Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1451 ggr
Kaizy
2015-09-02 07:06

Sömnparalys eller upplever jag något mer?

Hej, jag har haft två upplevelser som helt ärligt skrämmer mig. Vet inte vad jag ska göra. Vet inte om det jag upplever är andligt eller bara hämska drömmar. Första gången var natten mellan lördag och söndag. Andra gången var inatt Börjar alltid med någon jag tycker om som jag har eller har haft känslor för, första gången så var det tre personer, Rasmus och Emilia(två kompisar som jag är väldigt bara vän med) först, men dom försvinner, mitt ex dyker upp, börjar hålla på som vi gjort innan, kommer bara till strul sedan försvinner han, han typ tynar bort, blir suddigare och suddigare tills han är borta helt, det är är jag inser att det är en dröm och jag försöker vakna. Men det går inte, jag får inte upp mina ögon och kan inte röra på kroppen det minsta, känns som jag sätter mig upp fast ändå inte för allt är tungt och jag orkar inte ställa mig upp. Får tillslut kraft att ställa mig upp men sedan ifrågasätter jag mig och undrar varför jag står upp och lägger mig ner igen och somnar om då vaknar jag. Då får jag upp ögonen och inser vad som har hänt. Det var första gången. Andra gången Då håller jag på med en kille jag strulat med förr, men han försvinner, tynar bort som mitt ex. Sedan vaknar jag och har öppna ögon. Men jag känner att jag måste stänga dom igen annars kommer något hemskt att hända, känns som om jag har någon svart figur vid sängkanten som tittar på mig. Jag stänger mina ögon och jag hör hur min dörr öppnas och stängs (fast jag vet att jag låste dörren innan jag la mig) och som någon/några men låga klackskor går in och ut ur mitt rum känns som att de både är män och kvinnor. Hör röster ifrån mummel från personerna, det är höga röster men kan inte ur skilja något, hör hur några går i korridoren precis utanför mitt rum och känns som dom är på väg hit. Hör även att en baby skriker. Försöker öppna ögonen men det går inte. Kan inte röra på kroppen. Kan börja röra på ena handen lite smått och drar upp ena ögat och jag vaknar, alla ljud försvinner men jag har kvar känslan att jag är rädd. Jag har inte varit på samma ställe, ena gången var jag hemma och andra var jag på skolan internat. Undrar om jag upplever något.. Känns som att jag gör det men jag är extremt osäker för jag har inte upplevt något likande tidigare..

Annons:
Tjeja
2015-09-02 09:50
#1

Låter spännande. Kan tyvärr inte svara vad det faktiskt är du upplever. Men jag har en fundering. Går du eller har gått på internatskola? Tänker oavsett om det möjligen är så att du i sömnen återupplever minnen från ett tidigare liv i din andra dröm? Känslan, människorna som kommer och går, rösterna och ljuden?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Kaizy
2015-09-02 12:40
#2

Jag går på en internat skola just nu ja, skolan jag går på har funnits i ca 10år. I lokalerna som skolan är på var ett ålderdomshem innan. Kännslan jag fick från människorna som jag upplevde kommer från en annan tid, typ tidigt 1900 tal. Det jag blev mest rädd över var det att folket som kom och gick pratade i mun på varanda, sorlet var väldigt högt, sedan genom sorlet hör jag ett barn börjar skrika och stor gråta. Det är någon stans där som jag känner jag bara en extrem panik och försöker öppna ögonen, när jag får upp ögonen så slutar alla ljud tvärt. Kollar klockan och ser att det bara gått en timme sedan jag somnade..

Amandla
2015-09-03 12:21
#3

Det låter som Sömnparalys. Har du läst tråden i lexikonet (som du kommer till om du klickar på det understrukna ordet)?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: