Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1119 ggr
Ulrisa
7/27/15, 1:44 AM

våra katter dör

Varför dör våra katter? Vi flyttade till vår drömgård våren 2014 det året födde vår honkatt tre ungar och två dog. Vi tänkte inte mer på det då. Men nu 2015 dog först min gamla perser 14 år gammal i juni, han ramlade ihop, vet trodde att han fått hjärnblödning el liknande. I juli dog vår honkatt bara två år gammal, hon blev överkörd av grannens slåttermaskin… exakt en vecka efter hennes död hittade vi hennes ettåriga son påkörd på vägen en bit bort från vårt hus. Vad fasen händer? Vågar man ens skaffa fler katter? Jag skrev här för ett år sedan då vi nyss hade flyttat in, för vår dotter 8 år for ut för källartrappen på ryggen med huvudet före när hon lutade sig mot dörren, hade kanske inte varit så märkvärdigt om det inte vore för att vi vet att han som byggde detta huset for ut för samma trapp och dog av skadorna några dagar efteråt… jag har haft hit ett medium efter det som hände min dotter, mediumet fick kontakt med några andar men de var goda och hon kände bara värme i huset. Hon tyckte huset var ljust och fridfullt.. men nu börjar jag allt fundera… på allvar…

Annons:
MoaL
7/27/15, 1:57 AM
#1

Om du hade haft katterna kopplade/instängda så hade de inte blivit överkörda, simple as that. Det finns ingenting "övernaturligt" med något av dödsfallen.

Men jag beklagar att du har förlorat dina katter.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Aleya
7/27/15, 5:53 AM
#2

Jag finner inget av dessa dödsfall övernaturliga. Den första katten var gammal, och de andra råkade ut för olyckor. Du vill tillskriva dessa som övernaturligt. Jag säger ren otur.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ulrisa
7/27/15, 6:05 AM
#3

Jag hoppas det va ren otur. Men det hände så mkt på kort tid här så man börjar ju fundera. Och vem håller sina katter inne? Jag bor på landet och har gjort hela mitt liv, här går våra katter in och ut som dom vill, här hålls inga katter inne de är skapade för att vara ute och jaga.

Aleya
7/27/15, 7:18 AM
#4

#3 det är väl detta man får räkna med om man har katterna ute. Jag har katterna inne. Har redan förlorat en katt till någon jäkla knäppskalle. Så fortfarande var katterna på fel plats vid fel tillfälle.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Magi-cat
7/27/15, 11:16 AM
#5

Beklagar vad som hänt!

Håller med Aleya, det var inget övernaturligt utan otur.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
7/27/15, 11:37 AM
#6

Jag bor också på landet och har mina katter ute. Det skulle inte fungera annars. Ibland händer det tyvärr olyckor. 😢

Min ena katt är 14 år nu (hittekatt) och börjar bli gammal och lite lat. Men han har ett gott liv.

Den där dörren kanske ni skulle se till, Ulrisa, så den inte far upp så lätt?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Kritan]
7/27/15, 2:14 PM
#7

Lås källardörren.

Ulrisa
7/31/15, 1:57 PM
#8

Källardörren är givetvis fixad. Detta hände ju samma dag vi flyttade in. Visst kan det hända olyckor men tycker det hänt mycket sen vi flyttade hit. Vi har alltid haft djur men aldrug varit med om sådan otur förr. Sen vi flyttade hit för ett år sedan jar vi förlorat fem katter, två kaniner plus olyckan i trappen. Det behöver absolut inte vara något onaturligt för det men jag måste erkänna att det känns som någon inte vill ha oss här, i alla fall inte våra djur..

Wunderbaum2
8/27/15, 1:10 AM
#9

Jag har inga svar att komma med men till skillnad från vissa av ovanstående kommentarer förstår jag din oro, Ulrisa. Vi är i en liknande situation. Jag och min familj har bott på landet länge utan att ha haft någon större "otur" med katterna, men efter vår flytt till ett annat lantligt område för fyra år sedan har vi förlorat fyra av våra katter under olika omständigheter. Vårt hus känns också vänligt och fridfullt tycker vi, utan att ha haft kontakt med några medier. Att man ska "räkna med" att ens katter dör för att de får komma ut, oavsett om det beror på sjuka personer i omgivningen eller något annat, nej, det håller jag inte med om. Jag säger dom du: det behöver inte vara något onaturligt. Men i slutändan börjar man ändå fundera på att flytta.

Upp till toppen
Annons: