Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Mytologi/Naturväsen

Tomte?? eller liten gubbe?

2015-04-05 23:14 #0 av: ShegoFan12

vad kan ni se på denna bild? jag ser en liten tomte eller gubbe som kikar fram.. tycker detta är lite konstigt..

Anmäl
2015-04-05 23:16 #1 av: Tjeja

jag ser en handväska som hänger på en krok på väggen bakom dörrkarmen i hallen..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2015-04-05 23:30 #2 av: Huygens

Är det en bildörr som inte riktigt stängts och som syns bakom en husknut?

Anmäl
2015-04-06 02:43 #3 av: [GunillaF]

Bilden verkar vara mycket förstorad. Kan man få se orginalet utan förstoring?

Anmäl
2015-04-06 07:00 #4 av: Magi-cat

Vad söt! Glad

Som sagt omöjligt att säga vad det är, det kan vara ett exempel på pareidoli.

"Livet är en gåva, tiden är till låns." P. Strang

Anmäl
2015-04-06 09:14 #5 av: Aleya

Bilden är så förstorad att man inte kan se vad det ska föreställa.
Har du en icke beskuren bild?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anmäl
2015-04-06 09:57 #6 av: ShegoFan12

här är orginalet

Anmäl
2015-04-06 09:58 #7 av: ShegoFan12

det finns ingen krok bakom väggen

Anmäl
2015-04-06 10:11 #8 av: Aleya

#7 liknar en handväska vid dörren.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anmäl
2015-04-06 10:14 #9 av: ShegoFan12

ok

Anmäl
2015-04-06 10:16 #10 av: Tjeja

Precis som #8 skriver..

Jag hade fel om krok och hänga, eftersom det var så förstorat.

Men tja.. ser fortfarande ut som en väska bakom dörrkarmen. Fast den står på golvet. 

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2015-04-06 15:15 #11 av: [Kritan]

Jag tycker det ser ut som något vardagligt föremål.  Tomtar och vättar brukar annars trivas i kök. 

Anmäl
2015-04-06 19:10 #12 av: Loris M

Efter att du tagit bilden tittade du aldrig vad det var som stod där bakom? Jag tror att det bara är ett föremål (kan vara vad som helst) som någon ställt ifrån sig. 

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2015-04-07 18:43 #13 av: [Kritan]

Ah, nu vet jag ju.. det är en sopborste! Jag har en sån där stor, grå från Ikea  som är utmärkt att göra rent större ytor med. På fotot är det blänk och därav ser det ut som en "knapp" på en väska. Men tittar man närmast golvet , ser man själva "borsthåret" eller vad de nu kallas.  

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.