Annons:
Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 1923 ggr
agneshak
5/6/15, 5:36 PM

Gick jag under med ett skepp?

Har aldrig funderat över eller trott på sånt här. Men läste runt en del på forumet och läste om folk som fått rädslor etc förklarade av upplevelser i tidigare liv. Själv har jag en konstig rädsla för sjunkna skepp. Eller ja, egentligen allt som ligger under vatten, men främst skeppsvrak. Började storgråta när jag var liten och skulle gå på Vasamuseet med familjen pga läskigt, sjunket skepp. Känner alltid obehag när det gäller sånt. Förstår inte varför, det är väl en rätt konstig rädsla? Har bara träffat en person till nånsin som också varit rädd för sjunkna skepp. Och nu tänker jag, kanske har jag gått under med ett skepp i ett tidigare liv? Hur får en reda på mer om sånt här?

Annons:
[NeferNefer]
5/6/15, 6:01 PM
#1

Gör en regression! Mitt förslag är att du går till en regressionsterapeut första gången. Det finns också guidade regressioner på cd och möjligen även youtube, men min erfarenhet är att det kan vara svårt att lyckas om du inte har varit hos en regressionsterapeut först. Lycka till 👍

farshus
5/7/15, 6:48 AM
#2

Rädslor behöver inte betyda ngt man erfarit i ett tidigare liv.  Alla människor är rädda för ngt , sedan kan man neka det om man vill. 

Skulle nästan tro i ditt fall är rädslan från ngn liten traumatiskt händelse i tidig ålder. den betyder inte vara stor händelse.  Inte säkert ett litet barn kommer ihåg det.

Denna kommentar har tagits bort.
JonasDuregard
5/7/15, 12:26 PM
#4

Tänk på att vem som helst får kalla sig regressionsterapeut.

Magi-cat
5/7/15, 12:35 PM
#5

Det är förstås en god idé att få referenser först.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[NeferNefer]
5/7/15, 12:58 PM
#7

JonasDuregard har förmodligen aldrig gått till en regressionsterapeut.

En regressionsterapeut försätter klienten i ett avslappnat tillstånd och för tillbaka hen till de tidigare liven. Klienten ska själv få tillbaka sina minnen. Det är inte så att terapeuten sitter och säger "Du var Karl XII i ett liv, så var du Kleopatra och du har även varit en sumerisk prinsessa". Det vore ju helt värdelöst och sånt skulle jag aldrig rekommendera.

agneshak
5/7/15, 4:23 PM
#8

Vem ska en gå till då? Bor i sthlm.

Har inte varit med om något traumatiskt i ung ålder som skulle kunna förklara detta, har frågat mina föräldrar.

[NeferNefer]
5/7/15, 4:35 PM
#9

Hoppas någon har ett bra förslag. Den terapeut jag gick till finns inte längre kvar hos oss och jag känner inte till några andra.

farshus
5/7/15, 6:11 PM
#10

Bra fråga vem är kunnig på riktigt. Skulle vilja gå till en med..

tarantass
5/7/15, 7:01 PM
#11

Även om man får upp saker i form av minnen från tidigare liv är det inte säkert att de är det. Det är inte ens säkert att vi lever flera liv. Vi har inga bevis hit eller dit, bara indicier. Det kan också, som farshus påpekar, gälla något från det här livet, eller orsaken kanske finns någon tredje stans. Det kan också tänkas att det man får upp under terapin inte är "sant", men att terapin ändå hjälper mot de besvär man sökte för.

Så det kan nog vara bra med regressionsterapeuter som är öppna åt alla håll och inriktade på att hjälpa folk, vart vägen än leder.

Dessutom bör de ha relevant akademisk utbildning (till exempel i psykologi och psykoterapi) så att man kan begära att de har litet koll på kritiskt tänkande, vad minnet kan spela en för spratt och vad man måste kunna ta ansvar för som psykoterapeut.

Förutom goda referenser, som Magi-cat påpekade.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Upp till toppen
Annons: