Annons:
Etikettertipsråd
Läst 881 ggr
*Jempan*
8/5/15, 12:14 AM

Blir väckt på natten, hur får man det att sluta?

Håller på att utveckla min mediala sida, kan "prata" med andar under Meditation, ser både bilder och hör när de snackar.

Nu är det så att när jag går och lägger mig så är de igång utan att jag "bett" om det, väcker mig i bland mitt i natten abrupt så att jag håller på få hjärtsnurp. 

Då brukar jag säga att det där är inte ok, och att om de vill ngt så får de ta det på dagtid. Men det verkar inte hjälpa. Samtidigt så är jag ju nyfiken och VILL få kontakt utan att behöva sätta mig och meditera för sakens skull varje gång, så jag vill ju inte avhysa allt för aggressivt så att det stängs av på ngt sätt.

Någon som har råd hur jag kan kontrollera detta bättre?

Old habits die hard.


Annons:
Magi-cat
8/5/15, 7:53 AM
#1

#0 Att vara nyfiken och rädd är antagligen en bra kombination för att få upplevelser av det slag du nämner och som skrämmer dig. 🙂

Min åsikt om Meditation är att det ska göras för att få ett inre lugn, inte för att framkalla sensationer. Definitivt inte i rädsla.

Får du upplevelser som skrämmer dig, låt bli att meditera ett tag. Du kanske behöver komma ifrån tankarna på "andar". Gå ut i naturen och upplev gräset, träden, vinden…

Läs gärna om Sömnparalys också. Stämmer det för dig?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sommarek
8/5/15, 8:26 AM
#2

Meditation och sömn är ganska lika tillstånd eftersom man i båda fallen kopplar av den medvetna delen av hjärnan, så om man öppnar sig för det ena kan det spilla över på det andra. Prova att lägga papper och penna vid sängen och säg ifrån att om någon prompt måste prata med dig under natten  så får det bli  skrift.
Funkar inte det, prova att tänka dig att du drar en "gräns" runt sängen (om du gör det rent fysiskt med handen eller bara i huvudet är mindre viktigt) och säg högt att ingen får komma in där utan din tillåtelse.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

*Jempan*
8/5/15, 8:46 AM
#3

Magi-cat jag är inte rädd, men "flyger" upp ur sängen när någon tex plötsligt spelar en speldosa jättehögt rakt i örat på mig eller ropar/skriker, var lite trött när jag skrev och formulerade lite konstigt.

Jag kallar det meditera för att jag har inget bättre ord för det, och det funkar bra för då är jag vaken och pigg och kommer ihåg vad jag sett och hört, men som sagt gör det inte med rädsla utan ett lugn.

Sommarek- jag ska prova det, för mig gör det inget att alla börjar prata precis då jag lagt mig, men uppskattar inte att bli väckt på de sätten som hänt :-)

Old habits die hard.


Upp till toppen
Annons: