Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 619 ggr
lina.ericsson86@gmail.com

Vad är det som händer? det skrämmer mig!

Det är andra gången detta händer mig nu och det skrämmer mig lite, jag ska nu ta och försöka berätta och hoppas på att någon kan ha ett svar :) Första gången: Jag hade lagt mig för kvällen tillsammans med min man och jag hade inte hunnit somna riktigt, så helt plötsligt så hör jag min mammas röst i mitt huvud säga: "Lina, du behöver inte vara rädd nu men morfar är här" då helt plötsligt slår det lock för mina öron, mina hjärtslag blir så oerhört tydliga och jag får en känsla av att jag sjunker ännu mer ner madrassen jag blir lixom tung och jag kan inte röra mig. Jag får en kall känsla i kroppen. Jag kommer i håg att jag blev rädd, när jag "kom tillbaka" så tänkte jag Va fanken va det? Vad var det som hände? Sen hände det för andra gången inatt, men inatt så fanns inte mammas röst i mitt huvud måste poängtera att mamma lever, men hon är en väldigt andlig person :) Iaf så inatt så hände det inte bara en, utan tre gånger! På rad, det kändes lixom bordurst precis som om någon väldigt gärna ville nå fram. Jag blev såklart rädd igen, jag vet att jag ville få min man att vakna men lyckades inte. jag fick känslan av att jag inte hade styrkan i handen att lixom rycka i min man och kunde inte höja rösten. Jag frågade honom i morse om han känt av något inatt om han märkt att jag försökt väcka honom, men det hade han inte. När det hände för tredje gången inatt så tänkte jag Inte igen!! Jag tänkte att jag vill inte ha er här jag vill inte, jag vill inte!! Jag vaknade sedan upp och vågade knappt öppna ögonen för jag är så rädd att se något :( Jag såg mycket när jag var liten och minns rädslan, säkerligen den som sitter kvar än.. Nu har jag gjort en liten förklarar av vad som hänt mig, någon som känner igen sig? Eller kanske har något svar? :)

Annons:
Magi-cat
2015-03-29 09:21
#1

Förstår att det kändes otäckt och liksom verklighetsfrämmande!

Du säger att du hörde din mammas röst. Hon kanske tänkte på dig? 🙂

Om du läser här om Sömnparalys så kanske du får några ledtrådar. det brukar inträffa just i det där mellantillståndet mellan sömn och vakenhet. Man kan inte röra sig eller säga något och får fysiska symptom. Inte farligt, men det känns overkligt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: