Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1374 ggr
sue111
2015-08-22 10:17

mobilen beter sig konstigt

Min första tanke var att det måste finnas en logisk förklaring men kan ärligt talat inte hitta nån riktigt bra förklaring så tänkte fråga om ni tror detta kan ha nån övernaturlig förklaring istället.

Min mobils alla ljud försvinner men bara i vissa delar av lägenheten och det rör sig runt liksom först kanske jag inte hör i köket nått men sen funkar köket bra och inte vardags rummet ibland får jag lägga tellen i folie och då hör jag lite , samtidigt har jag full sändning hela tiden (även på ställen jag inte brukar ha det) och det är inte varje dag heller detta händer så jag kan inte se nått mönster och det händer bara hemma hos mig ingen annans stans och det är inget fel på mobilen

det är som det är nått engerifält som blockar allt

finns det nån logisk förklaring eller är det nått övernaturligt ?

tack i förhand hoppas nån kan ge mig nån förklaring :)

Annons:
Aristarcos
2015-08-22 10:22
#1

Någon som har någon störningssändare i en annan lägenhet ?

[NeferNefer]
2015-08-22 10:22
#2

Ja, första tanken är ju att det är något tekniskt fel men eftersom problemet uppstår och försvinner på olika ställen kan det ju vara något annat (någon som är mer kunnig vad gäller mobiler här?). Så min andra tanke handlar om att andar faktiskt ofta brukar använda sig just av elektriska apparater för att visa att de finns där, som ett hej ungefär. De kan slå på apparater eller stänga av dem, blinka med lampor eller göra andra saker.

Prova att be den eventuella anden att göra något annat, kanske tända en lampa. Om inget mer händer kanske du ska lämna in mobilen för en koll, det kanske är den som knasar.

[NeferNefer]
2015-08-22 10:23
#3

#1: Aha, störningssändare tänkte jag inte på! Bra där! 👍

Sue111, du kan fortfarande prova att be att de gör något med någon annan sak, så får vi se, men störningssändare är ju absolut en tanke.

Aleya
2015-08-22 10:37
#4

Min lägenhet som är nybyggd har samma problem. Jag tappar teckning i vissa rum. Detta för att masten inte når med signalen.

låter som att du har liknande problem.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[NeferNefer]
2015-08-22 10:39
#5

#4: Fast det skiftar ju, enligt TS. Ibland funkar ett rum och sen funkar det inte längre, det är inte konstant bortfall på samma ställen. Är det så i din lägenhet, eller är det ständigt samma ställe som har problem?

Aleya
2015-08-22 10:50
#6

#5 det är så i min lägenhet ja. Ibland hör man klockrent, sen blir det sämre. Jag vet inte vad det beror på(vet inte åt vilket håll maste ligger ens) när det blir på detta viset, om det är hur vågorna färdas eller annat.
För det är som sagt olika från dag till dag vart jag kan prata.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[NeferNefer]
2015-08-22 10:54
#7

Det låter ju som att det kan finnas en teknisk förklaring på problemet. 👍(Men det skadar ju inte att TS ändå frågar om de kan göra något annat. Det ena behöver inte utesluta det andra)

Aleya
2015-08-22 11:37
#8

#7 självklart inte. The truth is out there 👻

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[NeferNefer]
2015-08-22 11:38
#9

👻

[Kritan]
2015-08-22 13:26
#10

Jag har också varit med om mobiler som får "fnatt". Sämre kvalitet idag.

sue111
2015-08-22 14:09
#11

Oki tack för alla svar kan ju en störnings sändare hm… Annars får som sakt fråga om de e nån där:) Och nej har inget med säningen att göra har full säning hela tiden bättre en vanligt faktis :) och allt ljud försvinner från telefon Och detta har hänt de senaste veckorna och jag har bott i samma lägenhet i tre år :)

[Kritan]
2015-08-22 15:20
#12

Det kan vara allt från materialet i väggarna, avståndet från mobilmasten, om huset är i en dalgång, högspännings ledningar, teleabonnemanget. Har du lånat en annan telefon och provat om det gör skillnad?

Huygens
2015-08-22 16:24
#13

Elmotorn från hissar kan påverka magnetfälten.

Annons:
sue111
2015-08-23 10:42
#14

ok ska kolla med en annan telefon :)

har ingen hiss i huset

Upp till toppen
Annons: