Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1611 ggr
Oceanen
5/6/15, 3:45 PM

Drömmar.

Jag är en stark drömmare. Jag drömmer ofta och intensivt. Oftast om kärlek, attraktion, vänskap och djur. Men även starka mardrömmar. Jag tänker ofta om dem betyder något, om de är ett meddelande som jag ska tolka. Vad gör ni? Följer ni ofta era drömmar? Försöker tyda dem och gör de som dem kan tolkas? Eller hur gör ni? =D ♡

Annons:
Aleya
5/6/15, 3:49 PM
#1

Kolla på drömmar iFokus också

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Magi-cat
5/6/15, 4:06 PM
#2

#0 Det är både givande och intressant att för en tid minnas och skriva ner sina drömmar, att med lek och lust försöka analysera dem och granska symboler närmare…Vilka som återkommer och vilka teman som upprepas, vad kan de lära mig och vilka är det som kommer igen i mitt liv.

Läsa lite Jung och inspireras mer, gärna diskutera med andra, så blir det ännu intressantare…

Drömmar upptar ändå en så stor (om än informell) del av vår tillvaro, så egentligen är de värda lite mer uppmärksamhet. 🙂 Fast jag följer dem inte direkt, bara tittar på dem.

Sedan ska man inte övertolka och överanalysera heller. De flesta kanske hör till hjärnans scanningsprogram för att rensa obehövliga filer medan vi sover…Precis som skrivaren som plötsligt börjar skramla nattetid….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

farshus
5/6/15, 5:06 PM
#3

Drömmar är det undermedvetna språket.  Dem visar den sanna jaget. Viktigt notera  vad dem säger eller visar.

Huygens
6/26/15, 8:11 PM
#4

jag har ingen tolkning, men kolla drömtydning, Freud

Upp till toppen
Annons: