och de har varit borta sen innan semestern. Det är en svart rektangulär nyckel i plast och i den sitter det en kopia av en femkrona som man kan ta bort och använda till tex kundvagnar. Håller på och flyttar och hade hoppats att den skulle dyka upp nu när jag håller på och packar, känns som jag letat i alla fickor och lådor men tyvärr utan resultat.. Vore så tacksam om någon kunde hjälpa mig❤️

Therese
2015-11-23 21:39
#164

Hej!

Idag tappade jag mina nycklar, upptäckte detta efter att jag arbetat halva mitt pass så de skulle kunna vara någonstans påväg till mitt arbete, eller på arbetet. Jag tycker att jag letat överallt men tydligen inte. Någon som kan hjälpa mig att hitta dem?

Det är två dörrnycklar, över och underlås, och en liten nyckel till brevlådan och en sådan tia till kundvagnar på knippan.

gadame
2015-11-25 12:20
#165

Vet inte om jag får skriva ytterligare 1 inlägg men tror jag hittat rätt tråd nu. Jag söker efter min pärm. Den försvann för några månader sen när jag städade lägenhet efter fönsterbyte. Har letat överallt. På vind och i hela lägenheten. Den är svart och ganska tjock. Snälla om någon kan hjälpa mig att hitta den så är jag så tacksam. Denna pärm är viktig för mig!

Magi-cat
2015-11-25 20:03
#166

#165 I en väska av textil?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Droppe]1
2015-11-25 20:15
#167

#118 Jag har hittat halsduken, men hår/pannbandet är fortfarande borta!

Annons:
gadame
2015-11-25 22:00
#168

#165 tack för svar! Ska kolla

Dilay
2015-11-28 07:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#169

Min katt försvan. Det blev en vecka nu. Jag är veldigt ledsen. Snälla hjälpa mig. Jag vill veta att hon är levande och kommer hem.

Lenamys
2015-11-29 00:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#170

Hej vi har en honkatt som har sprungit bort och vi kan inte hitta henne. Vi har letat henne i 2 veckor nu sen hon försvann. Vi saknar henne så mycket att det gör ont jag har letat henne ute på natten och dagen så nu har jag precis blivit frisk efter en förskylning. Jag behöver verkligen hjälp jag har ringt många medium och sierskor men inte hittat henne. Hon heter Snusan och är ca 1 år och sköldpadda färgad mörk. Snälla hjälp mig! Mvh En Ledsen familj.

Denna kommentar har tagits bort.
s984298
2015-11-29 22:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

Hej 

Jag har tappat bort ett halsband som jag håller mycket kärt.

Ett silverhalsband, med en berlock formad som en måne med små glas stenar i.

Min närmsta vän har ett halsband med en berlock formad som en sol, och vi säger att vi hör ihop pågrund av dom halsbanden som sol och måne, vi har ett starkt band men är väldigt olika.

Jag tog av mig halsbandet när jag gick in i duschen. När jag gick ut så tog jag halsbandet och lade det ifrån mig på något ställe. Det kan var att jag lyfte upp det en gång till och lade det någon annan stans men jag kommer inte riktigt ihåg var. Halsbandet har varit borta i 1 vecka nu och min vän och jag är förkrossade. Halsbandet är oersättligt och finns ej att få tag på något annat ställe.

Snälla hjälp!!!

epep
2015-12-02 22:28
#173

Hej! Har haft min börs borta i över en vecka nu. Börsen är ett mobilskal i fusk lädet som innehöll bankkort, körkort och VIPkort till Allstar. Det ska mest troligt funnits nån sedelpeng i den också. Jag behöver hjälp att hitta denna. Tacksam för snabbt svar!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Wildfire]1
2015-12-06 05:56
#175

#169 Bor du nära skog? Såg något, men vill fråga först.

#170 Känns som att hon är i katthimlen❤️

[Wildfire]1
2015-12-06 05:59
#176

Var ligger min blå lilla medicinpåse?  Behöver den just nu.. har allergibesvär.

mipe
2015-12-06 23:08
#177

Jag behöver hjälp och hitta våra surfplatta Den försvann för ett par månader sen , jag tycker mig ha sökt överallt. …. men jag brukar vara duktig på att sätta saker på platser som jag själv inte hittar sen : /

Denna kommentar har tagits bort.
Gaby64
2015-12-07 20:58
#179

Hej

 Saknar ett smycke i form av ett hänge som jag fått från föräldrar. Var superstressad under den period då jag upptäckte att jag vet inte var den är. Sista jag minns var att jag hade den på mig när jag badade hemma i badrumet och sen la den någonstans. Jag har vänt upp och närpå hela huset..kollade dammsugarpåse tom , alla lådor mm.. men hittar inte.Det känns som om jag tänker på det hela tiden, letar som en galning och kan inte lugna mig. Vore jättetacksam för er hjälp. Lilla saken är blågrön.

camiluren
2015-12-08 00:16
#180

(Puttning ej tillåtet) Men nu undrar jag om någon kan se vart min katt Gandalf är ? Han gick ut för ca 5 dagar sedan och är borta :-/ Någon som känner av honom ;-/ orolig

Jelena71
2015-12-08 21:24
#181

Hjälp, snälla!

Min dotter fick 2 stycken guld ringar från släktingar i Ryssland! dem har verkligen sparat ihop till dessa ringar, typ hela min  mammas pension gått åt. Vi har storstädat i dotters rum och sedan hittar vi inte  ringar . Det är en röd guld med en liten sten och en öppen ring med en kat i guld, med gröna ögon(stenar).Vi har vänt upp och ner på hela huset flera ggr om. Har vi råkat  slänga ringar eller är dem kvar i huset?

en väldigt ledsen dotter har jag nu Jelena och Katja

Annons:
Amandla
2015-12-08 22:44
#182

#181 Hur gammal är din dotter? Jag undrar eftersom vi har en regel här som säger att man bara får fråga efter sina egna saker, med undantag för yngre barn då det är okej att en förälder ställer frågan. /Admin


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jelena71
2015-12-09 13:39
#183

Amanda,dotter är 15 år!

Amandla
2015-12-09 16:05
#184

Då går det bra 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Swadika
2015-12-09 16:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#185

En liten tomteluva  och en svart fluga till mina hundar har varit borta i 2 år. Om någon kan känna efter var de kan finnas skulle det vara jättesnällt. Behöver de till en julbild jag ska ta. De borde vara på samma ställe.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

syllis
2015-12-10 12:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#186

hej!

Kan någon snälla hjälpa oss med våran katt som aldrig är borta. Willstrop heter han. Jag är rädd att han är instängd någonstans av misstag.  Jag kanske kan rädda honom tack vare någon. vänliga hälsningar Sylwia

katsy
2015-12-10 21:18
#187

Ibland känns det som jag har en förbannelse över mig när det gäller nycklar!! Jag blir galen på riktigt snart. I somras skaffade jag 2 st extranycklar, 1 fick min mamma för att jag inte skulle tappa bort den men den andra är borta och en cykelnyckel oxå. Finns det någon som kan känna var de finns eller ge mig tips på hur jag kan "hitta" saker själv? Hur lär man sig sånt?

pezen
2015-12-11 12:48
#188

Hej… jag är lite förtvivlad just nu. Jag har tappat min förlovningsring den 10 december. Vet ej om det är så att jag tappade den på jobbet eller om det är så att den gled av hemma hos min mamma. Det är en ring i kirurgiskt stål med tre svarta ränder. Tack på förhand. Erik

Annons:
Magi-cat
2015-12-11 12:51
#189

#188 Har du kollat tvättstället?

Hoppas du hittar den!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Nejmis
2015-12-12 04:31
#190

Hej! I flytten  (för nästan 1,5 år sedan) tappade jag bort ett halsband som var min pappas mormors. Min farmor ärvde det ifrån henne och sen fick jag ärva det ifrån farmor.. Men nu har den alltså kommit bort efter att vi flyttade. Det är alltså ett halsband med ett kors på, ser ganska gammalt ut och låset är lite trasigt. Någon som kan se något? Tycker det här är otroligt pinsamt och hoppas att någon vet vart det har tagit vägen :/

jultor
2015-12-12 21:37
#191

Hej, jag har tappat bort nyckeln till vår lägenhet och skulle verkligen behöva den, En gammal rosa hårsnodd sitter den fast i. Hoppas någon skulle vilja hjälpa skulle verkligen behöva hjälp 😕🙂

Sophie Gustavsson
2015-12-13 10:41
#192

Jag har tappat bort två stycken viktiga SDHCminneskort, någon som kan se de någonstans? :) En svart/grå/röd och en svart/gul om jag minns rätt. :) Tack på förhand

Gaula
2015-12-13 15:56
#193

Hej! 

Jag har tappat bort mitt favorit flugspö, ett "Guideline LeCie 14´9 #8/9". Det förvaras i en grön tygpåse som i sin tur förvaras i en orange spötub. Är det någon som kan se vart det tagit vägen?

Mercedés
2015-12-13 22:00
#194

Hej Jag har tappat bort min hund Ebbas veterinärintyg på hennes vacciner samt hennes stamtavla. De är gröna papper som ligger i en genomskinlig plastficka, sist jag såg den var i min lägenhet. Det skulle betyda enormt mycket om du bara ville försöka se om du kan se vart den kan ligga. Jag ska nämligen ställa ut henne på utställning och då är dessa papper ett måste. Snälla snälla jag ber verkligen! Stort tack på förhand /en orolig matte

virrelina
2015-12-15 08:57
#195

Hej! Mitt körkort har varit borta ett bra tag nu.. finns det någon som kanske kan hjälpa mig med det? Tack på förhand!

Annons:
winegum
2015-12-18 00:40
#196

Hej!

Den 10:e-11:e december 2015 tappade jag bort mitt guldhalsband jag haft i nästan 10år. Guldhalsbandet hade två väldigt personliga hängen, ena var en bricka där mitt namn var ingraverat och det andra var ett hänge av bokstaven D. Båda var i guld. Är helt förkrossad över det faktum att halsbandet är borta då det är så personligt och betyder oerhört mycket för mig. Jag tog av det och minns att jag la det i antingen min väska eller min jackficka när jag var på en fest, är väldigt säker på att jag fick med mig halsbandet hem men har inte lyckats hitta det hemma. 

Hoppas och ber att någon här kan hjälpa mig!  Tack på förhand!

Denna kommentar har tagits bort.
[mitzylinnea]
2015-12-22 16:57
#198

Tappade nyss bort mitt busskort. Vi såg de träffa en lampa o sen flyga ner på golvet men de är helt borta… 
Ett rosa/grått kort. Någon? De ska stå arenaskolan på baksidan av det oxå…

Kanin1235
2015-12-24 22:47
#199

Hej! Jag har tappat bort en grön kaninsele med två små diamanter på ryggbandet. Hoppas någon kan hitta det!:)

Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
2015-12-26 13:04
#201

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lolla89
2015-12-27 20:55
#202

Hej ha tappat bort min fjärrkontroll hoppas någon kan hjälpa mig

Annons:
ebba07
2020-01-10 18:36
#203

Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig att se var jag gjort av mina ärvda smycken?

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: