Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 2901 ggr
[Nathalie.]
2015-04-18 14:23

Vaknar varje natt

Hej, jag har börjat vakna varje natt. Jag vaknar bara och sätter mig upp, kan vakna runt 2 upp till 4. Detta har hänt förr, men gick över efter ett tag.. Börjar tröttna på att vakna varje natt, vad kan det vara?

Annons:
Kallaterrier
2015-04-18 14:35
#1

Kissnödig?

[Nathalie.]
2015-04-18 14:36
#2

Nej #1

[NeferNefer]
2015-04-18 14:48
#3

Jag följer tråden, jag har nämligen samma problem. Helt plötsligt är jag bara klarvaken. Mycket störande. Hoppas någon har en bra förklaring eller bra tips. Det här har pågått under många år och sker i återkommande perioder om kanske en månad åt gången.

#1: Vore det kissnödighet skulle det väl inte vara något oförklarat heller. Då skulle trådskaparen ha sökt läkarhjälp i stället för att skriva här om det var något som hände ofta. Framför allt hade hon väl gått på toa och sen somnat om.

-Aida-
2015-04-18 15:27
#4

Jag kan göra de också ibland, en kurator sa att det har att göra med att man fått tillräckligt med sömn så man vaknar upp.
De kan också ha att göra med att man äter för sent på kvällen, efter 8.
Eller att man ätit något med socker i under kvällen.
Eller druckit kaffe/te sent/under kvällen eftersom alla är olika känsliga

Kallaterrier
2015-04-19 11:27
#5

#3 Det är inte alltid man kanske fattar att det är kissnödighet som det beror på, kan bero på hur man ligger, om någon nerv kommer i kläm. Jag försöker alltid gå på det mest sannolika först, om inget annat för att kunna utesluta det. Men det är väl fel forum.

farshus
2015-04-19 16:28
#6

Det kan vara ett Tecken från andra sidan. Du ska vara uppmärksam, Meditera. Det är den bästa tiden för Meditation. Innan Solen stiger upp.

Annons:
[BjorneW]
2015-04-20 11:19
#7

Stress kan också leda till sämre sömn. Tycker inte det låter som något övernaturligt. Meditation kan hjälpa mot det mesta.

Magi-cat
2015-04-21 18:52
#8

Vi har olika sömnperioder under natten, alltså att man sover tungt eller lättare, drömmer ibland. Under de lättare sömnperioderna (fler mot slutet av natten) vaknar man helt enkelt lättare. (Hoppas det blev någorlunda klart. Är lite trött 😴. Vaknar ofta vid 3-4-tiden och är både klarvaken och jätteklipsk. Tyvärr går det över sedan. 😃)

Meditation nämns ovan och kanske kan det hjälpa eftersom det är stressreducerande.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

farshus
2015-04-22 07:21
#9

Prova gärna Meditation på den tiden. 

Här läst om hur man söker kontakt med "andar" , sedan har man spekulationer om resultat .

Prova på Meditation när du vaknar. vid 2-3 tiden. Slut ögönen o slappna av.  Det krävs lite vilja göra det, utan det blir det svårare ha kontakt till andra sidan. Som inte ska skrämma utan visa  hur härligt livet  kan vara.

farshus
2015-04-22 07:36
#11

Du pratar om vetenskap, Sömncykel trots. är den bästa tiden för Meditation strax innan solen stiger upp. Det  ena leder till den andra.

Kyllan56
2015-04-22 18:26
#12

Intressant artikel om sömn. Det är en myt att man måste sova alla sina timmar i sträck. Förr gick man och la sig tidigt, vaknade och gick upp, för att lägga sig igen.

Jag har i hela mitt liv vaknat varje natt och trott jag var onormal.

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/8-timmars-somn---en-myt-som-stressar-oss/

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Kritan]
2015-04-23 14:44
#13

Jag tror det är något otäckt i drömmen som fått kroppen på helspänn. Men sen minns man inte att man drömt.  Vid fullmåne har många svårt att sova, vilket också är arv från den primitiva människans liv.

Annons:
allhealing
2015-04-23 21:01
#14

#0,

som #8 skriver, det går att vakna mitt i natten och vara jätteklipsk. Även jag har upplevt att det går att skriva texter som är i det närmaste obegripliga när jag vaknar upp på morgonen. Texter jag begriper långt senare med en bättre tydlighet, ibland flera år senare.

Det betyder inte att man är någon annan när man vaknar mitt i natten, man kanske bara är i kontakt med en annan medvetandegrad där man är mer avslappnad och vaknar än när den vakna logikens verklighet inte hinner med att förklara bort informationen som når oss den här tiden på dygnet. Logik som stödjer ett långsammare medvetande vi använder oss av när vi är vakna.

Mitt förslag till dig är att prova på att skriva ner den information du får fram när du vaknar kl 02.00-04.00 Kanske fungerar det för dig, kanske inte. Men jag tycker det är värt att prova på. Ibland kanske det tar veckor innan informationen du får upp känns rätt att skriva ner, i så fall beror det på att du inte är van att göra på det här sättet och att du kanske vill kontrollera det som sker. Du kanske får "tunghäfta/skrivproblem" i början, vilket är helt normalt.

Lycka till och hoppas det här var till hjälp för dig.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[Nathalie.]
2015-04-23 21:19
#15

Vad menar du att jag ska skriva ner? Hur det känns när nag vaknat? Vilken tid jag vaknat eller vadå :) #14

allhealing
2015-04-23 23:06
#16

#15,

det kan vara så att du har information inifrån dig själv som du vill förmedla. Ett sätt att ta emot djupare information från sig själv är att skriva ner det. Jag vet av egen erfarenhet att det fungerar. Jag är mindre intellektuell när jag vaknar på natten. Jag är mer medvetet vaken. Därför kan jag och många med mig ta emot budskap inifrån oss själva på från ett djupare medvetandetillstånd vi dagtid har svårt att förstå då vi dagtid låser oss ute från en djupare kontakt med en starkt begränsad användning av vårt intellekt.

Därför är det med ett under dagtid vaket intellekt svårt att ta till sig att det ens är möjligt att man skulle kunna ha ett budskap från en djupare del av den vi även är. Det är helt enkelt inte logiskt.

Om du är intresserad av att prova på det här. Lägg papper och penna vid sängen. Om det är så att du har ett eller flera meddelanden till dig själv. Skriv, annars låter du bara bli.

Du vill veta vet det skulle kunna vara. För mig och många andra är svaret att vi skriver.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[NeferNefer]
2015-04-23 23:10
#17

#16: Jag tar till mig av ditt råd. Jag har fått märkliga insikter när jag har vaknat på natten, och vid ett par tillfällen har jag skrivit ner dem. Jag borde göra det oftare, för det är verkligen intressanta saker för min egen del. Tack 🌺

[Nathalie.]
2015-04-24 08:34
#18

Ska testa det, men det jag vill veta var att ska jag skriva om hur jag känner när jag vaknar? Vill gärna testa det men förstår inte riktigt hur du menar..#16 Förlåt om jag Är lite trög, men som sagt så fattar jag inte riktigt vad jag ska skriva ner :P

allhealing
2015-04-24 11:27
#19

#18,

du skriver ner det som kommer upp. Du behöver inte "kontrollera" tankarna som kommer och godkänna/censurera dom innan du skriver ner dom.

Att censurerar betyder att du väljer bort information som inte matchar hur du idag tolkar/förstår verkligheten. Det är ny information från dig till dig, inte från främmande stat =)Skriv ner det och se vad som händer, du kanske förstår det längre in i framtiden.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Magi-cat
2015-04-24 11:34
#20

Ett alternativ - om man inte känner för att skriva mitt i natten - är att tala in på t.ex sin iPad.

Bra om man vill komma ihåg sina drömmar också, eftersom de försvinner ur minnet ganska snart efter att man vaknat.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: