Annons:
Etiketterredskaptarotpendelkristaller
Läst 1584 ggr
schnecke
6/15/15, 5:28 PM

Kristaller

Hej på er!

Jag är ute efter kristaller. Jag vet vilka jag ska köpa men tyvärr vet jag inte vart jag kan köpa ifrån. I min stad vet jag tyvärr inte om någon affär som säljer kristaller. 

Så jag tänkte kolla mer er om hur ni köper era kristaller, är det i affärer, på mässor eller internet? 

Jag funderar på att beställa men vet tyvärr ingen hemsida. Tänkte om någon kunde tipsa mig vart ni får tag i era.

/ Malin

Annons:
Aleya
6/15/15, 5:36 PM
#1

Hoppas att du finner det du söker. Vill även tipsa om stenar iFokus.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[NeferNefer]
6/15/15, 5:59 PM
#2

Det går att köpa online, många av kristallaffärerna säljer även på det sättet. Det lite tråkiga med det är att du ju inte får chansen att själv se på alla kristallerna och låta dem välja dig, men det är bättre än inget 👍

schnecke
6/15/15, 6:35 PM
#3

#1 Tackar! Ska kika in där. :)

#2 Ja, men jag känner oavsett om det är via internet eller i verkligheten så kommer jag känslan inom mig veta vilka kristaller jag behöver. Men det vore trevligt om det fanns en sån affär här i stan, då skulle jag garanterat vara där ofta, hihi! :)

[NeferNefer]
6/15/15, 6:55 PM
#4

Lycka till, berätta gärna hur det går! 👍

[Erik39]
6/15/15, 11:53 PM
#5

Kan ts ge några konkreta exempel på hur kristaller påverkat denne?

schnecke
6/15/15, 11:58 PM
#6

#4 Ja, det ska jag göra :)

#5 Vad menar du nu?

Annons:
[Erik39]
6/16/15, 12:08 AM
#7

Ja rent fysiskt eller psykiskt känslor eller händelser?

schnecke
6/16/15, 12:14 AM
#8

Jag har tidigare inte känt ett behov av kristaller. Men jag använde mig utav mina orakelkort för någon dag sen och då kom det till mig vilka jag behöver och hur många. Att om jag har de vid mig och i mitt rum så kommer jag må bättre. Få ännu bättre sömn m.m. Efter jag använde orakelkorten kan jag inte sluta tänka på kristallerna.

[Erik39]
6/16/15, 12:22 AM
#9

Jag tror att du med tankens kraft skapar dessa känslor med eller utan orakelkort/kristaller. Du hade kunnat känt likadant med t.ex kaffesump/mynt och du hade haft exakt samma tankar. jag tror det är tankarna som skapar dessa "tillfälligheter som inte slumpen kan förklara" om du förstår vad jag menar. Tror att alla människor råkar ut för dessa osannolika sammanträffanden då, och ibland sker det för ofta för det ska kunna förklaras med slumpen men de flesta stoppar huvudet i sanden och skyller på slumpen varenda gång, ibland är det visserligen slumpen med men många gånger är det inte slumpen utan det finns en djupare mening utifrån starka tankar. Det är vad jag tror men det är väldigt svårt att kunna skilja på det och det krävs mycket livserfarenhet,

Tarotstollan
6/16/15, 12:37 AM
#10

Hos www.Kristallrummet och www.Stengården kan du beställa stenar, självklart finns det många andra ställen också men det är en början.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
6/16/15, 10:18 AM
#11

Svar till Erik39. Jag förstår hur du tänker, och det optimala är givetvis att kunna lita till sina egna förmågor utan hjälpmedel såsom kaffesump, kristaller, tarotkort och annat. Men ibland är de bra som just hjälpmedel, det kan vara lättare att försätta sig i trans eller öppna upp när en fokuserar på något utom sig själv. Då är ju exempelvis vackra kristaller ett bra val.

Jag tänkte på det igår att egentligen kan vi använda oss av precis vad som helst som hjälpmedel om vi önskar, så länge som det är något som funkar för oss.

Upp till toppen
Annons: