Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1671 ggr
Angel1
5/27/15, 5:43 PM

Skata

Hejsan

Jag har läst lite på forumet om andra som haft besök av skator och det verkar vara trevliga upplevelser. Men när jag läser om död och annat att man ska lita på känslan som upplevelsen ger mig så blir jag orolig, för jag känner då inget trevligt av detta. 

Vi har haft besök i någon vecka nu av en skata som verkar sur och arg och flyger in i rutorna med full kraft och sen sitter den på fönsterbläcket och pickar och tvättar näbben och tittar in och ser hotfull ut känns det som. Vi har försökt jaga bort den, men det ger inte upp. Min man kunde inte sova för den höll på så mkt någon natt. Även en kråka som hängt med ibland säger maken, men jag har inte sett till den. 

Vad tror ni, hur ska man tolka detta och vad vill han/hon?

Annons:
Huygens
5/27/15, 7:46 PM
#1

Jag skulle gå ut och ta en titt på husväggen, prova mej fram lite.

Magi-cat
5/27/15, 7:48 PM
#2

Den stackars skatan tycks ha missat det där med att fönster är hårda att flyga in i…Fåglar har ibland svårt med speglingen i fönstren.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Angel1
5/28/15, 9:01 AM
#3

Vad menar #1 med att "prova mej fram lite"?

Jag har ju tänkt att den inte förstår heller det här med glaset, men sen när jag började söka på skator så såg jag massa olika tolkningar på detta och vart jag lite nojig. Eftersom den inte slutar efter så många flygningar in i rutan, den borde förstått vid detta laget att jag ska nog inte flyga in i rutan igen. Sitter även utanför och kraxar och pickar på altanräcket.

[Bettanbop]
5/29/15, 2:10 PM
#4

Fråga den vad den vill = djurkommunikation 

Den har något budskap till dig/er.

NiklasTyreso
5/30/15, 5:10 PM
#5

Besök av någon av förfäderna?

powerofthebass
6/1/15, 3:26 PM
#6

Har haft en fasarn på besök några veckor. Knackar på rutorna

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Annons:
Angel1
6/8/15, 9:31 AM
#7

Efter jag skrev detta har den bara kommit en gång. Kanske kände att jag tyckte det var obehagligt. Min son kallar honom för våran räddare. Jag vet inte vad han fått det ifrån. Han har sett honom vid fönstret.

citro
6/14/15, 4:06 PM
#8

Det händer konstiga saker ibland som man inte räknat med.

Hos oss är det en kråka som kastar ner kopparormar i fågelbadet.

Efter ett tag börjar det lukta och spyflugorna flockas.

Har nu gjort 4 begravningar och rengöring av badet.

NiklasTyreso
6/14/15, 10:39 PM
#9

Jag har haft en skata som vid flera tillfällen suttit på fönsterblänket och har pickat på rutan och tittar in på mig. Den har även ibland kommit in på balkongen och röjt runt och skitat ner. Dessa Skat-besök har alltid kommit när jag inte är på topp och jag gör dåliga val och prioriteringar, inte annars. Det är min tolkning av sammanträffandena.

[Erik39]
6/16/15, 1:09 AM
#10

Träffade en person förut med bekräftad iq på över 160 och denne person påstod sig ha sett en fågel på balkongen liknandes en vildvittra i ansiktet i mindre format

[Erik39]
6/16/15, 2:10 AM
#11

Googlade vildvittra och måste ändra mitt tidigare inlägg. Personen berättade för mig att denne sett en liten fågel på balkongräcket med ett ansikte som en människas och det trodde jag var likställt med en vildvittra men jag hade fel. En vildvittra ser mer lik ut som en örn och denna person med bekräftad iq på över 160 såg alltså en mindre fågel på balkongräcket som hade ett ansikte liknande en människas. Kanske någon biolog härinne som har en förklaring?Då jag vet att personen ej skämtade om det.

VildaVittra
6/16/15, 7:30 AM
#12

#10 Men gud vad vacker den fågeln måste varit om den såg ut som migSkrattar

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[NeferNefer]
6/16/15, 12:33 PM
#13

😂👍

Annons:
Upp till toppen
Annons: