Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Alternativmedicin, hälsa m.m.

Tvångstankar och medialitet

2015-04-16 21:35 #0 av: PetitePuma

Hej! Undrar om det är någon som vet hur en kan veta vad som är medialitet medans en lider av ocd (tvångssyndrom). Hur hanteras detta?
/M

Anmäl
2015-05-24 15:17 #1 av: Magi-cat

puttar, hittade tråden och såg att TS inte fått något svar

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade Fenomen. 

Anmäl
2015-05-25 23:09 #2 av: allhealing

#0,

Svaret kan enbart ges på individnivå eftersom OCD uppfattas olika från person till person. För att kunna ge ett svar på den här frågan behöver jag veta om det är du som frågar som har OCD? Dvs jag vill inte läsa av en annan person än dig som frågar när svaret jag ska ge formuleras.

Kent Asp

kentasp.com

förändring är alltid en möjlighet

Anmäl
2015-08-05 13:30 #3 av: PetitePuma

Det är jag som har ocd!

Anmäl
2015-08-06 01:35 #4 av: allhealing

Ok. Jag behöver även veta om du fyllt 18 år.

Kent Asp

kentasp.com

Anmäl
2015-08-06 04:45 #5 av: PetitePuma

Nej, fyller senare i år.

Anmäl
2015-08-06 04:48 #6 av: allhealing

Tack, återkom när du är 18 år så ska jag svara dig.

Kent Asp

kentasp.com

Anmäl
2015-08-06 08:14 #7 av: Sommarek

Enligt mig är ocd och andra "störningar" just en störning eftersom det upptar för mycket tid i ditt liv och oftast hindrar dig att leva så som du skulle vilja. Medialitet å andra sidan är inte en "störning" och ska inte hindra dig från att ha en funktionell vardag.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus 

Anmäl
2015-08-07 00:03 #8 av: PetitePuma

Nej precis, men hur kan jag veta vad som är vad ibland?

Anmäl
2015-08-07 07:47 #9 av: Ihima

Hej!

Jag har OCD inte utred om de. Men jag har de.
Jag har medial på hög nivå och kan en hel del trotts min unga ålder.

När jag märker av att min hinden gör sin påmind så gör iaf jag så här

Är jag hemma så gör jag följande:
Tänder ett ljud och "öppnar mig" Ber andra sidan om hjälp att tyda mina tankar och förklara för mig varför dom kommer nu.

Är jag ute eller inte har ett ljus. 
Jag drar handflatorna mot varandra. Typ gnuggar dom mot varandra. Jag föreställer mig ett ljus inom mig. Sen ber jag om hjälpen.

Oftast så lugnar de sig snabbt och jag får veta varför.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.