Annons:
Etikettupplevelser
Läst 863 ggr
[Sofiesen]
2015-06-10 10:51

Var detta intuition?

När jag var tolv dixkujag kraftig panikångest som höll i sig i många år och jag äter fortfarande antidepressiva mot det 13 år senare. Men jag har en undran som jag ofta tänker på, när jag var femton skulle jag, mamma och pappa åka på semester. Från början skulle vi åka från Arlanda men några dagar innan byttes detta till en annan mindre flygplats långt bort (har glömt namnet) Jag minns att hela vägen till flygplatsen hade jag ångest, något skavde inom mig. Vi stannade för att äta men jag fick inte i mig något alls. Jag har alltid vart smått flygrädd men denna känsla var mer att något skulle hända. Vi fixade klart allt och var på väg ut till flygplanet när paniken växte, väl på planet minns jag inte mycket, tydligen skrek jag att väggarna kom emot mig och jag sprang till dörren och lyckades få upp den… Vi hade såklart inte lyft än. Jag ville bara ut från planet. Tillsätt efter ca 40 min beslutade kaptenen att vi ej fick åka med. Med en lättnad av att slippa åka gick vi tillbaka till flygplatsen, samtidigt som jag hade det sämsta samvetet mot mina föräldrar som sett fram emot resan, speciellt mamma som bröt ihop dels av besvikelse men även för att jag mådde som jag gjorde. Hursomhelst så var detta i januari, i maj fem månader efteråt dog min pappa i akut aneurysm i hjärtat. Min tanke har ofta vart om det jag kände kan ha vart en föraning om vad som skulle kunna hänt om vi åkte, kanske hade det hänt på planet, utomlands eller på vägen hem? Hade detta med intuition att göra?

Annons:
Aleya
2015-06-10 12:11
#1

Jag beklagar det som skett. Kan dock säga att det går aldrig att säga när/var ett aneurysm kan gå sönder. Vissa kan få ett som läker ihop och dom fortsätter leva ändå tills nästa kommer. Det är otroligt ovanligt dock. Så jag lämnar frågan obesvarad om det var intuition eller något annat. Det är nog mer upp till dig att avgöra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: