Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 2762 ggr
Nissepisse94
7/23/15, 2:59 PM

Drömde om att jag slogs med ett spöke inatt...

Hej.

Jag är ny inom det här men tänkte att det kunde vara kul att höra vad andra kan tänka om mina drömmar.

I morse vaknade jag av nog den hemskaste mardrömmen jag vart med om. Jag drömde att jag var med min bästa vän som jag numera inte träffar så ofta som vi brukade göra pga av att han skaffade ny tjej och så.. Menmen han va iaf ihop med sitt ex i drömmen och vi var i nån liten stuga på en gård. Tjejen som är en ganska bra vän till mig med var lite konstig och såg ut som att hon typ skulle svimma eller något. Så jag gick och frågade om hon mådde bra och lika fort så typ däckade hon hon av och såg typ ut som att något "tog över henne" lite som exorsisten. :P Och i samma stund så kände jag hur något typ kuta på mig bakifrån och höll fast mig och jag fick världens adrenalin påslag och panik. Sen började "spöket" typ kasta runt mig och paniken övergick till aggression blandat med lite rädsla för mina vänner och mig. Så jag försökte ta en stol och slå till spöket medans jag vart runtkastad där. Men såklart så kunde jag inte träffa ett spöke… I samma stund vaknade jag upp i min säng och låg och kollade men kom då på att jag liksom inte kunde röra mig, som att jag inte hade orken. Efter ca 20 sekunder kunde jag vända på mig och låg och hade svårt för att sova pga av skräcken i drömmen. Somnade iaf efter en stund ändå som tur var.

Jag brukar även drömma ganska ofta att jag är ute och kör bil/lastbil här hemma i byn. OCH JAG HAR INTE KÖRKORT… Men jag kan köra hur bra som helst för jag har övningskört sen jag var 16 och är 21 idag. I drömmen så brukar jag ibland åka med en vän och när vi inte kommit så långt så brukar vi köra i diket och det är då paniken kommer för att jag kört olagligt och nu kommer polisen ta mig och allt möjligt. Har även drömt att jag kört full och åkt i diket.

I verkliga livet så har jag haft problem med ångest i vissa situationer sen jag var 17 som har ledigt till att jag inte kunnat ta körkort eller skaffat jobb och jag inbillar mig att det är lite sammanhängande. Plus att min styvfar dog förra sommaren av "cirkulationstopp" som de kallade det. Då var jag och mamma hemma och fick göra hjärt och lugnräddning. 

Tack på förhand för svar!

Annons:
Huygens
7/25/15, 6:33 PM
#1

Svårt att veta vad det innebär, kolla även drömtydning, Freud. Att du inte kunde rör dej kan vara sk vaken sömnförlamning.

[Kritan]
7/26/15, 5:24 PM
#2

att du vill komma någonstans i livet och du styr var du vill, har kontroll i din vardag. Ibland är du osäker och du känner att vara på väg att mista kontrollen, köra i diket, hindrar din frihet . Men du försöker våga göra saker som känns lite läskigt och då kommer ångesten krypande. Spöket du tampas med är dig själv, din egna kamp mot att komma över svårigheter i verkliga livet, dina inre rädslor. Saker du uppnått ska du vara stolt över.

Upp till toppen
Annons: