Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1089 ggr
ks172
2015-07-28 23:07

Vad kan det betyda?

Jag har haft en dröm men det var länge sen känns som det.

Jag drömmer om att jag går på gräset på sidan av en stor väg i min stad. Det är dystert så jag vet inte om det var kväll eller natt. Det är helt tyst och jag ser inga människor, bilar osv. Det är en väg där det brukar vara mycket trafik tills det är kanske sju på kvällen och sen lite trafik efter det. Jag går och kollar omkring mig och allting är grått och som om det ska regna, som om det var höst kan man säga. Efter att jag gått en stund ser jag nånting på andra sidan av vägen. Jag går över vägen och det är som en portal och jag går in. När jag gått in känner jag plötsligt mig glad och lycklig, det första jag ser är en bäck och vattnet är så ren och jag har aldrig sett en så ren bäck, jag ser grodor hoppa, det är stenar, jag lyfter huvudet så ser jag gräset, den är så grön och det är liksom man har sett grönt gräs tidigare men det här gräset är jätte grönt. Trädorna är gröna och himlen var ljusblå, det fanns ingenting dom var dött. Alla färger var så klara och jätte fina, jag har aldrig sett såna färger fast de finns i våran värld men just det de var amazing. Jag kände mig bara så lycklig när jag var där det kändes som om man var i paradiset och jag kände bara glädje och frihet. Efteråt vänder jag mig om och går ut tillbaka till det här dystra världen då och jag bara kollar på portalen och jag vaknar direkt.

Jag vet inte riktigt vad det betyder men vad tycker/säger ni?  =)


Annons:
[Kritan]
2015-07-31 21:25
#1

Du kan välja mellan det vardagliga du känner igen och det som kan kännas som en ouppnåelig fantasi. Du känner att det är lättare för dig att välja något nytt, men du kan även kliva tillbaka i det som du är van vid.

Legaata
2015-08-02 01:50
#2

Själv brukar jag konsultera en sajt som heter dreammoods.com här är några tolkningar från sajten av element som förekommer i din dröm:

Emptiness (den tomma gatan)
To dream of emptiness suggests that there is something missing or lacking in your life. It symbolizes fruitless labor, an emotional void, or loneliness.

Door (portalen)
To dream that you are entering through a door signifies new opportunities that are presented before you. You are entering into a new stage in your life and moving from one level of consciousness to another. To see an opened door in your dream symbolizes your receptiveness and willingness to accept new ideas/concepts. In particular, to see a light behind the door suggests that you are moving toward greater enlightenment/spirituality.

Paradise (världen på andra sidan)
To dream that you are in paradise symbolizes your desire to achieve spiritual perfection. Your dream is expressing a desire to retreat from the stresses of the real world. Alternatively, it indicates that you are living in your own world. You are not being realistic.

Magi-cat
2015-08-02 07:34
#3

Jag tolkar drömmen som att det ibland kan kännas som om man går liksom på sidan av livet (bredvid en stor väg) och det är grått omkring en.

Men drömmen visar att livet är som i "portalen";  vackert, vibrerande, färgrikt. Låt slöjan lyfta i brisen.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

ks172
2015-08-02 19:48
#4

Tack =P


Upp till toppen
Annons: