Annons:
Etikettfoton
Läst 3256 ggr
moapoa
2015-07-04 19:45

En ande?

Hej, för några månader sedan var jag ute och fotade i naturen i närheten av vårat hus. När jag kom hem och skulle redigera bilderna upptäckte jag något som liknar ett ansikte på vänster sida av en av bilderna. Vad tror ni det kan vara? Jag tycker att det ser ut som en äldre dam som ler mot mig, fast inte på ett snällt sätt? Vad tror ni?

Annons:
moapoa
2015-07-04 19:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är bilden.

Tjohalia83
2015-07-05 19:32
#2

Vad det än är så blev det en väldigt vacker bild. 🙂

MissClue
2015-07-06 12:19
#3

tycker det ser ut som ett ansikte med denna typ av sminkning🙂eller ett spindelnät. Tror det är ngn typ av reflektion, hur som helst cool och vacker bild

I love not man the less, but Nature more…

moapoa
2015-07-08 12:53
#4

Tack så mycket :) Ja sminkningen var väldigt lik! Men det kan ju mycket väl vara någon slags reflektion. Men tack för svar! :)

_vampir
2015-07-08 21:16
#5

Tycker mer det ser ut som en man vit o kall i ansiktet håller med dig om att han/hon ler på ett inte så snällt sätt! Finns inte så mkt att säga om bilden, det är rätt läskigt faktist! Var du sj när du tog bilden?

Anna O.
2015-07-08 23:03
#6

Följer tråden, fin bild, men undrar om det är en reflektion eller en ande vid sidan av.

Annons:
moapoa
2015-07-10 22:52
#7

#5 Ja jag var själv när jag tog bilden, men upptäckte som sagt inte "ansiktet" förens jag kollade på bilderna i datorn. Jag är ofta ensam och fotograferar naturen på den här platsen och det har aldrig varit någon händelse där som jag skulle kalla för övernaturlig. Däremot kan jag känna mig lite iakttagen på platsen, men bara när jag är ensam. Vet inte själv riktigt vad jag ska tro 🤔

Agnostiker_86
2015-07-11 09:36
#8

Troligtvis en sten som ser ut som ett ansikte i mörkret.

Anna O.
2015-07-11 09:47
#9

Tycker faktiskt det liknar ett ansikte, tydlig mun, ögon och ögonbryn

[.Victoria.]
2015-07-13 17:06
#10

Måste bara säga att människor är programmerade att "se ansikten" i princip allting. Det är en medfödd mekanism vi har. Fin bild.

Lilla Stjärna
2015-07-13 21:35
#11

#10

Ja, det stämmer. Vi ser ansikten och alla möjliga figurer i allt möjligt!

Lilla Stjärna
2015-07-13 21:53
#12

#0

Jag såg också ett riktigt läskigt ansikte där först. Sedan när jag hade tittat en lite längre stund fick jag se något. Det är ett föremål, en sten eller vad som helst som ger en undre spegelbild genom dimman. Jag fick idén att vända ditt foto upp och ner -och då såg jag att föremålet bara är hälften så stort egentligen, men med speglingen gör det att det ser ut som ett ansikte! Och, man ser ansiktet när fotot är upp och nervänt också. Fast då är den övre delen dimmigare istället för den nedre. Dimsjoket har sin övre linje ungefär rakt genom "ansiktets" "ögon". Det är min teori.

Har du testat att vända det upp och ner? Finns det vatten, kanske ett kärr under dimman? Annars kanske föremålet speglas i dimman?

Hur som helst en fantastiskt vacker bild! Trolsk!  😍 🏆

Dioramabyggare
2015-07-14 23:58
#13

Har du testat att ta en bild från samma plats i annat ljus? Kanske ta en närbild av "ansiktet", och/eller från en annan vinkel? Visa gärna bilderna i så fall, om du vill?

Annons:
moapoa
2015-07-15 22:21
#14

#12 Din teori kan mycket väl stämma! Vände själv på bilden och det du säger stämmer. Ja det finns vatten och har även själv tänkt att det kanske är någon slags spegelbild, men jag får inte riktigt ihop den övre delen och den nedre delen. Men som du säger kan det säkert ha med dimman och göra. Vet inte om det finns en sten där men det skulle jag kunna kolla.

#13 Nej det har jag inte testat! Men bor som sagt i närheten så jag skulle kunna gå dit imorgon, om vädret är bra.

Lilla Stjärna
2015-07-16 20:21
#15

# 14

Jo, spegelbilden är väldigt diffus p g a att dimman ligger där emellan!

Byssan80
2015-07-22 17:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Visst är det här gumman ni ser? bara så jag inte snurrar till det för mej. haha. Vilken fin gammal klänning hon har på sej och ser ut att hon vill jaga bort personer från platsen. Lite creepy dam det där tycker jag. :)

Byssan80
2015-07-22 18:03
#17

Ansiktet längst till vänster ser ut att komma direkt från en skräckis. jag får en konstig känsla av det, om jag inte bara skrämmer upp mej själv. ;)

Fiolio13
2016-01-09 03:20
#18

Ansiktet längst till vänster ser ut som jokern i en av batmanfilmerna! Ler på ett elakt sätt.

J-Artur-K
2016-01-10 03:47
#19

Jag sände bilden till en andlig vän (vi bruka känna av lika dant o så ) Jag kände av vittra på bilden . O han såg en kvinna i vitt dräkt (i sin inre syn ) o jag förstod att det var samma som jag kände av o fråga han om kvinnan var förföriskt vackert . O han svara (ursäkta ordvalet ;) = Ja som fan ) vittror är så :) Han sade att det såg ut som en människa men inte var någon människa ( är så vittror är ) Även älvor kände vi av Miljön bilden visar är sådan miljö man kan se sådana ting på . För övrigt det på bilden som syns på bilden är mer slump av liknelse av saker som nämnts som jag ser det. Bilden avger ett lugn o som ex om det skulle vara vitt andligt ansikte som inte ser så trevligt ut tror jag inte bilden skulle skänka sådant lugn . Men detta är vad vi fått in av bilden :) Mvh / Joakim :)

Ny dag nya möjligheter

Upp till toppen
Annons: