Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 4299 ggr
Kimpelina
7/12/15, 8:23 PM

Mitt barnbarn ser andar/ spöken

Mitt barnbarn på 3 ½ år ser andar eller spöken. Hon säger ofta till sin mamma att det står någon bakom dig, fast rummet är tomt. En gång så var vi flera i köket och det är där det händer hela tiden, så sa hon vad heter han och pekade på nåt vi inte såg hon följde med handen en rörelse över rummet som om hon såg nån gå runt i rummet. Vi stod bara och gapade och fattade inget. Nu så har det skett så många gånger att hon ser nån och tror att vi också ser samma som hon.

Vi har aldrig känt av nåt själva och ser inget heller som det hon gör.  Hon verkar tur nog inte rädd men hennes mamma( min dotter) blir lite skakig när det händer och jag sa till slut att vi kanske ska be någon komma och kolla huset är det bra? eller ska vi uppmuntra hennes syner?

Ingen av oss andra har känt eller varit med om nåt liknande däremot som barn var jag övertygad att jag levt tidigare som pojke i stockholm och det glömmer jag aldrig.  Då vi besökte Stockolm på söder när jag var liten så kände jag igen mig och sa till min pappa att här har jag bott, fast vi aldrig varit där tidigare.

Det är kanske så att barn är mer mottagliga? jag vet inte men lite råd skulle passa bra!

mvh Lotta

Annons:
[jjsson]
7/12/15, 11:56 PM
#1

Ja hade nog kontaktat ett medium för å se vem det är ni har hos er. Uppmuntran tror ja är rätt väg att gå

Kayenta
7/13/15, 4:36 PM
#2

Hej Lotta !

Det är inget ovanligt att barn både ser och hör och det är det här många vuxna ofta om inte alltid kan säga barnet har livlig fantasi eller en "låtsaskompis" just för många vuxna inte alltid ser det barnen ser och hör.

Jag är uppvuxen med det här själv och än i dag närmare mina 50 år så både ser och hör jag andevärlden lika tydlig som om det vore en helt vanlig fysisk människa och så ser barnen andarna just för dom är fortfarande så unga och har inte hunnit bli blockerade och begränsade av oss vuxna som ofta tror dom fantiserar vilket det inte verkar vara hos er utan ni verkar förstå att hon faktiskt ser nån och tar henne på allvar,underbart 😎

Det bästa ni kan göra är att bara lyssna,ta henne på allvar och bara vara naturliga utan att skrämma upp och blir ni själva rädda försök att inte visa det för barnet så gott ni förmår,det är kanske inte så lätt att bara ignorera såna  känslor så som rädsla men att vara så naturlig som möjligt för det här är så naturligt för barn att dom inte förstår oss vuxna om vi reagerar med antingen rädsla eller säger att nu fantiserar du lilla vän  eller något i den stilen.

Försök också att inte fylla i barnets meningar när hon berättar om den hon ser utan bara lyssna på och ta henne på allvar för faktum är hon kan bära en fin medial gåva som kan utvecklas till ett underbart fint instrument när hon är vuxen.

Att ta dit ett medium,visst absolut det kan vara en god tanke förutsatt att mediet är bra med barn och inte på det minsta lilla vis försöker påverka henne i nån riktning utan att tösen själv får berätta men bara om hon själv vill inte med vuxnas hjälp om att nu har vi ett medium här som ska ta reda på vem din osynliga vän är utan allt måste få ske spontant just för att inte skrämma upp tjejen och att hon med sina egna ord kan få säga vem,vad det är hon ser.

Du skriver att ni andra inte känner in nåt speciellt och så länge allt är lugnt så är min tanke att ta hem ett medium kanske kan vara för tidigt så länge ni inte har bekymmer med andlig aktivitet,varken tösen eller ni vuxna men det där ska ni själva avgöra och min tanke är om ni får aktivitet som ni upplever jobbigt då kan ett medium vara till stor hjälp förutsatt det är ett medium med verklig kunskap både om andra sidan och har en väldigt  god hand med mediala barn.

Skulle ni på det minsta märka att lilltjejen upplever det jobbigt eller blir rädd  då borde ni nog ta kontakt med något medium men helst mellan vuxna ögon så ni inte drar in den lilla för mycket utan bara låter henne helt naturligt få berätta om det hon själv vill utan några konstigheter alls.Ta en fika,saft och kakor och ser hon nån då så lär hon berätta det på sitt eget fina vis ❤️

Det kan vara svårt det här med barn i dom åldrarna just för deras ordförråd är så begränsat  och dom vill kunna berätta så mycket mer än deras ord räcker till så ha tålamod för det kan komma massor med tiden så ge henne tid och försök att vara så naturliga ni bara kan så hon ser att ni både tror på henne och att ni  tar henne på allvar.

En del stänger ner dom här sinnena när dom blir lite äldre,andra inte.Jag stängde aldrig ner utan det har bara  funnits med mig naturligt hela mitt liv även om min omgivning sa du fantiserar,du hittar på och det var ofta i vuxnas ögon en låtsaskamrat som jag hade vid min sida men idag vet jag bättre för det  visade sig vara min andliga guide från ett helt annat land där jag som vuxen fick bekräftat av hans släkt att  allt han sagt och berättat om sitt liv under min uppväxt helt stämde in  så visst finns en gåva hos oss alla även om en del stänger ner den.En del kan också stänga ner några år för att sen som vuxen vidareutveckla det här om det är nåt dom känner dom vill ge sig in på.

Det är också jättesvårt att så här via ett forum ge råd när man inte är på plats och hör tösen berätta själv om den hon ser men det enklaste råd jag kan ge er är att bara lyssna,tro på henne och försök i bästa mån ni förmår att vara så naturliga ni bara kan.

Uppmuntra skriver # 1,visst uppmuntra kan man göra men inte påverka henne utan låta henne helt själv få dela med sig av för om man exempelvis börjar fylla i med ord då kan snabbt fantasin ta över hos en sån liten.

Lycka Till och känner ni att det skulle bli för jobbigt för henne eller för er andra,om aktivitet skulle öka då tycker jag ni ska ta kontakt med ett medium men så länge allt är frid och fröjd kan inte jag se några problem utan bara låt henne få tala om sitt och lyssna,ta henne på allvar för hon ser verkligen och det är underbart fint så ta vara på för oj hon kan berätta mycket för er med sina enkla ord om andra sidans existens 🌺

Kimpelina
7/13/15, 8:41 PM
#3

Tusen tack för det underbara stödet och förståelsen Kayenta, vi vill att det ska vara naturligt för henne och vi följer ditt råd det var det bästa jag hört och känns tryggt för den lilla, hon är otroligt verbal och bra på att prata så vi missar inget kan jag lova när hon berättar, så det blir spännande att följa denna utveckling =)

får väl följa upp detta när hon har nåt mer att berätta jag ska genast vidarebefordra detta till min dotter som är lite förbryllad men inte rädd.

mvh Lotta

Kayenta
7/16/15, 6:03 PM
#4

Oj förlåt Lotta, jag skulle ha svarat här tidigare men bättre sent än aldrig som man säger och till råga på allt är tanten lite glömsk 😊

Jätte härligt att höra att ni tar det så naturligt med henne,det är så innerligt fint och det ska ni ha en enormt stor eloge för ❤️

Ja en del små kan vara väldigt verbala😃 och det är ju  hur härligt som helst😎

Jätte Lycka Till till er Alla och en stor kram till Lilltösen 🤗 och till Dig mormor Lotta som  vill göra allt för både din dotter och ditt barnbarn,så underbart fint  🌺❤️🌺

Kimpelina
8/15/17, 7:27 PM
#5

Hej, igen nu har det gått en tid och mina barnbarn har idag många upplevelser av något andligt. Det trista är att vårt yngsta barnbarn idag är rädd och skriker mitt i natten och då hämtas hon av sin mor som känner av nåt i rummet men kan inte se nåt och den lilla berättar då att spöket är hos henne.

Den äldre av barnbarnen är väldigt öppen kan säga att hon ser honom men verkar inte rädd eller bekymrad.

Min dotter har mer och mer känt av och sett saker i huset kanske är hon mer öppen idag för det som händer i huset. Hon ser bla en flicka i sitt sovrum ofta och känner av en katt eller liten hund som ligger på hennes fötter på natten.

i flera år så har deras köksfläkt startat av sig själv på ett läge som kräver 3 knapptryckninar. och jag har varit med om det själv då jag är där. Deras toalett spolar av sig självt ibland vilket mig är mkt konstigt nästan omöjligt men det händer. Min hund känner obehag i ett hörn i deras kök och det har ju varit mest aktivitet där.

varje gång någon kommer hem till huset startar fläkten om vi pratar om det andliga i köket så startar alltid fläkten så det är ingen som missat det av familj och släkt.

eftersom dom idag verkar störas av det andliga så kanske de skulle må bra av en husrensning. har du några tips läste här att det finns en tjej i Älvsbyn där vi bor som kan hjälpa men vet inte hur jag ska hitta henne hon heter Ingrid Berglund.

har du några tips`? mvh Lotta

Upp till toppen
Annons: