Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 5632 ggr
IngridSvensson
5/13/15, 11:56 AM

Hallucinationer i drömparalys

Drömparalys har ju en vetenskaplig förklaring. Jag får ofta hallucinationer när jag hamnar i sådana. Men i varje Hallucination är det någon, några som kontakter mig på ett obehagligt sätt. En gång la sig någon på mig, jag sjönk ner i sängmadrassen. En annan gång hörde jag klagoröster från kvinnor, män och barn. En annan gång hörde jag dörren öppnas och någon tassade in för att sedan stanna vid sidan om mitt ansikte. En annan gång såg jag ett förvridet ansikte som sa att han var satan. Alltid är det ett bakgrundsljud som durrar och med väldigt mycket bas. Jag vet ju att detta är i hjärnan och jag kan ju inte röra på mig. Men ibland funderar man på om man kanske ändå hamnar i en annan frekvens? Och varför får jag alltid obehag av dessa hallucinationer?


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Annons:
Magi-cat
5/13/15, 12:03 PM
#1

Det låter som jättejobbigt! Att du känner obehag verkar ganska naturligt.

Här du läst om Sömnparalys? Det låter som något sådant, med det surrande ljudet, madrassen som sjunker ned, paralys, röster, som om det finns någon där etc.

Om man vet vad det är blir det lättare att hantera.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

IngridSvensson
5/13/15, 12:10 PM
#2

Jag tror dröm/sömnparalys är samma sak? Tror vissa säger olika bara xD. Jo så är det nog, är jag riktigt slut en dag är det lättare att jag hamnar i dem.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Magi-cat
5/13/15, 12:26 PM
#3

#2 Då kan det vara så att du vid stress och trötthet är extra känslig för att råka in i det tillståndet….

Hoppas det går över!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

IngridSvensson
5/13/15, 12:38 PM
#4

Måste nog vara så. Riktigt jobbigt är det iaf! Tack ska du ha! :)


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

OBE1canUbe
5/13/15, 4:48 PM
#5

Provar att länka till ett av mina gamla inlägg på Flashback:
https://www.flashback.org/t2213356

IngridSvensson
5/13/15, 5:52 PM
#6

Tack för länken! Har faktiskt hänt att jag någon gång gått upp och vandrat men då varit i detta detta tillstånd. Jag är inte längre rädd i detta tillstånd, däremot är det sällan behagligt.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Annons:
[LoveUnite]1
5/14/15, 11:04 PM
#7

Jag älskar sömnparalyser! =)

Passa på att gå ut ur kroppen när du hamnar i det tillståndet.
Ja, det finns otäcka saker där ute beroende på vilken frekvens du är i men om du är positivt inställd och inte rädd finns det underbara saker där ute.

IngridSvensson
5/15/15, 12:43 AM
#8

Jaså, jag får kanske försöka med det. Det är väldigt ofta jag hamnar bland det otäcka, men det kanske beror på att jag själv är i en jobbig tid just nu. Får försöka ändra min inställning helt enkelt.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

[LoveUnite]1
5/15/15, 12:07 PM
#9

Tyvärr är det rätt vanligt att det blir så, jag har själv upplevt det och det kan vara riktigt skrämmande, men, när det händer är det viktigt att veta inget kan skada dig, de negativa dras till negativa känslor/energier, så ju mer rädd du blir ju mer gillar dem dig.

Det är väldigt känsligt när man hamnar i paralysen och man blir medveten, för där är det verkligen att man attraherer det man sänder ut.

Men ja, självklart förekommer det hallucinationer, jag har hört mobil ringa, musik spela som inte spelats. En gång hörde jag en låt av Westlife, så när jag vaknade ur paralysen blev jag helt besatt av att lyssna på den, haha!

IngridSvensson
5/15/15, 3:53 PM
#10

Jo precis. Intressant. Haha ja så brukar det bli när man också drömmer om en låt, då måste man bara lyssna på den.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Upp till toppen
Annons: