Annons:
Etikettandlighet
Läst 1379 ggr
VixanG
2015-04-12 18:09

Är jag människa?

Tror ni på att det finns andra varelser än människor här i världen, som ser ut som människor?

Jag har alltid känt mig utanför det mänskliga samhället, känt att jag inte är likadan. Jag har bland annat Aspergers, och de olika ångest problemen som kommer med det. Mitt psyke verkar fungera annorlunda än de flestas, och det är många grejer som jag tar för givet som människor inte verkar förstå eller gilla.

Jag har ständigt drömmar om att jag är ett djur, och att jag kan flyga. Jag känner mig inte hemma i den här världen. Hur vet man om man är människa egentligen?

Annons:
Corgitok
2015-04-12 18:17
#1

följer trådem hehe

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Tant Grön
2015-04-12 18:22
#2

Kanske du har levt på en annan planet i ett tidigare liv?

Geru
2015-04-12 18:39
#3

Om du har aspbergers så är det nog den främsta anledningen till att du inte känner att du fungerar som andra, och det är helt enkelt då för att du inte gör det.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

tarantass
2015-04-12 20:20
#4

Vad Asperger i sin tur beror på vet vi ju inte. I synnerhet inte på ett eventuellt metafysiskt plan.

Dessutom torde vi ju alla befinna oss längs en glidande skala i fråga om autism, och man kan känna sig utanför av många skäl. En som är mindre autistisk kan känna sig mer utanför än en som är mer, och så vidare.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Huygens
2015-04-12 21:09
#5

#0 Just nu är du en människa, men du kan ha varit något annat en gång i tiden.

-Aida-
2015-04-12 21:09
#6

Beror på hur du menar med din fråga "Hur vet man om man är människa egentligen?"
Oavsett vad är du människa i kropp, du ser ut som en människa och beter dig som en människa, om du menar att de känns som om din själ eller ditt inre inte skulle vara mänsklig, då kan du varit något annat i ett förra liv som du börjar uppleva.
Sen kan man se de från ett psykologiskt perspektiv att trivs man inte som människa, man upplever att man inte passar in bland andra människor, då kan hjärnan hitta på fuffens.
Vilket perspektiv man än väljer att se de från finns det nog inga korrekta svar, de landar nog på vad man tror på själv.

Annons:
Upp till toppen
Annons: