Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 728 ggr
ihalvarsson
4/12/15, 7:42 PM

Fönstret öppnades

Jag har nyss (1 april) flyttat till min första lägenhet och inatt (natten från lördag-söndag) skulle jag sova där. Tidigare under kvällen hade min bästa kompis, som också bor i samma hus berättat massa läskigheter om vad som hade hänt i hennes lägenhet. Någon har ett flertal gånger dragit ut sladden till hennes mobil som spelar musik, slängt ner väskor från hatthyllan, tänt lampor osv i hennes lägenhet. Igår natt (3-tiden) när jag väntade på en kompis med en annan vän så hörde vi ett ljud från hallen (satt i mitt sovrum) och så trodde vi att det kompisen som kom in, men hon var väldigt tyst så jag gick ut till hallen/köket och då ser jag att mitt köksfönster står helt öppet. Man måste liksom "dra" upp ett handtag för att få upp fönstret och sedan knuffa ut det, vilket är lite "tungt" för att det är så segt. 
Jag fick panik och jag har fortfarande panik, mår dåligt och vill inte vara i min lägenhet. Är just nu hos mina föräldrar. Vad ska jag göra? 
Har alltid trott på andar/spöken men har aldrig upplevt något så här tydligt. Jag är riktigt rädd och mår dåligt, vad jag ska göra??

Annons:
-Aida-
4/12/15, 8:24 PM
#1

Tror jag vet vad du menar för handtag som man drar upp och går segt, vi hade nå såna hos min pappa i hans hus jag växte upp i, där spöka de ordentligt, i mammas lägenhet hon hade de tog priset på spökigheter, har alltid varit uppväxt med sådana saker.
De är egentligen inget att vara rädd för, nån/nåt som tigger uppmärksamhet, min syster sa att de spökade i hennes lägenhet, jag märkte av lite själv när jag sov över tillfälligt men sen tog jag över lägenheten helt så nu bor jag här, när jag flyttade in så sa jag att "de här är MITT hem och ingen annan är välkommen än jag och min hund!" problemet var löst.. har inte spökat nånting efter det, har inte ens känt av nånting udda.
Hemma hos min pappa blev jag less på allt spökande i mitt sovrum jag fått stått ut med i så många år, jag sa där också "UT IFRÅN MITT RUM, bara jag får va här!" problemet löst där också, de slutade spöka i mitt rum.
Behövs inga värsta komplicerade grejer och ritualer, bara be den/dom/saken/personen va de nu kan vara att dra för den dom saken har inget där att göra, stå på dig i ditt eget hem, dom har ingen nytta där ändå, dom kan inte använda din mat, din spis, du betalat för att bo där, inte dom den saken personen.

ihalvarsson
4/12/15, 8:32 PM
#2

Tack! Kändes faktiskt som en liten lättnad. Ska prova att säga det du tipsade om.
Jag pratade lite med min kompis nyss och hon berättade att hennes kompis kunde prata med andar. Tydligen var det en gammal herrgård där innan och han som bodde där är lite sur för att det är så himla mycket fest i huset. Dock hade inte jag fest där igår men var ändå människor, så han/hon/den/det ville väl kanske visa att den är där och bestämmer. Kändes som det iallafall, men jag ska försöka att säga till att det är min lägenhet och att jag vill vara ifred.

Upp till toppen
Annons: