Annons:
Etikettermytologinaturväsenskrock
Läst 2713 ggr
ylvala
2015-06-03 15:15

Vad tror ni på?

Jag är nyfiken på att höra vad ni tror på för "onaturliga varelser"? Finns det någon särskild anledning att ni tror på det så får ni gärna motivera.

Jag tror på spöken/andar då jag själv och många andra jag känner har upplevt mycket märkliga saker. Jag har hört många historier om små tomtar också, ingenting som jag själv har upplevt, men ändå historier som får mig att undra helt enkelt!

🙂

Annons:
Rheen
2015-06-03 16:42
#1

Har varit med om lite speciella saker, inte så värst häftiga, men de har iallafall fått mig att tänka efter. Jag tror på att det finns andar, mer än så vet jag inte hur jag ska förklara det. c;

~ Rheen.

NiklasTyreso
2015-06-03 20:30
#2

Jag tror på folktrons väsen (ex skogsrå, vättar, troll, tomtar, alfer) och över dem makter som Ull, Härn och Tor, men högst av alla är gudarnas Gud, Israels Gud. Jag är helt enkelt synkretist.

vinden är min mor
2015-06-03 20:47
#3

Intressant Nicklas! Men vem är härn? Jag brukar se en hel del naturväsen men jag ser dem med tredje ögat. Men det är inget jag brukar prata om . Vill ju inte att folk ska tro att jag har tomtar på loftet.😀

☀️Mörker är bara brist på ljus

NiklasTyreso
2015-06-03 20:52
#4

Härn är Freja!

vinden är min mor
2015-06-03 21:37
#5

Jaså Freja! Ja henne tror jag också på men jag tror inte jag hört det namnet förr. Ja vist finns det mycket kraft kvar i våra gamla gudar.

☀️Mörker är bara brist på ljus

farshus
2015-06-06 12:24
#6

Jg tor inte så mycket på spöken, men tror det finns kosmisk ledare för oss som styr våra handlingar o tankar.

Annons:
helensb
2018-07-21 18:25
#7

Jag tror starkt på andar, små folk, aliens, gud, energier i alla dess slag. Jag är öppen för allt och det gör mig trygg att veta att det finns mer än vad ögat kan se. 
Tror ni på fornnordisk mytologi?

janerikeriksson64
2018-07-23 05:54
#8

Jag tror att vi i sinnet är eviga och att begreppet gott och ont inte riktigt stämmer med vår världsbild. Det finns inga gränser för vad vi kan skapa mer än de vi själva sätter. Vi är andar i kroppar och känner givetvis av vad som händer omkring oss. Jag är starkt intresserad av varför våra svårigheter att släppa oss fria håller oss så hårt. Kram

citytjejen
2018-07-23 23:07
#9

Jag tror på andar av olika slag, naturväsen och vissa övriga fenomen. Med övriga fenomen menar jag exempelvis ett fenomen som jag bevittnat; black stick men. Sen är jag intresserad av mycket inom det övernaturliga och inom parapsykologi. Tror på vissa saker men är självklart skeptiker och tycker om att skapa mig en egen bild  och tolkning av övernaturliga händeler etc.

/Christina

P.O
2018-08-05 22:05
#10

Jag brukar se en hel del naturväsen både hemma och när jag är ute och går. Och min mamma hade sett vättar en gång. Och jag har sett även på foto i min mobil. Och Plejaderna som bor på en annan stjärna/planet och Lemurianer som liknade oxå som Atlantis som levde en tid på jorden innan vi vanliga människor kom.

P.O
2018-08-05 22:08
#11

Om man undrar nåt så går det att googla om det.

Denna kommentar har tagits bort.
[Vargmor]
2018-08-29 09:57
#13

Jag tror inte jag är övertygad och det har jag andra sidan att tacka för. Det jag ser och hör övertygar mig. Jag är lite sån som måste spjärna emot och det räcker inte med känsla,doft med mera och enda sättet för dom att få mig övertygad är att visa sig och prata med mig och om inte ifrågasätter jag dom direkt och spjärnar emot 😃

# 3 Härligt vi är fler med tomtar på loftet och dom är ju så fantastiskt trevliga 😎

Annons:
Upp till toppen
Annons: