Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 604 ggr
M_a_r_i_a
6/7/15, 9:27 AM

Hjälp med drömfötydling?

Hej, jag drömde en så konstig dröm inatt.. jag undrar verkligen varför jag drömde den för den är läskig!!

De börja med att jag får veta att jag har en tvillingsyster i drömmen, senare står jag med henne vid ett badkar som hon ligger i, vi pratar lite men kommer inte riktigt ihåg vad, de hela va bara så konstigt. Sedan gick jag iväg men jag kände ändå på mig att hon skulle göra något dumt. så vänder jag mig om så ser ja att hon försöker ta självmord genom att dränka sig själv. Men här kommer de konstiga, Jag försöker inte stoppa henne!? de går lixom bara inte!

Jag förstår ingenting, är det något Tecken eller bara en konstig dröm? Personligen tror jag att alla drömmar har någon sorts betydelse, de är därför jag blir lite rädd..

     M_A_R_I_A 🌺

Annons:
Huygens
6/7/15, 5:56 PM
#1

Kan det vara någon del av din tillvaro du går vidare från?

M_a_r_i_a
6/8/15, 12:41 AM
#2

Vad menar di?

     M_A_R_I_A 🌺

Magi-cat
6/8/15, 7:18 AM
#3

Du behöver inte vara rädd! Drömmar kan vara så mycket, bearbetningar i det undermedvetna, saker man hört eller sett under dagen spinns ihop till en dröm under natten etc.

Ska man som utomstående försöka tolka blir det utifrån symbolik i drömmen, men en tolkning görs bäst av den det gäller. Men det kan vara givande att utbyta tankar.

Hur som helst är jag inne lite på samma spår som #1. Någonting i ditt eget liv som du frigör dig ifrån, som symboliskt tar plats i "tvillingen". När det förekommer vatten i en dröm brukar man säga att det har med känslor att göra. Du blir fri ifrån något du inte behöver längre, du gick därifrån och det gick inte att stoppa.

Om du inte känner igen något i tolkningen, så släpp den bara. I alla fall behöver du inte vara rädd att drömmen förebådar något.

Det finns också en sajt som heter Drömmar iFokus.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

M_a_r_i_a
6/8/15, 12:03 PM
#4

okej tack så mycket för svaret.

I nuläget har jag väldigt myycket blanade känslor och är väldigt stressad, jag tror jag vet vad de kan innebära drömmen försöker "berätta nu" , tack :)

     M_A_R_I_A 🌺

Magi-cat
6/8/15, 12:22 PM
#5

#4 Tack själv. 🙂

"Blandade känslor" låter som en bra sammanfattning….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

NiklasTyreso
6/8/15, 8:45 PM
#6

Du är som sagt bäst på att tolka dina drömmar.

Om tvillingen är en aspekt av dig, då kan det finnas något självdestruktivt hos dig, som du inte försöker att stoppa, men i vaket tillstånd är reagerar du starkt tvärt om och tycker att det självdestruktiva är skrämmande och måste stoppas, till varje pris!

Annons:
M_a_r_i_a
6/8/15, 9:17 PM
#7

#6 Tack, de va en jättebra beskrivning!

 Jag tar verkligen inte hand om mig på ett bra sätt har nog inte så mycket respekt för mig , och ännu mindre när jag mår dåligt, de blir lixom som en ond spiral.

Jag tror verkligen att drömmen ville säga mig att måste jobba på att rädda mig själv innan de är försent och att det jag såg i drömmen var en slags symbol för det. Och som #3 sa så va med vattnet i drömmat att de nog också extra tydligt att jag har mycket känslor på gång i mitt liv nu.

Tack nu förstår jag allt bättre, och måste verkligen börja ta hand om mig själv för de är jag värd!

     M_A_R_I_A 🌺

[Erik39]
6/16/15, 12:46 AM
#8

Det är uppenbart att du går omkring och oroar dig, funderar över någonting i ditt liv tycker jag. Svårt med drömmar men jag tror att du behöver lätta lite på trycket och inte oroadig så mycket över småsaker, låt det gå som det går inte värt att lägga ner tid och enrgi på att oroa sig över småsaker som jkag tror det handlar om.

Upp till toppen
Annons: