Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1190 ggr
ahlbo
3/25/15, 3:33 PM

Hör konsten att pendla och att vara medial ihop?

Hej! I vår släkt har det alltid spåtts hur många barn en person ska få, med hjälp av en nål, Pendling…. allt har stämt. Men så fort jag rör vid någon som håller på och pendlar så slutar nålen pendla, nålen rör sig inte, har försökt med mycket. Jag  har haft andliga upplevelser och har mediala förmågor, fått till mig saker, kan se saker…. Nu undrar jag om någon vet varför aldrig pendlar och pekare får utslag när jag känner av något etc, mår dåligt och börjar tvivla få dåligt andligt självförtroende. Känner att jag borde kunna detta… Har vi alla olika förmågor?

Annons:
Loris M
3/27/15, 9:10 AM
#1

Jag tror att det kan vara så att vi alla har olika sätt att kommunicera med andevärlden. Pendel är bara ett av många andliga kommunikations redskap och det passar inte alla. Jag har en väninna som  är väldigt medial, ser andar lika tydligt som levande människor, använder tarot, kommunicerar med sina andliga guider m.m….. men hon kan inte pendla. Hon tyckte också att det var frustrerande och har verkligen försökt många gånger, letat efter rätt pendel, känt efter vilka energier hon får fram o.s.v. men ingenting händer, pendel blir helt stilla. 

Jag själv som nästan inte alls är medial får pendel i rörelse direkt. Jag har bara ett enkelt halsband med ett tungt hjärtformat hänge. Vid ett par tillfällen har pendeln haft så häftiga och snabba rörelser att det ryckts bort från min hand. Alla gånger handlade det om att jag ställde frågor som jag egentligen visste svaret på och ville mest testa om det här verkligen fungera och om jag hade kontaktr. Det var en häftig upplevelse. 🙂

Så som svar på in fråga, nej jag tycker inte att det här är något som du borde kunna utan det är snarare så att du måste hitta ett redskap som passar just dig. Tänk hur vi människor i övrigt är när det gäller kommunikation, en del är duktiga på att uttrycka sig skriftligt, andra muntligt. Några har ett levande kroppsspråk och några är duktiga på teckenspråk. Det är samma sak här tänker jag, vi har helt enkelt olika sätt att kommunicera med andra.

ahlbo
4/21/15, 8:50 PM
#2

Tack för svar! Svår fråga… men bra att få höra någon annans tankar. Svårt att hitta folk som reflekterar och skriver om sånt här… skulle vilja veta så mycket mera.

The_pearl
4/22/15, 12:26 PM
#3

Vilken bra tråd! Detta har jag med undrat över!

Amandla
4/22/15, 3:08 PM
#4

"Har vi alla olika förmågor? "

Ja, precis som med det mesta annat vad  gäller oss människor. En del är bra på pendling, andra på healing, en del på andekommunikation osv osv. och några är bra på lite av varje.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Nirvana_Ophelia
5/1/15, 4:53 PM
#5

Intressant. Sätter en tass här och följer.

Upp till toppen
Annons: