Annons:
Etikettandlighet
Läst 1387 ggr
matthassy
8/16/15, 10:26 PM

Vad händer mellan mig och min kompis?

Hej!

Tänkte berätta om mig och min kompis, då det hänt en rad konstiga saker mellan oss på senaste tiden. Vi har känt varandra i ca 1 år men har blev inte närmre vänner förrän senare. Bland annat är vi med i en gruppchatt med några andra och det har flera gånger hänt att vi skriver samma saker. När ämnet "andar" kommit på tal har vi samma åsikter, inte så att någon av oss inte tror på det. 

Vi båda har häst i samma stall vilket var så vi lärde känna varandra, nu på senaste tiden har det varit så att en av oss sagt något och så svarar den andra "jag tänkte precis på det!" och det har hänt flera gånger.  Ett exempel är häromdan när vi var i stallet och skulle göra en sak som krävde att vi var väldigt seriösa, så går jag in i stallet och tänker att jag ska tänka på att stallkatten Nisse är död, två sekunder efter säger min kompis "vi kan tänka på att Nisse är död". Detta är bara ett av många många exempel som hänt oss. 

När vi var på Max så bad jag henne att fylla på min dricka och "överraska" mig med valet av dryck, när jag ser henne gå till maskinen tänker jag på att hon kommer fylla det med Fanta, när hon kommer tillbaka ser jag självklart att glaset är fyllt med Fanta… 

Därefter har vi medvetet försökt gissa på random saker som den andra personen omöjligt kunnat veta, till exempel vilken färg en viss matta är eller vad som åts till middag med mera. 

Vad vi nu undrar är vad som händer mellan oss? För varje dag som går inser vi att vi tänker likare och likare, gör samma saker och det har kommit fram saker som absolut inte kan vara en slump. Det kan gälla saker allt mellan saker som vi älskat enda sen vi varit små (som inte många andra gillar) till att vi båda varit deprimerade under samma period som vi inte ens kände varandra särskilt bra. Finns så mycket mer men hoppas ni förstår principen. Vi hade gärna velat få något sorts svar på vad orsaken kan vara till detta. Tack på förhand :)

Annons:
[Kritan]
8/17/15, 12:36 AM
#1

Att du har möt en tvillingsjäl gör att ni synkar varandra lättare. I tanke och kropp.

matthassy
8/17/15, 4:12 PM
#2

Tack för svar! Någon annan som har något att tillföra eller berätta? :)

matthassy
8/18/15, 10:04 PM
#3

Är det ingen av er kunniga här inne som kan berätta lite mer?

Liiiiten
2/4/16, 11:06 AM
#4

Jag har nyligen upptäckt en sådan person 😃

Det började med att jag blev medlem här på iFokus och läste inlägg som jag inte skrivit, men kände att om jag hade skrivit så hade jag skrivit exakt så. Sedan noterade jag en person i en grupp på facebook som jag fick exakt samma känsla av. Hennes energi tilltalade mig för att det kändes som jag. Kunde ju såklart inte låta bli att skriva till henne - givetvis var det samma person jag hittat på två helt olika ställen!

Ju mer vi pratar med varandra desto mer likheter upptäcker vi. Det är som att vi lever likadana liv i olika delar av vårt avlånga land. Det är skithäftigt och jag är så enormt lycklig över denna nyvunna vänskap! 🌺

[Lummer]
2/4/16, 12:47 PM
#5

Fundera inte så mycket på hur och varför. Var glada att ni får dela detta och ta vara på det. Livet tar så många märkliga svängar och en dag kanske ni är långt från varandra så bara njut medans ni kan🌻

Upp till toppen
Annons: