Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 14224 ggr
Amandla
2015-05-21 14:38

Borttappat-tråden

Om ni inte fått svar i den gamla tråden så ställ frågan igen här!

Gamla tråden här:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/54e6e3ae8e0e742052000e52-borttappat-traden?discussions-1

På förekommen anledning: det är INTE jag som letar efter föremål eller djur som saknas - om det inte är så att jag skriver i tråden.

**DET ÄR INTE TILLÅTET ATT EFTERLYSA SAKER ELLER DJUR SOM TILLHÖR NÅGON ANNAN!!!
**

Det är INTE tillåtet att söka exempelvis pengar eller andra saker av större värde.
**
Det är ej heller tillåtet att söka saker som är stulna. Det är polisens jobb och skyldighet att lösa brott**

För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden - men det gäller INTE försvunna människor, det är oetiskt att känna in andra människor utan deras tillåtelse och sådana frågor tas bort direkt. Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränande medium och andra som vill hjälpa till.

Det är frivilliga medlemmar som gör detta på sin fritid så det kan ta ett tag att få svar. Vi är mycket tacksamma för deras engagemang GladDet här är också en tråd där man kan träna på att hitta saker, så prova gärna själva, kanske hittar du något som en annan medlem letar efter!

Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna, därför har du inte fått svar. Det är ingen idé att börja påminna eller tjata, det har snarast motsatt verkan eftersom det då blir en obehaglig känsla omkring frågan och då minskar chansen att någon vill ta sig an den. Så ha tålamod och slappna av.

Kom ihåg att lämna feedback när någon tagit sig an din fråga!

Lycka till!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
molam
2015-05-21 14:49
#1

AKUT!!!

Bilnyckeln är borttappad! v-v det är två nycklar från en ford mondeo på den samt en hemmanyckel med ett chip i för att komma in igenom porten på höghuset.

En ny nyckel skulle gå på 2500 och det är pengar vi inte har och isåfall måste vi ta från hundarnas vet kassa, och för tillfället har vi två gamla hundar vi inte vet när dom kommer lämna och däför måste vi behålla vet kassan! Snälla hjälp mig att hitta nyckeln, please!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

crimson
2015-05-21 14:54
#2

Söker efter klofil som har använts till hund, har förlagt den och det börjar bli på tiden att vi filar klor så de inte är så vassa :)

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

[rogga12]
2015-05-21 15:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

I höstas innan snön kom, tappade jag bort min gps.

Letade så gott jag kunde, vet jag såg den i bilen men efter en stig ca 300 meter lång, efter en dalgång på en föryngringsyta. Framme på en höjd där jag tänkt fika lite upptäckte jag att gpsen var borta.

Nu är snön borta och jag hoppas på lite bra tips om vart den kan vara.

[feminette]1
2015-05-21 19:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min katt Puma saknas ännu efter över tre veckor! Snälla kan någon se om hon lever och var hon håller hus i så fall. Vi saknar henne så mycket, hennes bror mer än någon, han har gått ned ett par kilo av sorg!😢

Hälsningar Anna

Noveh
2015-05-21 20:24
#5

Hej, jag har tappat bort ett par skor som jag verkligen tycker om, och skulle behöva hitta snart, nu när det börjar bli varmare. De är en sorts sneakers med rosa och lila, och liksom "glansigt" tyg. Har letat efter dem i någon månad, helt utan framgång. Skulle vara jättetacksam om någon hade tid att försöka hjälpa mig att hitta dem, tack :)

VampireGirlElvira
2015-05-21 20:52
#6

Orkar inte skriva igen, så jag kopierade mitt gamla inlägg och klistrade in hit om det är godtaget. :D Söker fortfarande en blåvit liten porslinshund som står på bakbenen och tigger. Den är ca 13-14 cm hög och den hunden tittar på en med ena örat uppe och den andra örat nere och med huvudet lite på sned. Jag har haft den senast när jag var 16 eller 18 år, minns inte vad jag skrev i förra tråden, men jag saknar den verkligen. Den var så himla fin tycker jag, och jag undrar var den kan vara. Har sökt bland alla kartonger som jag har haft, och in mina föräldrars hem också.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Charlotte83
2015-05-21 21:45
#7

Hej! Jag är ny här på forumet och undrar om någon som kan se borttappade saker kan se var min 9åriga flicka gjort av sin plånbok? Har vänt upp o ner på hennes rum utan o hitta den… Hon lyckas alltid tappa bort saker  Plånboken är orange med katter på o kommer från Mallorca. Den är väldigt omtyckt o tråkigt att även den försvunnit nu. Tack så mkt ❤️

Mossalava
2015-05-21 22:31
#8

Hej jag skulle vija ha hjälp med att hitta min katt skrållan som har varit borta i 2 veckor i dag, hon är 1år och steriliserad, hon brukar vara hemma varje dag annars. Så detta är inte likt henne.Har varit och letat på alla tänkbara Ställen så nu undrar jag om det finns någon som kan hjälpa mej att hitta Skrållan. Tackar på förhand

[Lindalundba]
2015-05-22 06:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vår käre katt Ture sprang bort i måndags kväll, han är en djurskyddskatt och ovan att vara ute. Han är rädd å behöver få komma hem. Ljusgrå med vitt mellan ögonen å under hakan/lite magen. Vi letar å letar å har prytt området med lappar. Hoppas hoppas ni kan hjälpa oss att hitta honom. Hör gärna av er om ni behöver mer info.

MrsEdwardCullen
2015-05-22 19:00
#10

Jag letar efter en guldkedja med en berlock i form av ett hjärta. Hjärtat fick jag av min blivande man för 11 år sen, kedjan är bytt sen dess. Skulle så gärna vilja ha det på vårt bröllop om ungefär en månad och har letat på alla möjliga ställen men hittar den inte. Hoppas någon kan hjälpa mig!

Inka81
2015-05-23 08:52
#11

Hej! Finns det någon som kan hjälpa mig hitta min försvunna mobiltelefon? Det är en iPhone med färgglatt skal. Den har varit borta i över en vecka nu och vi har letat som galningar. Vore otroligt tacksam om någon kunde hjälpa mig. Mvh

Anngerd
2015-05-23 12:56
#12

#1 Det känns som om nycklarna kan ligga i singelgrus nära en ytterdörr, tror det kan röra sig om husdörren. Titta där. Lycka till!

Anngerd
2015-05-23 13:06
#13

#4 Jag får en känsla av att hon är ute och driver omkring. Om hon kommer tillbaka har jag ingen aning om. Det är bara den känslan jag får.

Annons:
Anngerd
2015-05-23 13:12
#14

#6 Jag får en känsla av att den ligger nerpackad i en vit kartong typ skokartong och att den ligger inlindad i tunnt vitt papper. Sorry du får fortsätta att leta.

mattiasochlouise
2015-05-23 18:22
#15

Hej skriver igen :-) det är så att jag fick låna min mormor och morfars nyckel när min morfar hamnade på sjukhus, jag och min man har svagt minne av att den är tillbakalämnad men då det hänt mycket under ett år så är vi osäkra. Så innan jag byter lås hos mormor och morfar undrar jag om någon kan se om den finns här hemma hos mig? Det står vadsbolås, alfa och L10 på den. Tack på förhand för hjälp

mattiasochlouise
2015-05-23 18:25
#16

Skulle gärna vilja ha hjälp och hitta min hunds halsband som är i rött tyg och det sitter även en länk i. det är helt borta efter renovering. Tack på förhand för hjälp :-)

Anngerd
2015-05-23 18:41
#17

#15 Det känns som om nyckeln ligger i en svart skinnväska av dammodell. Lycka till! Ni som får svar berjag om feed back eftersom jag övar mig och vill veta resultatel annars finns ingen mening för mig att lägga ner den tid jag lägger ner på detta.

Anngerd
2015-05-23 18:44
#18

#16 Får en stark känsla av att det finns i en soffa, leta där. Lycka till! och glöm inte att de feed back

Anngerd
2015-05-23 18:46
#19

#7 Jag ser en vit byrå, har ni en sådan så titta i den, på den och runt den. Lycka till!

Charlotte83
2015-05-24 02:12
#20

Hej Anngerd!! Letat för fullt runt och i våra vita byråer ikväll, dock ej hittat den ännu. Ser du ngt mer? Lådor, korgar, tapeter runt om etc? Tack för hjälpen!!!! ✨

Annons:
LLLINN
2015-05-24 11:02
#21

Har tappat bort min medicinförpackning! Den är ganska stor, kanske 1 dm i bredd, och har färgen ljusblå (försöker bifoga bild). Har haft den i badrummet på en hylla och kan inte minnas att jag har flyttat den eller tagit den utanför hemmet - men den är spårlöst försvunnen! Jättetacksam för hjälp, den var inte jättebillig för en som lever på sitt studiebidrag hehe!

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Amandla
2015-05-24 12:35
#22

#21 Bild borttagen, är det så att du har rättigheten till den så lägger vi in den igen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
LLLINN
2015-05-24 13:47
#23

Hittade medicinen! Hittade den nästan direkt efter jag skrev inlägget, fullt synlig i ett badrumsskåp jag tittat i flera gånger redan, hm känns lite spooky haha ^^

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

crimson
2015-05-24 13:55
#24

#2 Klofilen hittades av min flickvän(har ingen aning om vart, men den är hittad iaf) så jag behöver ingen hjälp att återfå den :)

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Anngerd
2015-05-24 20:25
#25

#20 Jag får till mig ""till vänster om byrån", och att det är en leksak på hjul där, rosa ochvit. Hopas det hjälpte. Lycka till!

Charlotte83
2015-05-24 21:53
#26

#25 Tack snälla Anngerd för att du hjäper oss!! 💐 Min dotter har en vit garderob i sitt rum o till vänster om den står leksaksbackar på hjul som bland annat är rosa. Tänkte direkt att den var i någon av dom när jag läste ditt inlägg!!! 😀 Har gått igenom backarna nu, men det enda jag hittade var en annan plånbok, rosa med hello Kitty. Alltså inte den från Mallorca. Kan det varit denna plånbok du känns av istället? Jag vet inte hur det fungerar riktigt 😊 och denna har ju också "kattmotiv" Den vi letar efter är orange med svarta katter och lite blommor på också. Den ser lite fransk ut i stilen tycker jag. Tusen tack för hjälpen!!! ✨✨

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
EmanuelB
2015-05-24 22:47
#29

Jag har tappat bort min plånbok. En svart plånbok med endast mitt körkort bankkort och bussbort. Är i stort behov av att hitta den. Tacksam för svar. Mvh Emanuel.

Aleya
2015-05-25 16:15
#30

#27 och 28 raderat. Att lägga in fler förfrågningar om samma sak gör INTE att saker hittas snabbare.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

mari-n
2015-05-25 19:37
#31

Hej

Jag har tappat bort mitt ena minneskort till min systemkamera Canon. Det kortet innehåller foton från resor med min familj till Mallorca och Utö. Under 2013. Jag har några bilder sparade på min dator, men de är från min telefon. Jag har vänt upp och ned på hela mitt hus och mår så dåligt över att minneskortet är borta:( Hoppas någon kan hjälpa mig……

Med vänlig hälsning
Mari

Anngerd
2015-05-25 21:59
#32

#31 Jag får en känsla av att minneskortet har åkt emellan några skåp. Kan vara i köket. Det är en stark känsla men jag kan ha fel och det ärmellannågra andra skåp. Det ligger i alla fallinkilat och du kommer att få svårt att hitta det. Lycka til!

Andreen
2015-05-25 22:27
#33

Hej Jag har sen snart en månad tillbaka letat efter min svarta skinnjacka. Kan inte fatta vart jag förlagt den. Den är svart med ett märke/ rosett på vänstra kragen med tassar på (stödjer hemlösa katter) Jag önskar verkligen att finna min jacka. Hade den senast 1 maj åkte stena line till Danmark och tillbaka frågat dom tusen ggr men dom har inte hittat den vet att jag hade den på tillbakavägen

Mia ❤️

mattiasochlouise
2015-05-26 06:43
#34

#17 #18 tack så jätte mycket Anngerd ska leta på dom ställena så återkommer jag :-D

Annons:
molam
2015-05-26 07:48
#35

#12, tack så mycket har kollat verallt på vår gata där det finns grus, men tyvärr ingen nyckel v-v

Så sökningen i #1 Står fortfarande kvar ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Emms22
2015-05-26 12:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#36

Hej! 

Min katt Sippen snart 4 år (född runt den 22 juni 2011) sprang bort fredagen den 1 maj och har inte kommit tillbaka än. 

Jag extra oroad eftersom han är handikappad (hans bakben är mer som stumpar och han har liksom inte några riktiga tassar. Han har heller inga klor förutom 3 st på varje framtass. Dem är dock inte jättevassa utan ganska trubbiga. 

Sippen är verkligen mitt ALLT och jag skulle bli SÅ himla tacksam om någon ville försöka läsa av vart han är. 

Känns som jag letat överallt. 

Mvh, 

Emma

Rheen
2015-05-26 18:53
#37

Hej igen. Jag efterlyser fortfarande min husnyckel som är spårlöst försvunnen. Jag har bärt den med mig nästan varje dag, men plötsligt var den inte i min ficka när jag skulle fiska upp den en eftermiddag för någon månad sen. Det känns som den finns här hemma någonstans, är det någon som känner av något mer? En vanlig husnyckel som sitter fast i ett rosa band med reflex i mitten. Man kunde hänga bandet med nyckeln runt halsen, men också 'knipsa' upp det så det blev ett avlångt band. Lite krånglig beskrivning, men jag hoppas någon kan hjälpa mig. Tack.

~ Rheen.

Anngerd
2015-05-26 22:23
#38

#37 Jag får en känsla av att bandet fastnat i något ytterplagg och liksom hänger ner en bit under tröjan/jackan. Kan vara svårt att se om man inte böjer sig. Lycka till!

Anngerd
2015-05-26 22:27
#39

#1 Det kan också vara en källartrapp. Lycka till!

Minastauriel
2015-05-27 16:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Hej. Min katt mini försvann natten till söndag 23/24 maj. Han är en liten grå kastrerad hankatt på 4kg, ca 3år. Han är väldigt rädd människor. Han flyttades till min sambos föräldrar fredagen för att han skulle få det bättre då jag har 4 katter till och han tycker inte om min sambo. Men jag tror han är väldigt glad i mig. Norge/Akershus /holter bekkevar

Miss_glömsk
2015-05-27 17:49
#41

Hej! Jag undrar om jag kan få hjälp med en hårddisk som jag har tappat bort. Den är liten, pocketsize och är svart. Den har en ganska kort USB sladd till sig . Den har typ ett mönster på sig som känns lite om man drar med handen över den. Den har massor av bilder på sig från min förra telefon som jag behöver idag och även några filmer. Hoppas det är någon som kan hjälpa mig med den här. Mvh Vendela

Annons:
Anngerd
2015-05-27 21:28
#42

#41 Jag får till mig att den ligger i någon typ av väska eller fodral, verkar som det är nylon.

Guppas
2015-05-27 23:30
#43

Hej! Jag kan inte hitta min sons Hälsokort, det man har med till BVC & där man ser vilka vaccin man tagit. Vi har tagit extra vacciner i samband med våra resor & även mot fästingar. Sonen är född januari 2008 & har haft mkt krupp, har det försvinnnit i samband med sjukhusvistelse? Jag har även tappat bort 2 (!) husnycklar… De första, för 4 år sedan, när jag gick på semester… En svart skinnficka med hemnyckel, larm"plupp", polis/hitta-bricka & nyckel till postlådan. Den andra nyckeln, försvann månadsskiftet april/maj i fjol. Jag & väninnan var i Ullared. Väl hemma, låste jag upp garaget & lastade in mina påsar. Efter det är nyckeln försvunnen. Rosa skinnfodral med husnyckel i… Kan jag få hjälp med något av detta är jag tacksam:) //Johanna

Nellii
2015-05-28 15:25
#44

Hej! Jag letar fortfarande efter min diamantring som jag såg senast liggande i jackfickan till min svarta skinnjacka. Har bett om hjälp i två tidigare borttappat- trådar men ännu är det ingen som har sett något.  Plötsligt en dag var den borta och jag vet inte riktigt när den försvann, om den är hemma eller om jag har tappat den ute någonstans. Ringen betyder mycket för mig och är väldigt värdefull. den var tänkt att bli min vigselring men är ännu inte graverad. Det är en guldring med en diamant som sitter lite utåtstående  och själv ringen är lite "kantig" precis där diamanten sitter. Skulle bli jätteglad om någon kan se något som hjälper mig att hitta den.

Har försökt själv med att lägga nycklar  ett fönster och då kändes det som att jag skulle leta i vårt sovrum, men jag hittade den inte där trots mycket letande. Det kanske är helt fel. Har aldrig haft någon känsla för att hitta saker.

[[fomat]]
2015-05-28 20:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Vi har tappat bort vår sons snuttekanin någon gång igår 27/5 från vi gick från dagis tills han skulle sova på kvällen. Vi lägger alltid snutten i en speciell dagisväska som vi tar med oss fram och tillbaka och det gjorde vi även igår. Sen la vi väskan under vagnen och gick en promenad i en timme. När vi kom hem tog jag in väskan men packade inte upp den. När sonen skulle sova på kvällen och vi skulle ta snutten var den inte där. Antingen måste sonen varit i väskan och hämtat snutten efter vi kom hem och att den då ligger här hemma i huset någonstans eller har vi tappat den någonstans på vägen när vi gick. Vi har gått samma väg igen utan att hitta den och även letat i hela huset men hittar den inte. Snutten betyder så mycket för sonen, han har haft den sen han föddes och älskar den verkligen. Nu saknar han den och frågar efter den hela tiden och gråter efter den på natten. Vi har försökt med andra snuttar men ingenting funkar.  Det hade verkligen betytt så mycket om vi kunde hitta den.

Anngerd
2015-05-28 22:13
#46

#45 Jag får en stark känsla av att snutten är inomhus. Jag får en bild av en trapp, har ni en övervåning? Iså fall skulle jag leta där. lycka till?

Grodan89
2015-05-29 05:30
#47

Jag har tappat bort ett berlockarmband i silver av märket Thomas Sabo som jag fick i 20-års present och som betyder mycket för mig. Jag minns inte var eller när jag senast såg det men det var borta på min 25-årsdag den 23/11 när jag skulle ta fram det. Den har bl.a. en berlock med en groda som sitter på en pärla. Jag kan ha tappat det ute men kanske ligger det någonstans här hemma i någon av flyttlådorna eller i någon liten vrå? Tacksam för hjälp och svar

[[fomat]]
2015-05-29 06:36
#48

#46 har precis letat igen på övervåningenoch kring trappen och på övervåningen så ligger en annan snutt som ser nästan likadan ut. Ser du möjligtvis något annat eller mer? Mörk eller ljus plats?

Annons:
maaaandyyyy
2015-05-29 19:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

jag har tappat bort min ridkavaj som kostar alldeles för mycket för att bara tappa bort! Är det någon som har möjlighet att hjälpa mig? Det är som sagt en rid tävlingskavaj, brun, märket spooks. bifogar en bild , har ingen synligare …

Anngerd
2015-05-29 19:51
#50

#46 Det ser ut att vara på nedervåningen i en hall möjligtvis lyser solen upp där.

BaraNathalie
2015-05-29 23:57
#51

Hej! För några år sedan så fick jag ett guldarmband av min gammelfarmor som hon i sin tur hade fått i bröllopspresent av sin man. Jag vet att jag la det i ett skåp i köket för att inte tappa bort det, men sedan drygt ett år tillbaks så har det varit spårlöst försvunnet och känns som om jag vänt upp och ner på hela mitt hem för att hitta det… Så nu undrar jag om någon här skulle vilja försöka hjälpa mig?? Tack på förhand :-)

maaaandyyyy
2015-05-30 09:43
#52

någon som kan söka efter våran iPhone 4? Den är vit, och silvertejpad på baksidan för att den är lite trasig där. Nästan 100% säker på att den försvunnit någonstans i våran lägenhet då den endast används till att vara i musik högtalaren.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Josefin123
2015-05-30 21:38
#56

HJÄLP! Är mitt uppe i flyttstädning och har nu tappat bort mitt väldigt fina halsband som jag fått av min pojkvän. Det är ett silver halsband med tre fjärilar som sitter ihop på "lämgden" alltså lodrätt, fjärilarna är fyllda med små väldigt vackra stenar/kristaller. Behöver hjälp snarast då jag lämnar denna stad imorgon. Snäll finns det någon som kan hjälpa?

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-05-31 21:47
#58

#57 otillåtet att leta åt andra.
Läs reglerna

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Charlotte83
2015-06-01 23:39
#59

#7 Plånboken återfunnen i en gympapåse med inlinesskydd i, denna hängde i en garderob.

mimi90
2015-06-02 11:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Letar febrilt efter mitt halsband jag fick av min pojkvän. Hade det senast i mina träningstights då jag tog av det när jag var på gymmet. Snälla hjälp mig hitta det.

smulan00
2015-06-02 14:02
#61

4 st Metallica biljetter är borta. Snälla hjälp har letat överallt. 😭

crimson
2015-06-02 14:38
#62

Jag har nu tappat bort min laddare till 3DS, är det någon som kan känna av den? Den är ljusgrå, om det är till någon hjälp :)

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Annons:
Emily26
2015-06-03 15:46
#63

Hej!! Min lilla väska har sedan i måndags 1/6 varit spårlöst försvunnen. Har letat å letat på alla platser jag har varit. Har lagt nycklar å sax vid fönstret utan resultat. Behöver verkligen hitta den då jag har min grannens tvättmedel i den som jag lånade förut. Så skulle bli oerhört glad om någon här skulle vilja hjälpa mig! Mvh

Emily26
2015-06-03 15:47
#64

Tvättnyckel ska det stå i mitt tidigare inlägg. .inte tvättmedel

Rheen
2015-06-03 16:39
#65

Vill bara säga att min nyckel är hittad. Inte var den i min träningsväska, där jag trodde jag la den sist - utan i min träningsjackas ficka. Alltså stämde det, #38, den var i en jacka, den enda jag inte sökt igenom. (Eftersom jag använde en annan under våren, men nu tog jag den gamla) Tack!

~ Rheen.

Anngerd
2015-06-03 23:20
#66

#65 Tack för feed back, det har stor betydelse när man övar. Kul att du hittade din nyckel.

mattiasochlouise
2015-06-04 07:54
#67

#17 hej igen Anngerd har en fråga till om nyckeln, har letat i flera väskor och tänkte höra om du kan se något mer runtom? Massa sopsäckar eller kanske om det brunnit runt den? gubben slängde nämligen en trasig väska i eldningshögen i vintras. så tacksam för att du hjälper mig :-)

Sesilja
2015-06-04 22:00
#68

Hej! Jag skulle vilja få hjälp med att hitta min försvunna nyckelknippa med 3-4 nycklar och ett rött läderhjärta på. Den försvann för en vecka sedan och jag är ganska säker på att den finns någonstans här hemma eftersom jag vet att jag låste upp med den på eftermiddagen och inte gick hemifrån mer den dagen. Morgonen efter kunde jag inte hitta den. Jag tycker att jag har letat överallt! Till saken hör dock att jag har en treårig son som då och då gömmer diverse saker ("saker" har även spolats ner i toaletten…). Snälla hjälp mig hitta mina nycklar😊

Kara123
2015-06-06 17:59
#69

Jag behöver hjälp att hitta mitt halsband med två hängande kors på, ett från armenisk ortodox kyrka och en från rysk ortodox kyrka. Jag har haft på mig dessa i över tio år, och jag tar aldrig av mig de. Aldrig! Men igår vaknade jag utan de och jag har letat nonstop sen dess överallt!!! Kan inte hitta någonstans, snälla hjälp mig. Korsen hänger löst på den tunna kedjan så om man öppnar kedjan kan de ramla ut….

Annons:
maaaandyyyy
2015-06-08 20:37
#70

Hej! Jag letar efter min the Sims 3 husdjurs skiva. Den borde ligga någonstans i lägenheten men försvann efter att jag hämtade den hos mitt ex för ca 2 månader sedan. Någon som kan hjälpa?

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-06-09 12:14
#73

#71 samt 72 är raderat. LÄS reglerna.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ogräset
2015-06-11 22:06
#74

Hej! Jag har tappat ett halsband som jag fick av min sambo i examenspresent. Jag är så ledsen över detta för jag tyckte så mycket om det och det var väldigt speciellt för mig! Det är en mörk (typ hårt oxiderad) silverkedja och en silverbricka som det står vår sons namn (Jack) på i kursiv stil. Någon som kan få in en känsla av vart det kan vara?

ellenors_
2015-06-14 20:07
#75

Hej, Jag har tappat bort en vit psalmbok i fodral med mitt namn på bokpärmens framsida, fick i konfirmationspresent Samt ett litet tennaarmband jag fick som barn, har velat att min dotter fick använda den, nu har hon visserligen fått en egen men vill endå hitta mitt armband. Tacksam för hjälp

Dexterr
2015-06-15 13:11
#76

Jag har tappat bort ett spel animal crossing. Spelet är min systers som hon spelade på jämt men nu kan vi inte hitta den nånstans! Det är mycket dyrare o köpa nytt (än vad vi köpte de för) o finns inte på så många ställen längre heller.. Hjälp oss gärna skulle betyda mycket!!

Annons:
[Erik39]
2015-06-15 23:56
#77

Finns det någon som har statistik på uppklarningsprocenten i spekulationerna tappade föremål/paritet med upphittade föremål?

[NeferNefer]
2015-06-16 10:24
#78

Erik: den frågan hör inte hemma i den här tråden. Kort kan jag säga vad jag alltid säger. Vi har inga heltidsanställda siare som sitter här och letar rätt på folks försvunna föremål. De som svarar i tråden är helt vanliga medlemmar som tar en liten stund av sin egen tid för att vara snäll och hjälpa någon, alternativt passar på att öva lite. Din fråga är alltså meningslös. Jag kommer att ta bort din fråga och mitt svar om ett tag, jag vill att du bekräftar att du har läst det här först.

Elinjulia
2015-06-16 10:38
#79

Hej!! Våra pass är borta!! Vart är dem?! Stulna??

Chasavang
2015-06-16 11:56
#80

Hejsan, jag behöver hjälp med att hitta en present jag fått av min farmor. Det är en mindre modell av en genomskinligpåse med handtag och i påsen ligger det en silvrig fotoram med min farmor och farfars bröllopsbild. Det ligger också ett guldigt halsband med ett större hängsmycke på och ett guldigt stelt armband med en röd sten på. Jag minns att jag hade denna påse sist i baksätet på min bil, men jag tror att jag burit in den hemma och lagt den på en byrå i hallen, men den finns ingenstans och jag vet inte vart jag kan ha lagt påsen med grejerna i. Har vänt huset upp och ner, samt bilen. Någon som kan se vart min påse med saker har tagit vägen?

Elsaharr
2015-06-17 12:51
#81

hej! 

Jag har tappat bort min bikini! Svart bikini i bandaumodell som är köpt på lindex. 

Har letat överallt! tror jag….  Storlex xs eller s! 

Senast jag hade denna var på badhuset men är helt säker på att jag inte har glömt den då den blötte ned alla andre kläder i väskan sen!

Zingo ;D

Karroza
2015-06-18 12:17
#82

Hej! Jag skulle bli så oerhört tacksam om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig hitta mitt armband. Det är ett roséfärgat Thomas Sabo-armband med en hallonberlock, en eiffeltornetberlock och eventuellt en färgad sten-berlock(minns inte om den sistnämnda är fäst vid den). Det är mitt absoluta favoritarmband som betyder mycket för mig och nu kan jag inte hitta det någonstans. I vanliga fall brukar jag förvara det i asken, men sist jag har minne av att jag såg det minns jag specifikt att jag tänkte "Nej, jag lägger det inte här eftersom jag skall ha med mig det. Jag lägger det "där" istället". Vart "där" är någonstans kan jag inte minnas, men jag brukar oftast lägga upp det högt upp någon hylla, i innerfickan på någon jacka eller i innerfacket i väskan - om det kan vara till någon hjälp. Skall åka på semester i sommar och hade så gärna velat ha det med mig, så jag hoppas innerligt att någon har tid och lust att hjälpa mig!

Sahbim
2015-06-20 18:50
#83

Hej! Jag har tappat bort mina hemma nycklar och bland dom nycklarna fanns min systers hemma nycklar också Vill jätte gärna ha hjälp att hitta dom. Hade dom senast i måndags den 15/6. Jag minns att jag la dom ifrån mig hemma på mitt rum men nu hittar jag inte dom och har sökt i hela lägenheten efter dom. Skulle vara jätte tacksam om jag kunde få hjälp.

Annons:
schnecke
2015-06-21 18:15
#84

Hej! Jag har tappat bort min lägenhetsnyckel och jag hittar den inte!! Jag har letat snart en timme men den är försvunnen? Jag förstår verkligen inte vart jag kan ha lagt den och jag kan inte lämna lägenheten utan den.. Därför kollar jag med er om ni kan hjälpa mig, det är verkligen krisläge nu!!!

Huygens
2015-06-21 22:31
#85

Borttappade nycklar, kolla bland kläder eller i sängen.

#79 Jag ser något slags grå ull som ligger över ett pass. Kan det vara i en låda eller väska?

#80 Fick ett mycket svagt intryck av en bokhylla, mellan böcker eller bakom böcker.

[BjorneW]
2015-06-22 07:08
#86

Jag har tappat bort mina jobbnycklar, det är 2 nycklar och en röd rund plastbricka på dom. Tacksam för hjälp.

[BjorneW]
2015-06-22 10:58
#87

Nycklarna är hittade :) tack ändå

Candela
2015-06-22 19:25
#88

Funderar över var min bilnyckel tog vägen. Den försvann nästan direkt efter att vi köpte bilen för 1,5 år sen. Som tur är hade vi ju 2 nycklar, men det är ändå frustrerande att den är borta.

Tittirina
2015-06-22 21:19
#89

Godkväll Amanda, jag har tappat bort min nya cykel nyckel jag hade den förra veckan då jag stolt låste upp och prov cyklade visade upp den för mina föräldrar som bar här, sen låste jag den och sen minns jag inte riktigt alls vart dom tog vägen, kan du se dom? Kan du hjälpa mig? Kram

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[NeferNefer]
2015-06-22 21:24
#91

#89: Det är inte Amandla som letar efter folks borttappade saker. Som det står i #0: "På förekommen anledning: det är INTE jag som letar efter föremål eller djur som saknas - om det inte är så att jag skriver i tråden." Vi har inga heltidsanställda siare här. Svaren i den här tråden kommer från medlemmar i Övernaturligt  fokus, som är snälla och använder en del av sin tid åt att försöka se vart sakerna har tagit vägen, eller som övar upp sina förmågor här. Allt bygger alltså på medlemmarnas frivillighet. Svar är alltså inte garanterade, men skulle någon svara är det bra om frågaren återkommer med feedback.

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-06-23 08:42
#93

#92 att tjata gör INTE så att man finner saker snabbare. LÄS reglerna!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
H-lena
2015-06-23 10:34
#95

#94 Jag tycker du ska kolla igenom flyttlådorna väldigt noga. Det är möjligt att det ligger där någonstans!


Aleya
2015-06-23 10:34
#96

#94 raderad. Går inte snabbare att finna saker bara för att man lägger upp samma förfrågan flera gånger

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

CCRider
2015-06-23 11:24
#97

Hej. Har sökt min fina vigselring i flera veckor nu, titan med mörka diamanter. Var rackarns har jag lagt eller tappat den? Tänker på den många gånger varje dag! Tacksam för vägledning!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Karroza
2015-06-23 19:20
#99

#82 Har hittat mitt armband, så ingen behöver lägga ned någon tid på det längre. Tack ändå! Keep up the good work! :)

Grodan89
2015-06-23 19:41
#100

#95 ska göra ett försök. #96 ber om ursäkt. Jag missade att jag skrivit här en gång redan. Jag trodde bara att jag hade skrivit i förra borttappat-tråden som är stängd och tänkte förnya inlägget (för vad jag vet så är det tillåtet).

Denna kommentar har tagits bort.
Elsaharr
2015-06-24 00:07
#102

Min bikini funnen! (#81)

Zingo ;D

Harpo
2015-06-24 23:01
#103

Jag letar förtvivlat efter en liten berlock – ett grön fisk vars ansikte och stjärt är i guld. Det har hört till ett armband men jag har burit det som halsband. Det är dock inte säkert att det sitter någon kedja i det. Det har tillhört en kär släkting och jag är så fruktansvärt ledsen vid tanken på att jag kan ha tappat bort det.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Aleya
2015-06-25 11:27
#105

#104 är raderad. Det är INTE tillåtet att söka exempelvis pengar eller andra saker av större värde.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

FreeZing
2015-06-25 19:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Hej. Jag är helt utom mig av förtvivlan då min siameshane sprungit bort. Han har varit borta sedan den 20/6 och det känns länge för en katt som inte är van att vara ute. Snälla, finns det någon som kan säga var han kan befinna sig? Det är så jobbigt att leva i ovisshet. Bifogar en bild på honom. Tack på förhand. /Madde

[NeferNefer]
2015-06-30 12:09
#107

Putt!

Amanda W
2015-06-30 14:01
#108

Hejsan! Jag tappade bort min mobiltelefon hemma i lördags, en svart samsung s5. Kan verkligen inte hitta den! Letat överallt. Känner mig så besviken då jag precis fått tillbaka den och befinner mig på öland på säsongsjobb och då tagit massa bilder.. Är det någon som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig? Hade varit guld värt! Skriv gärna på mailen också om ni skulle vilja pucken_94@hotmail.com Hade varit grymt snällt om någon tog sig tid.

mikhan66
2015-07-01 06:41
#109

Hej Jag heter mikael och skulle vilja ha hjälp att finna en tipslapp Det är en äldre tipslapp som man använde på 80 talet som man lämnade in torsdagar kl 18.00. Det är en grön tipskupong och innehåller 12 enkelrader. Det var när jag gick i högstadiet och hade engelska som läraren sa till oss att skriva vars en enkelrad. Jag skulle vilja hitta den och lämna in raderna igen. Jag har letat överallt men finner den inte. Snälla snälla är det någon som kan hjälpa mig.

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-07-01 15:47
#111

#110 raderad. Inte tillåtet att leta åt andra. Läs reglerna.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Carolinebli
2015-07-01 17:10
#112

Mellan 23-24/6 försvann mina hemmanycklar. Söndagen när jag kom hem låste en av mina sambos upp dörren inifrån samtidigt som jag stoppade i nyckeln i dörren. Tidig på månd den 24/6 åkte vi till Göteborg. När vi åker säger jag " tog inte med nycklarna nu ju!". Antingen har jag omedvetet fått med dem till Liseberg i Göteborg och tappat dem. Jag har letat igenom hela lägenheten, varje sko, låda, klädesplagg, låda, kyl/frys. Men dem är spårlösa. Har mejlat och ringt till Liseberg och ett café vi var på i Göteborg innan vi lämnade staden. Vore fantastiskt om någon kan ha minsta lilla aning, känsla för vart jag kan ha tappat dem! Håller tummarna! Tack på förhand caroline

Bellange
2015-07-02 21:33
#113

Jag vet inte vad som händer här hemma. Men saker försvinner, och vi letar på alla självklara platser och även där de absolut inte kan tänkas vara. Vi bor i en etta, så hur det är möjligt är för mig en gåta… Att jag letat i över en timme efter en aloe Vera gel till mina brända axlar är inget emot mina tvättstugenycklar. jag har letat i över en vecka efter nycklarna som har en liten grå "blippbricka" på sig. Det börjar bli brist på rena kläder, och jag fasar för att behöva kontakta hyresvärden och betala en ganska saftig summa för nya nycklar. Speciellt då jag känner av att de borde vara här hemma. Men jag har verkligen vänt upp och ned på varenda vrå i mitt sökande. Vänder mig därför hit. Kanske finns det någon fin människa som känner av något? Och kan rädda mig från tvättkaoset. Ha en fantastisk helg!

Rödluvan76
2015-07-02 22:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Hej tänkte höra om någon får en känsla om var vår kära katt Balto kan finnas. Han försvann lördagen veckan före midsommar. Han var borta i mars och då hjälpte ni till så bra och då kom han tillbaka så jag tänkte försöka igen. Han är 8 år vit och grå brukar inte vara borta men nu är det andra gången han försvinner från vår stuga. Tacksam för allt ni kan se/känna.

Alwarion
2015-07-02 23:56
#115

Fyra av mina Harry Potter-böcker är spårlöst borta. Jag vill så gärna hitta dem igen i och med att jag har alla andra böcker i serien. De böcker jag saknar är:
The Golbet of Fire 
The Order of Pheonix 
Den flammande bägaren 
Fenixordern

Det är alltså bok fyra och fem i serien, både på svenska och engelska som har fått fötter…

Blomman84
2015-07-07 11:38
#116

Behöver hjälp, Kan inte hitta guldklockan som jag ärvt efter min farmor. Den har legat i en röd ask i en byrålåda i sovrummet. Nu är den borta. Letat i hela lägenheten utan resultat. Så ledsen för detta. Någonstans måste den vara.

Thelion
2015-07-09 00:12
#117

Hej, mina två otroligt viktiga papper som har med skatteetaten i Norge att göra har försvunnit spårlöst från mitt sovrum. Kvar finns endast två tomma kuvert. Vart finns dem? Någon som kan hjälpa mig? Behöver dem då de innehåller uppgifter som jag ska ha snarast.

susannakarva
2015-07-09 04:05
#118

Hej! Jag har tappat bort ett SD-kort till mobilen, hade massor av ovärderliga bilder på det :/ jag hade minneskortet i min gulorangea plånbok, men den måste ha glidit ur på något sätt.. vore jättetacksam för hjälp!!!

Annons:
CharlotteK
2015-07-09 20:04
#119

Hjälp!!! Jag hittar inte mitt pass! Senaste gången jag använde det var när jag reste till Prag i december. Jag måste ha det på måndag, finns det någon som kan se var det är?

charlotte.linnea
2015-07-09 21:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Hej! Hoppas så att någon kan hjälpa mig, mitt hjärta går snart sönder av sorg. Min katt Jonatan har varit borta sedan i tisdags, och jag hittar honom inte någonstans. Han är helvit. Bilden togs för ett par år sedan, nu har han inte något halsband. Tack på förhand! Med vänlig hälsning, Charlotte

jstro
2015-07-10 18:42
#121

Hej, min morfar gick precis bort och jag letar nu efter ett borttappat halsband jag fick av honom för några år sedan. Det är ett halsband gjort på restbitar av silver och det sitter rätt så tätt runt halsen. Jag har letat överallt men kan inte alls minnas vart jag lagt det eller om det tyvärr är så att jag tappat det. Uppskattar all hjälp jag kan få. Tack på förhand.

tildekallberg
2015-07-10 19:09
#122

Hej! Min plånbok försvann för ungefär 2 år sedan, och jag har alltid undrat vart den tagit vägen. Mina kort osv hittades i min mammas plånbok, vilket var väldigt mysko. Plånboken är vit, med ett ''guldmärke'' på där det står ''Mulberry''. Någon som kan ha en tanke eller känner av något? 

Tack på förhand! / Tilde

Agnostiker_86
2015-07-11 09:28
#123

Jag får en känsla av att plånboken ligger i något klädesplagg, alternativt en väska som du inte använt på jättelänge.

alexandra1232
2015-07-11 19:06
#124

Hejsan. Ska fara iväg på fotbollscup imorgon då man behöver något för att bekräfta sin ålder förmatt få spela alltså ett pass. Nu när jag letade finner jag bara alla i mina familjers pass förutom mitt eget. Har både kollat hos min mamma & pappa. Tycks jag minns att jag senast sett till det då jag hämtade det hos mamma då jag skulle använda den till något då jag var hos pappa. Kommer ej ihåg vad dock. Snälla, hjälp!

Agnostiker_86
2015-07-12 07:29
#125

Passet ligger i en låda bland en massa kuvert och andra papper.

Annons:
alexandra1232
2015-07-12 09:04
#126

Hej. Tack för svaret, de resterande pass här hemma som tillhör min famil ligger i en låda bland massa papper, du har inte möjligtvis inte blandat ihop det med dom? Kan du vara snäll och kolla igen efter ett ensamt pass, ta min profilbild som hjälp kanske! Om du inte får fram något kan du gärna få kolla vart mitt dopbevis är istället. Pappret är vitt & blått, på pappret står bland annat mitt namn Alexandra och mitt födelseår 2000

Pauliine
2015-07-13 08:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Letar efter halsbandet som är på denna bild. Tappades bort för ca 3 månader sen. Sågs sist i en yogasal då jag tog av det och inte minns var jag la det, väska..jacka..salen.

Halsbandet är en guldlänk med ett hjärta och har tappats bort förr och blivit upphittat av er här på overnaturligt.ifokus!

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Josefinela
2015-07-13 22:37
#128

Hej! Jag har lite ren och skär panik! Mitt i vår flytt har jag lyckats tappa bort min systers nycklar varav en av nycklarna i knippan var målad med rosa. Och min familjs dopklänning som även mina två döttrar döpts i. Påväg från min systersons dop tog jag tillbaka dopklänningen för att den inte skulle tappas bort av av min syster… Komiskt!! Min sambo tror att jag har gett tillbaka nycklarna till henne men mitt i vår vardagsstress så vet jag knappt ut eller in! Jag har vänt upp och ner på hela huset. Även i vår bil som jag sist kan komma ihåg att sakerna låg i. Jag ber er att hjälpa mig och kommer vara evigt tacksam!

A70rosen
2015-07-13 23:21
#129

Bilnyckeln är borta sedan några veckor. Har letat som en tok men hittar den inte. Hjälp någon? Jag vet att den förmodligen försvunnit nära hemmet men om jag slarvat bort den själv, tappat den eller om min lilla dotter roat sig med att gömma den någonstans vet jag inte. Hjälp någon? Tack på förhand!

Hogwarts
2015-07-14 02:44
#130

Har tappat bort mitt gosedjur, en vit enhörning. Skulle vara tacksam om någon kunde hitta honom.

Mormors armband
2015-07-15 17:01
#131

Hej! Jag har tappat bort ett bismark guldarmband som jag fått av mormor och behöver verkligen hitta det! Mormor fick det av morfar i 40-årig bröllopspresent så det är väldigt viktigt för mig! Jag spelade fotbollscup för två helger sedan och tog då av mig armbandet och lade det på någon "säker plats", har för mig att det var i myntfacket på plånboken. Nu när jag tänkte ta på mig det så hittade jag det inte, vet inte om jag tagit ur det ur plånboken eller om jag tappat det, eller om jag lade det någon annanstans från första början.. Tacksam för svar!

TobbeK
2015-07-16 21:12
#132

Hej!

Skulle bli jätteglad om jag fick hjälp här! Jag fick en klocka, ett armbandsur av min svärdotter. Klockan är borta sedan förra året och jag har letat överallt i hela huset utan att hitta den. Det sista jag kommer ihåg är att den låg på köksbänken, sedan är den försvunnen. Jag mår dåligt över att klockan är borta då det var en fin och relativt dyr klocka.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-07-17 08:11
#134

#133 inlägget raderat. Inte tillåtet att söka saker som är stulna. Läs reglerna.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-07-17 14:35
#137

#136 raderat. Det är inte tillåtet att leta saker åt andra. Dock som tips så säger jag kolla skokartonger.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
EmelieHj
2015-07-18 04:11
#140

Hej! Har smått panik och har vänt hela min lägenhet upp och ner för att hitta mitt pass. Den är som bortblåst och jag planerar på att åka utomlands nästa vecka.. Emelie Hjärtström heter jag, och om jag minns rätt så kan passet ligga i ett blått passfodral i konstläder (typ) som har en massa fack för pengar och kort på insidan.. i passet så är det en visumstämpel från Thailand.. vet inte hur mycket info ni vill ha men ja… Snälla snälla, hjälp!!

Miss.G
2015-07-18 05:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

Hej! 💜💚 Vår älskade katt Zorro är försvunnen. Sågs sist i tisdags kväll (14/7). Han är kastrerad och hemkär. Har aldrig varit iväg länge eller långt borta under sina 11 år. Han är svart, långhårig, märkt med 09DY i örat och hade ett ljusgrått reflexhalsband på sig vid försvinnandet. Det som är specifikt för just Zorro är att han har ett rullat morrhår som nästan petar honom i hans högra öga. Nedre bröstvårtan var lite röd när han försvann. För övrigt är han väldigt lik flera andra katter här. Dock är han stor/hög. Vi bor i Stångby lite utanför Lund. Vi har anmält det, knackat dörr, lyssnat vid förråd/garage/lekstuga, lämnat lappar et.c Misstänker att han är instängd någonstans. Är det någon som känner något får ni mer än gärna höra av er. Vill så gärna hitta honom, då det är lilltjejens💜 katt. Tack 🐈🌹🍀

cwhass
2015-07-18 09:57
#142

Hej, jag har panik, tappade min vigselring i torsdags när vi var på utflykt. Saken är den att vi inte bor där vi är nu permanent utan åker iväg imorgonbitti och jag måste hitta ringen innan dess. Finns det någon som kan hjälpa mig att se var den är? Tack på förhand!

Malyna
2015-07-19 17:17
#143

Min vigselring är försvunnen. Tidigare i våras hade vi ett gräl hemma och jag öppnade skåpet under diskbänken för att kasta ringarna. Min man var inte i köket, det var meningen att ringen skulle hamna bakom soppåsen och jag är till 98% säker att de ramlade bakom. Jag hörde att det klingade i bänkskivan Min vigselring är i ca 9 karat guld med en diamant på. Står min mans förnamn och ett hjärta i. (Redigerad då man INTE får leta andras saker/admin)

Sajtvärd på Polen

HPmarsvinet
2015-07-19 17:41
#144

Jag har tappat bort en blå basker. Jag måste hitta den innan 27Augusti, har varit borta i ca en månad

Ameyo
2015-07-20 23:32
#145

Jag har förlagt nyckeln till vår postlåda. Minns att jag tänkte att jag skulle lägga den på ett säkert ställe men inte om jag gjorde det. I alla fall var det så säkert att inte ens jag hittat om jag nu gjorde det. Nån som kan se??

Evaemm
2015-07-21 19:47
#146

Borttappad nyckel! Har tappat bort en lägenhetsmyckel med nyckelring som jag måste hitta så fort som möjligt…. Nog försvunnen i lägenheten men inte helt säker… Hjälp!? Evaemm

Annons:
ariba78
2015-07-22 06:56
#147

Borttappad Forex påse med Euro i

Hej har tappat bort Euros någonstans i lägenheten.

har letat förtvivlat efter denna forex plast påse med euros i men vi kan inte hitta den,

Hjälp

Nissepisse94
2015-07-23 15:34
#148

Ja jag kan ju fråga jag med då. Min plånbok försvann i november förra året. Jag har letat överallt och hittar den inte.. Finns ju mer saker än bara betalkort i den som jag vill ha som tex nummer till folk på min gamla skola och fotografier. Kan ju även ha tappat den när jag åkt fyrhjuling vad vet jag… :(

Jogu016
2015-07-25 02:09
#149

Hej. Jag har ett halsband gjort på massa stenar. Ametist. Lila. En del av stenarna är slipade i hjärtform. Det är mycket vackert och jag hittar det ingenstans. Snälla hjälp mig! ♡

Magi-cat
2015-07-25 16:26
#150

Har tappat eller glömt en nyckel från stugan i somras!

Tacksam för hjälp!🌺

EDIT: Hittade den! 👍 (I handväskan ☺️)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mariaas
2015-07-27 13:38
#151

Hjälp! Hittar inte DVD-skivan Wii Sports. Har letat överallt där jag kunnat tänka mig att den är men jag hittade bara fodralet. Den kan ligga i ett fodral till Wii Zelda dock, men hittar inte det heller :s

Och sen är min USB kabel till min kamera borta också. Har letat överallt efter den också.

Magi-cat
2015-07-27 13:40
#152

#151 I en låda där det ligger annan blandad bråte….?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mariaas
2015-07-27 13:47
#153

Vi har många lådor med bråte ;) men får du fram hur det ser ut runt omkring?

Edit: USB kabeln är hittad😃 Den var i det rummet där alla lådor med bråte är 🙂

Annons:
petrajensen1978
2015-07-28 11:33
#154

Hej Min son tappade/förlade mina nycklar förra veckan. Letat som dårar. Där är 3 olika hemnycklar, källar nyckel, bilnyckeln (ford), styrelsenyckel, garagenyckel och div smånycklar till hänglås o sånt. De sitter i flera (3 el 4) nyckelringar… Hade verkligen behövt dem :) Sonen är 7 om de har betydelse Mvh Petra

[majatengdelius]
2015-07-28 11:43
#155

Men herregud, nu känner jag mig så fruktansvärt klantig. Men jag ska snart åka utomlands, och jag tog givetvis för givet att jag visste vart jag hade mitt pass. Men icke, det låg INTE där jag trodde att det låg.

Är det någon som känner av någonting, om vart eller i vilken slags miljö det kan tänkas ligga?

Börjar få smått skylla mig själv, och jag VET att jag får skylla mig själv. Men jag skulle vara så tacksam om någon bara överhuvudtaget skulle vilja dela med sig av någon tanke om vart det kan vara…

Maja

Denna kommentar har tagits bort.
Emma1988
2015-07-28 20:31
#157

Jag fick ett halsband av min mamma när jag tog studenten 2007, och det har varit försvunnit ett bra tag, eller rättare sagt flera år och jag kan inte hitta det. Det är ett guldhjärta med en oxiderad kedja..

Jag är även av med en ring som jag har fått av mamma och mormor när jag fyllde 20 år. Som jag har för mig att jag hade med mig till Berlin förra året. Ringen är i vitt & rött guld med en lite diamant i… 

Snälla kan någon hjälpa mig att hitta dessa? Skulle vara enormt tacksam..

Igelkotten13
2015-07-29 21:16
#158

Har fått reda på att småfolk och vättar tar våra saker och gömmer dom. Brukar dock komma fram till slut när de får något de vill ha. Denna gång är dotterns cykelnyckel borta som sitter i ett band med ett gosedjur. Jag har även en ny och dyr handcreme som bara försvann från köksbänken. Var har de lagt våra saker? ?😯 Mycket tacksam för svar 🙏❤

[ShiraYukiinu]
2015-08-02 13:46
#159

För längesen tappade jag bort ett gosedjur (en fisk), vet någon vad som hände me den? :3

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
EricaK
2015-08-03 18:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Hej! Jag har tappat bort mitt armband som jag fått av min man. En tunn guldkedjor med ovala öglor som sitter i varandra. Jag tar aldrig av mig det så jag måste ha tappat det. Detta har hänt någon gång mellan den 7:e och 15:e juli. Vore så glad och tacksam för hjälp! På bilden skymtar man guldlänken.

Huygens
2015-08-04 00:23
#162

#143 Jag får intrycket att vigselringen åkt ut med soporna. Om ringen klingat i bänkskivan genom soppåsen (från soppåsens insida) eller om ringen slagit emot skivan och sedan studsat ner i soppåsen är jag osäker på.

#154 Jag ser en liten korg, kanske i rödmålad rotting? Jag ser även ett större häfte med mjuka pärmar, ungefär som en målarbok för barn. Vet ej om det hjälper i letandet efter nycklarna.

Angel.krist
2015-08-05 11:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#163

Vår katt Lillstrumpa(Ruh) försvann från Gillesgatan i Jönköping den 26 april. Mycket saknad av sin kattkompis. Har haft kattfälla och satt upp efterlysningar.

Ihima
2015-08-07 08:01
#164

#163

Jag ser en skog på sommaren med vitsippor prästkrage mf blommor.
Jag har bilar så inte långt ifrån en högtrafikerad lantsväg. 
Jag tar djupa men tunga andetag med hen.
Jag känner ingen smärta eller väldigt trött.

[Brummagumman]
2015-08-07 11:17
#165

Tappat husnyckeln någonstans. Eller förlagt den. Den har ett rött nyckelband med acdc logga på. Kan någon kanske hjälpa mig? Har en extranyckel, men det är ju alltid osäkert med nycklar på vift. Tack.

anna93
2015-08-07 13:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#166

HJÄLP

Har tappat bort ett hänge till ett halsband det är en ring men gravy i. Jag har ingen aning om var den är och det verkar som att ingen kan hjälpa mig att hitta den heller. Ska försöka bifoga en bild på den. Den är i guld och det är en nu avliden persons mammas förlovningsring/vigselring  och mycket viktigt för mig det är ett litet hjärta i mitten av ringen som är ditsatt efteråt fick den i representationskontor.

AllWeather-Katarina
2015-08-07 16:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#167

Vi har tappat bort våra extranycklar till husbilen. De på bilden är orginalen. De som tappats ser likadana ut med med en röd plast"flärp" på nyckelringen där vi har skrivit in bilens regnr XPX383. Senast vi använde den var för cirka 1,5 vecka sedan här hemma på gården.

Annons:
sobban
2015-08-08 23:14
#168

Min katt har varit borta sen i början av sommaren och jag har letat både här och där samt frågat runt men ingen har sett henne. Vill verkligen veta vad som hänt. Oavsett så vill jag hitta henne så jag kan släppa det. Min dotter har slutat fråga efter henne nu men jag tänker fortfarande mycke på henne. Hoppas nån kan se nåt. Vare sig hon lever eller inte

Lilli2015
2015-08-09 22:27
#169

Hej vår katt Melvin 6 år, stor vit med gråsvarta fläckar är bortsprungen sedan i tisdags. Han fick följa till stugan 8 mil hemifrån och sprang bort där. Kan någon se om han lever och om han är kvar kring stugan?  Är jätteorolig. Tack på förhand. Lilli

Denna kommentar har tagits bort.
Agataaggro
2015-08-10 14:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#171

Detta är Mummen. Han har rymt ifrån oss. Kan någon känna in honom. Alternativt säga om jag kan göra nåt särskilt för att han ska komma hem?

pumizen
2015-08-10 22:21
#172

hejsan

undrar om ni kan se var min dotter har tappat sin favvotröja som hon alltid har med sig på dagis, en cerise färgad dragkedjetröja utan luva där det står love med ett hjärta på framsidan, eller är det någon annan förälder som råkat ta med sig den eller har hon glömt den om det varit på promenad med dagis,har varit borta sen onsdag förra veckan, hoppas ni kan se något,

JensM
2015-08-11 08:37
#173

Hjälp. Jag/Vi har tappat bort en pärm som vi behöver för att planera ett evenemang. Pärmen är en tunnare sort än de "vanliga" pärmarna. Den är gul och det ska stå olympiad på den. Det ska finnas en skiva med musik inne i pärmen och även innehålla diplom mm.

Jag har vänt upp och ner både på hemmet och arbetsplatsen men inte lyckats finna den. Den ska finnas på arbetsplatsen!

Hannal79
2015-08-11 10:02
#174

Hjälp oss att hitta min dotters armband/fotlänk!! Hon använder det som fotlänk då det är för stort för henne. Det är en silverkedja och lite kraftigare än en vanlig kedja. Hon tog av det i bilen och jag har för mig att jag la det vid växelspaken men jag kände mig ganska stressad så jag är inte säker. Nu kan vi inte hitta det, har letat igenom både bil och väska. Hoppas ni kan hjälpa mig!

Annons:
Angel.krist
2015-08-11 16:12
#175

#164 Kommer inte på någon sådan miljö i närheten. Möjligtvis om hon följt med någon bil eller så. Du kan inte se om det var så?

veronicaforsberg
2015-08-12 20:59
#176

Hej!

Vi har tappat bort vår bilnyckel. Det är en liten nyckel med svart topp som hör till en daihatsu charade. Men kan nästan missta den för en cykelnyckel. Nån som kan ge mig något tips om vart den kan vara? :)

tessfredriksson
2015-08-13 08:56
#177

Hej!

Jag tappar aldrig bort saker men nu har jag det hänt och jag kan inte förstå vart det har hamnat. Jag pratar om ett svart armband från fitbit, ett armband som går på batteri och som räknar min rörlighet och berätter hur mycket kalorier jag bränt under dagen. Jag fick det av min pojkvän och hade bara haft det i två månader. Det är svart och jag hade lagt det i min väska men sedan minns jag inte om jag la ur den hemma i vår lägenhet eller om den har hamnat någon annanstans. Snälla hjälp mig berätta vart den är

//Therese

blommain
2015-08-15 03:17
#178

Skulle bli mycket glad om någon kan se var mitt porträtt finns av mig som 1-årigt barn.Porträttet är i färg,med en förgylld ram.Sista gången så fanns det i en flyttlåda som jag har i en större förrådskammare.Det hela är mycket mystiskt,kan inte förstå vad det kan ha tagit vägen.
blommain

Milla35
2015-08-16 00:25
#179

Hej! Skulle bli så glad om jag kunde få hjälp med att hitta min förlovningsring och vigselring då jag antingen förlagt eller tappat dom mellan ons-tors. (12/13-8) Vi har vänt upp och ner på hemmet och jag är så ledsen för att dom är borta! Vi har haft körigt med mkt på agendan och jag är tyvärr snurrig då jag är sjuk och minnet sviktar. Datumet i förlovningsringen är 30 /5-2005 (rött? guld) och i vigselringen 10 /8-2013 (vitt guld med en aquamarin och egendesignade snirkelmönster längs sidorna!) Tack så mycket på förhand! Mvh, Chris & Milla

Rosan81
2015-08-16 21:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#180

Hur gör man för att lägga upp saker i borttappat? Min son tappade sin snuttis idag. Är en gammal ärvd handduk från min mamma. Den är sliten och ihopknuten. Snälla hjälp….

Amandla
2015-08-16 21:36
#181

#181 Det är helt rätt 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
ScreamingPony
2015-08-18 11:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#182

Buster var borta i två dagar, kom sedan hem och är nu försvunnen igen… Någon som vet vad som har hänt och var hon (visste inte att det var en tjej när vi döpte henne) är?

Life is about finding people who are your kind of crazy! :D

Min blogg och min We♥It

Hope10
2015-08-18 20:06
#183

Jag undrar om någon kan se vart vi har lagt eller tappat bort 2 nycklar?

Nyckelringen är trasig så den ser lite speciell ut och ena nyckeln är ganska sliten. Båda går till vårat sophus, cykelförråd och kvarterslokalen.

Vill ju gärna hitta dem. Senast jag såg dem var för någon månad sen.

Sen har sonen tappat bort sin cykelnyckel. Den har ett grönt band som det står Sebastian på flera gånger.

Vore väldigt tacksam om någon kunde se vart de har tagit ivägen. Allra helst områdesnyckel.

katta5
2015-08-19 15:15
#184

Hej! Har gått runt helt förtvivlad de senaste dagarna och letat efter min absolut favoritjacka! Den är svart och har en guldig dragkedja. Jackan är ifrån monki. Tacksam för hjälp!

Hannal79
2015-08-21 22:34
#185

Finns här ingen som hjälper till att hitta borttappade saker? Jag ser en massa frågor men inte så många svar.

Amandla
2015-08-21 22:38
#186

#185 Läs gärna #0 igen. Tråden är till för dem som vill träna, det går i perioder hur många som vill göra det. Vill man säkert få hjälp är det bättre att ringa ett erfaret medium.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Huygens
2015-08-22 01:50
#187

#173 Jag får intryck av att en pärm är vänd med ryggen inåt i en bokhylla, dock är pärmen i en mörk färg. Kanske skyms pärmen av andra pärmar som är rättvända, dvs med ryggarna utåt. Och så ser jag en pärm som ligger i en bunt papper, men den pärmen verkar tom.

[NeferNefer]
2015-08-22 10:10
#188

#185: Hur mycket har du själv försökt hjälpa andra här? Om folk ska få svar beror helt och hållet på medlemmarnas egna insatser. Vi har inga anställda medier och siare som sitter och hjälper folk!

Annons:
Danne96
2015-08-24 16:25
#189

Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig med att hitta min borttappade nyckelknippa. Det är ca 5 nycklar på den, samt en orange extra-bonus-bricka samt en nyckelring med en fotboll i. Den tappades igår, på en idrottsplats. Har sökt där flera ggr men hittar den inte. Tack på förhand!

Pumeluman
2015-08-25 21:24
#190

Hej alla ni med fantastiska förmågor. Jag tappade i fredags bort mitt Bismarcksarmband med berlocker på, jag har letat och letat, men inget resultat. Armbandet är i guld och jag har fått det/ärvt det av min mamma. Jag önskar så gärna om nån kunde ge mig en liten hint om vart det kan finnas, så jag förhoppningsvis kan hitta det igen! Tack på förhand!

Bellahhh
2015-08-26 01:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#191

BORTTAPPAD KAMERA MED MINNESKORT- Video från förlossningen.. Hej hej För ca 5 månader sedan kom vår dotter Céline till världen, hon föddes på Vrinnevisjukhuset i Norrköping i mitten på Mars. Vi filmade hela förlossningen, det stoltaste ögonblicket i mitt liv och nu har kameran spårlöst försvunnit med minneskortet. Senast ( i början på juni) var den hemma på trappstegen i vardagsrummen, men nu kan jag inte hitta den alls. Är så ledsen! Letat överallt men känns som om jag nånstans har glömt att leta. Har även drömt flera ggr om vart den kan ha varit, ex i bil facket men drömmarna har inte stämt hittills :/

Huygens
2015-08-26 01:51
#192

#174 Jag ser en kedja med en mer solid del, som liknar en kort böjd metallstång. Kedjan med "stång" ligger på sand, med något hårdare underlag nära sanden, kanske asfalt eller något annat svart som kan påminna om vägtjära.

Helenaletar
2015-08-27 08:39
#193

Mammas skrivbok. För tio - femton år sedan lånade jag en skrivbok av min mamma. I den hade hon skrivit dagboksanteckningar från tiden då jag och mina syskon var små i slutet på70-talet, början på 80-talet. Nu vill mamma ha boken tillbaka, men jag kan inte hitta den! Som jag minns den är den av A6-format, svart med röda detaljer. Jag har flyttat sen jag lånade den, men kan inte minnas att jag lämnat tillbaka den eller var jag lagt den. Den är förstås ovärdelig för oss.. Snälla hjälp mig!

Magi-cat
2015-08-30 10:53
#194

Jag hittar inte mitt pass! 😮

Det borde inte vara jätteförsvunnet (hade det i somras) men var är det?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2015-08-30 11:01
#195

#194: Det känns som att den ligger mitt i en trave tidskrifter/ böcker/ brev/ papper. Jag ser brun färg, ungefär som en gammal portfölj.

Annons:
Magi-cat
2015-08-30 11:04
#196

#195 Aha! Det låter inte orimligt! Ska kolla genast! (Det finns några högar på skrivbordet.. 🤫)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2015-08-30 11:16
#197

Hoppas du hittar passet 🌺

Magi-cat
2015-08-30 12:31
#198

#197 Inte hittat än. Den bruna grej du nämnde ligger i högarna på skrivbordet. Inuti den fanns en plastmapp med papper. Bland dessa papper har passet legat. Men inte nu….🤔


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sockerklubban
2015-08-30 20:19
#199

Hej! Jag har tappat bort ett guldhalsband med ett hjärta som jag fått efter min farmor, snälla hjälp mig någon!? Bor i Falun i lägenhet. Mvh Alexandra

jefffe
2015-08-30 21:46
#200

Hej! Varit bortrest över helgen i Dalarna och har lyckats tappa bort både ett par svarta shorts och en svart spets topp. Vänt upp o ned på hela huset men inte funnit något. Verkar vara helt försvunna.  Bort vanligtvis utanför Linköping. Snälla hjälp… Mvh Jennifer

Elendir
2015-09-01 16:38
#201

Jag skriver å min sambos vägnar, då han inte kan uttrycka sig så bra på svenska ännu - jag hoppas att det går bra. Han söker jobb här och behöver validera sin belgiska utbildning, men vi hittar inte hans examensbevis som han fick efter att han läste till elektriker. Jag hoppas att någon kan hjälpa oss se vart dessa viktiga dokument kan finnas. Det är en samling papper, vissa inplastade, vissa med tjockare fint papper, de flesta borde vara skrivna antingen på franska eller flamländska.. Tack på förhand.

Amandla
2015-09-01 16:48
#202

#201 Får dispens att skriva för annans räkning, egentligen är det inte tillåtet men går bra den här gången 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
JuliaAndrsn
2015-09-02 14:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#203

Hej. För 3år sedan gick min syster bort och jag ärvde hennes dop-ring. En silverring med en stor sten på, tror det är en bergskristall. Jag har burit den nästan varenda dag sen jag fick den. Men en dag tidigt i somras så tog jag av den och sen dess har den varit spårlöst borta. Letat som en galning överallt och det gör ont i mig att jag har slarvat bort den :( Kan någon hjälpa mig att hitta den?

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-09-02 16:07
#205

#204 stämmer bra att man inte får leta andras djur eller saker. Mitt tips är att lägga upp en annons på katt polisen iFokus.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Isla99
2015-09-02 22:03
#206

Hej! Jag har tappat min lägenhetsnyckel, bor i en hyreslägenhet i andrahand så har lite smått panik över detta och behöver gärna all hjälp jag kan få. Tack på förhand Med vänlig hälsning

mackan063
2015-09-07 00:10
#207

Hej! Jag har tappad bort min pulsklocka, en väldigt dyr sån som jag använder i träningen. Har verkligen vänt upp och ner på hela lägenheten men den är helt borta! Blir glad över alla tips jag kan få! Det är en suunto ifall det skulle vara till hjälp.. Hälsningar Marcus

Kosmoskatten93
2015-09-07 15:08
#208

Alla efterlyser efter så viktiga saker, men här kommer jag med min efterlysning…

Ett par ljusblåa jeans med slitningar i knäna! De är verkligen helt borta och jag håller dessa kärt då jag upplevt fina minnen med dem och att de inte går att få tag på igen. Någon som vill hjälpa?

helenewhoviangirl
2015-09-07 22:53
#209

Hej 
hittar inte min husnyckel. vet att jag haft den tidigare idag. då jag var ledig och hemma själv bor hos min syster om det kan vara viktigt.  gick först och slängde soppor sen till affären och handlade för att laga matlådor någon gång mellan 10-11 idag. låste dörren och öppnade den när jag kom hem. vid 15:30 skulle jag in till stan och träffa en vän och kunde inte hitta nyckeln. ahr vänt upp och ner på hela mitt rum känns det som men kan inte hitta nycklen. finns de någon som kan hjälpa mig

Annons:
IceTee
2015-09-07 22:54
#210

någon här som fått hjälp och lyckats hitta det de söker efter här?

Medarbetare på Skor iFokus

Huygens
2015-09-07 23:31
#211

#210 Enstaka saker tror jag. Här var det någon som hittade.

En grej är väl att retursvaren är få också. Vissa reggar bara ett konto för ett tillfälle. Tanken är väl att dom som är intresserade ska träna på att hitta? Träning men ingen garanti.

IceTee
2015-09-07 23:38
#212

#211 antog att det var något sånt Har förresten tappar bort min favorit-bh, och det gör mig galen! Jag älskar den bh:n… Den är lila, lätt push-up. Storlek 65E och klädd i spets med guldiga detaljer (typ spännena och liknande) Jag har letar överallt nu tycker jag!

Medarbetare på Skor iFokus

Huygens
2015-09-08 00:02
#213

#212 Jag ser vita kakel på en vägg, ett möjligt kvastskaft mot väggen och en liten tygpåse. Vet ej om det hjälper.

IceTee
2015-09-08 00:34
#214

#213 jag får leta ordentligt i föräldrarnas badrum och be fästmannen leta i hans föräldrars tvättstuga (vi har ingen egen tvättmaskin i vår stuga på gården) Jag är egentligen lite skeptisk till sånt här, men samtidigt tycker jag inte om att avfärda saker helt utan bevis så jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig trots allt! Jag känner lite "vart kan jag egentligen gjort av den?!" Just nu… Det är en bh för tusan, sånna lägger man ju inte överallt!

Medarbetare på Skor iFokus

Aleya
2015-09-08 05:52
#215

#210 om du läser #0 så är det frivilliga som tar sig an dessa frågor. Och inget garanterat svar. Dom som vill öva.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IceTee
2015-09-08 10:14
#216

#215 jag läste det, men var mest nyfiken! Hade frågat oavsett vad, men jag orkade inte läsa igenom alla kommentarer samt förra tråden också så jag tänkte att någon kanske kunde svara direkt som visste (ifall någon nu visste) Det var inte på något sätt menat som kritik!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
[Kritan]
2015-09-08 11:40
#217

#1 Kanske hänger på en annan nyckelknippa. Kanske i en annan bil.  

#3 Kanske där du förvarar batterier till GPS:n. Leta i vinterjackan. 

#29 Den kanske vart kvar på bussen. Prova hittegods.

Minnix
2015-09-09 17:18
#218

Hoppas på lite hjälp från er! Flyttade just in i en ny lägenhet med sambo och våran 4 månaders son. Bott här i en vecka och upptäckte just att min husnyckel är borta! 

En lägenhetsnyckel på en ring med två små nycklar på (till hänglås) samt en liten gosedjursbjörn.  Hoppas, hoppas!

Denna kommentar har tagits bort.
[NeferNefer]
2015-09-09 17:55
#220

#219 borttaget, att tjata gör inte att det går snabbare. Låt det räcka med de inlägg du redan har gjort, såvida du inte tappar bort fler saker.

[Kritan]
2015-09-09 22:03
#221

#218 kanske i soffan

Nimtyel
2015-09-10 16:28
#222

Är otroligt ledsen. Kan inte hitta åt mitt ID-kort.
Sist jag såg det var igår förmiddags vid kaffebryggaren (det är vad jag minns) och jag har letat igenom hela köket.. Till och med gått igenom soppåsen. Finns inte i någon jackficka, byxficka, väska eller plånbok.

Börjar bli rädd att jag kanske fått med mig det ut under morgonen och tappat det. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig? :(

Huygens
2015-09-10 16:54
#223

#222 Jag ser något platt som är antingen papper eller plast och som är både rött och vitt, kanske spegelblankt med några stora bokstäver som rubriken i en tidning. Om detta hjälper eller ej, om kortet ligger under detta platta vet jag ej.

Annons:
FannySve
2015-09-11 11:53
#224

Hej!

Jag har tappat eller lagt bort mitt guldarmband, blir snart galen om jag inte hittar det.. Inte alls desperat, haha! 

Är tacksam för ett försök att se vart det kan ligga, tack på förhand!! ❤️

MVH/ Fanny

Scorpiz
2015-09-11 12:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#225

Hej! Vet inte om någon kan hjälpa men det är värt ett försök :) Min 6åring har tappat sin favorit snuttefilt/gosedjur. Hon fick den när hon var 1 dag gammal på BB och den har varit med henne överallt sedan dess. Förra veckan försvann den i skolan och hon är jätteledsen. Det är en rosa lite snuttefilt med katthuvud och armar, väldigt sliten men den enda som duger. Vi har letat inne i skolan och på gården i buskar och träd etc. Ingen blir mer lycklig än min lilla tjej om den kommer tillrätta. Jag tappade även en gammal guldring för ca 12 år sedan på en balkong på en fest. Vi letade överallt men hittade den inte. Det var ett arv från min farmor och jag skulle bli så glad att hitta den. Tack! /Frida

[NeferNefer]
2015-09-11 12:27
#226

#225: Jag ser gosedjuret bredvid/ under vad jag tolkar som en trasa (golv- eller disktrasa eller liknande), den har hamnat där av misstag. Någon såg inte att det var ett gosedjur och bara kastade dit den "så länge" och glömde bort det och gick iväg. Sätt upp bilder på gosedjuret runt omkring där den kan tänkas vara så ingen slänger den.

maaaandyyyy
2015-09-11 18:02
#227

letar efter våran peugeot cab nyckel som är försvunnen. Antagligen någonstans i våran lägenhet om inte någon fått med sig den, en svart vanlig nyckel med en nyckelring på

Enyasmom
2015-09-11 18:23
#228

Hej! Våran katt Siri försvann idag från vårat hem. Vi har letat o letat. det jag undrar är om hon är ute eller inne. Hur ser det ut där hon är? tacksam för svar. Mvh Sandra

[Droppe]1
2015-09-12 17:53
#229

Hej! Ett av mina stora glas som jag brukar dricka kaffe och te ur har varit försvunnet i flera månader, kan någon känna var det tagit vägen?

Huygens
2015-09-12 18:03
#230

#229 Jag ser ett (rökfärgat?) glas som har minst en lodrät spricka och troligen är trasigt. Om du trots allt hittar glaset oskadat, får du gärna ge mej återkoppling.

Annons:
amazonkvinna
2015-09-12 20:38
#231

Hej alla hjälpsamma! Jag har i flera veckor letat efter en lånebok som snart måste lämnas tillbaka till biblioteket. Kan ni hjälpa mig - var ska jag leta efter den?

Om boken:

James Redfield och Carol Adrienne - Din personliga guide: Den nionde insikten
Denna guidebok är skriven för de som vill fördjupa sig i budskapet från ”Den nionde insikten”. Författarna går igenom insikterna från den första till den sista och ger möjlighet till djupare förståelse. Boken kan också användas som underlag för studiecirklar.

(Bild på boken raderad då det INTE är tillåtet att lägga upp bilder som man inte äger rätten till)

[Kritan]
2015-09-12 20:55
#232

#231  Prova i bokhyllan

[Kritan]
2015-09-12 20:59
#233

#69 Titta bland tvätten

[Kritan]
2015-09-12 21:04
#234

#255 Utomhus, känns kallt och fuktigt

[josten]
2015-09-12 21:12
#235

# 231 ser en säng ? Kan den finnas där ?

amazonkvinna
2015-09-12 22:25
#236

Oj vad många svar redan! Tack! Vad spännande.

Bokhylla? Nä, i mitt bokskåp är den inte tyvärr. Har kollat där tidigare.

Tvätten? Tvättrummet storstädade jag för några dagar sedan, där var den inte.  Tvätthögarna är genomgångna. Iofs kan det finnas kassar med undanlagda kläder i huset.

Utomhus? Idag har jag klippt gräset och börjat röja bland stolar och bord på altanen. Men imorgon när det är ljust ska jag kolla där igen, men jag borde ha sett den för jag har letat många gånger där…

Sängen? Jag ska ta och leta (igen) under och bakom min säng och även i min dotters säng/rum. Men ni ska veta att jag kollat mer än en gång…

Fler förslag om ni kommer på något mer?

amazonkvinna
2015-09-12 22:32
#237

Josten! Bingo! Under sängen var den! Tack för att du fick mig att leta där igen. :) Tusentusentack! Tack alla som engagerade er så snabbt. Nu kan jag läsa sista kapitlen ikväll. Vad glad jag blev! :)

Annons:
[Kritan]
2015-09-12 23:02
#238

#amazonkvinna - Nu ska jag bara köpa ett par öronproppar också

Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
2015-09-13 16:44
#240

#239 Borttaget då det inte är tillåtet att efterlysa någon annans saker.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
2015-09-13 16:46
#241

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: