Annons:
Etikettupplevelser
Läst 840 ggr
Eriky
2015-04-22 22:04

Dör i mina drömmar

Det är så att jag ofta drömde förut om hur jag blir dödad av någon. Hände flera gånger. Varje gång var det någon som mördade mig och även fast att jag sov kände jag hur ont det gjorde i kroppen och hur livet "gick ur mig". Oftast när jag dog i drömmen så blev allting helt plötsligt i slowmotion, sedan blev det vitt överallt och efter det så vaknade jag alltid. Till en början var det väldigt obehagligt, men sen blev jag van vid dessa drömmar och jag till och med undrade vad som skulle ske efter jag dött och allting blivit vitt, vilket jag aldrig fick reda på.  Nu till min fråga, vad kan dessa drömmar betyda eller varför drömde jag dem ens? Jag har inte varit stressad eller orolig så förstår inte hur jag helt plötsligt började drömma sådana saker. Jag hoppas någon har någon liknande erfarenhet att dela med sig av!

Annons:
klas h
2015-04-23 09:03
#1

Har också haft ett par sådana drömmar, men det var några år sedan nu. För mig handlade det dels om att "våga" dö och inse att det inte var slutet, att det inte var något att vara rädd för. Dels hade det att göra med att jag var i en period av förändring, mitt gamla jag höll på att ge plats för ett nytt jag, ett jag som var ärligare mot mig själv och min omgivning.

NiklasTyreso
2015-04-24 20:17
#2

#0 du tänker rätt som gör kopplingen till hur du har det nu, när du skriver att du inte har det stressat just nu. Drömmarna skulle kunna vara en reaktion på en hotfull livssituation, men det verkar inte gälla dig.

Har du det så bra att du är rädd att mista det du har? 

Ålderskris, kanske 40- eller 50-årskris kan även vara en möjlig tolkning.

Valkyrija
2015-04-26 00:11
#3

Har också drömt att jag dött flera gånger men då har den bakomliggande orsaken förmodligen varit ångest och en känsla av maktlöset. Har dröm att jag både blivit mördad samt tagit mitt eget liv. Valt den utvägen istället för att kämpa vidare. Vet inte riktigt heller vad det kan betyda men jag tror det är en känsla av ångest för min del.. Kika in på Drömmar iFokus så kanske du får bättre svar där 🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Eriky
2015-04-26 20:31
#4

#1 Tack för att du delade med dig av din erfarenhet! 

#2 Jag lever väldigt bra just nu, men jag har börjat fundera på om det har något med i början av mitt liv att göra.. Hände en del saker som satt sina spår. Men aldrig tänkt tankar som att jag ska ta livet av mig eller något sådant som skulle kunnat spela någon roll i mina drömmar. Jag är bara 18 så ingen ålderkris som jag skulle kunna tänka mig i alla fall. ;) 

#3 Ja okej tack för att du delade med dig! Tror att maktlöshet just kan spela roll i det jag drömmer, för flera gånger innan jag blir mördad så minns jag att jag alltid sprang så snabbt jag bara kunde men inte kom någonstans, det var som att allting gick i slowmotion. Ska kolla in Drömmar iFokus och se om det finns någon med fler svar! tack :)

Upp till toppen
Annons: