Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 2479 ggr
Jumbii
2015-06-24 08:55

Jag var vaken..

Hej! Är precis ny här och tänkte mest bara kika lite om någon vet vad som kan ha hänt mig inatt..jag får ingen rätsida på det. Vi börjar med att berätta att jag är medial..jag kan både se och höra saker som inte finns i just våran dimension. (Har fått det bekräftat av ett medium) För ett par månader sen fick jag en Sömnparalys. Jag kunde inte röra mig, kunde inte få fram ett ljud och såg en dam stå på andra sidan av sängen. Ingenting som verkar vara ovanligt. Men inatt, eller ja igår kväll när jag och sambon hade gått och lagt oss för att sova så kände jag att någon var inne i sovrummet, inget ovanligt men jag kände inte alls igen energin. Jag stängde mina chakran och kände att jag inte kunde somna..låg och tittade på sambon medan han låg och blundade. Sen kände jag plötsligt en känsla av att falla först..jag tog tag i min sambos arm försiktigt, men efter någon minut så tilltog känslan och jag tryckte hårdare om hans arm med ena handen. Då var sambon vaken och frågade vad som pågick och jag berättade för honom vad jag kände, känslan av att först falla sen sugas in i ett svar hål. Jag kramade hårdare och hårdare. Tillslut så blev känslan av att sugas ner i ett hål så stort att Paniken kom. Jag skrek åt sambon att hålla i, att inte släppa, jag var helt säker på att släppte hon taget så skulle jah försvinna. Jag grät och skrek i ett och sambon försökte lugna mig..och sig själv. Samtidigt som denna känslan fanns i kroppen så kände jag den där energin som jag inte hade känt innan. Det tog ungefär 10-15 minuter innan det slutade…när det var över och allt lagt sig så känner vi en annan energi..en som vi kände igen väl. denna var vänligare. Jag hade inte somnat utan Jag var alltså vaken under hela tiden. Vad kan detta ha varit..?:/ Tacksam om Någon hade någon ide.. / Lotta

Annons:
NiklasTyreso
2015-06-24 10:21
#1

Jag kan också uppleva märkliga saker, ofta före eller efter sömn. Man kan inte hindra upplevelser att komma, så observera dem lugnt med ett sinnestillstånd av mindfulness. Låt inte rädslan ta över, låt det bara ha sin gång. Behåll kontakten med den objektiva verkligheten om du är vaken. Blir du rädd är risken stor att du fokuserar på det läskiga och tappar kontakten med den trygga objektiva verkligheten. Behåll fokus på den objektiva verkligheten medan du låter det läskiga passera. Övning ger färdighet, du kommer lära dig hantera dina upplevelser.

kena10
2015-06-24 13:44
#2

Det kan ha varit ett utmattningssymtom. Känslan du hade höll på länge, men jag har varit med om något liknande. Man brukar få den fallande känslan när man just ska somna in, men ibland får man den även när man är vaken.

Jag har upplevt mej falla på det sättet i flera minuter och det har varit efter en långt tid av oro och mycket tankar, som jag hållit inom mej. Har också funderat på om det kan ha något att göra med balansen. Det finns kristaller i örat som har med balansen att göra. Har man virus i örat kan man känna sej yr. Jag är nog inte medial för fem öre så det kan inte ha varit något sådant för min del i alla fall.

Magi-cat
2015-06-24 13:58
#3

Just vid insomning kan man uppleva fenomen som känslan av att falla. Antagligen kan stress förvärra.

Det är inte farligt, men kan självklart vara obehagligt.

Kanske kan nedanstående artikel vara till hjälp: Det står visserligen om ryckningar men också om känslan av fall.

http://illvet.se/manniskan/varfor-rycker-jag-till-med-benen-precis-innan-jag-somnar

eller denna:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hypnagog_hallucination


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: