Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1304 ggr
loppanlilla
2015-03-17 22:28

Skuggor som rör på sig..?

Vet inte riktigt i vilken grupp jag ska ställa frågan på, för att få så bra svar som möjligt.. Men chansar på detta!

Har nu under ett par månader märkt att skuggorna har börjat röra på sig,  som om någon gömde sig bland skuggorna.. I början tyckte jag att det var extremt obehagligt, men viftade bort det med att jag bara var paranoid.

Men nu börjar jag bli orolig över om jag faktiskt är paranoid, eller om skuggorna i ett rum faktiskt rör på sig.
Måste bara påpeka att detta sker aldrig när jag kollar direkt på saken, utan det sker alltid i ögonvrånet.
Och ja, jag är totalt övertygad om att det finns någonting mer där, men vill gärna veta vad som brukar gömma sig bland skuggorna…
Kan kanske även tillägga att jag känner mig ständigt bevakad, som om någon kollar på varje steg jag tar.. Dock ingen obehaglig känsla, då den känslan har alltid funnits där, så har lärt mig att hantera det.

Tackar för svar i förväg, hoppas ni har några idéer om vad som sker i min omgivning!

Annons:
Aleya
2015-03-18 17:27
#1

Först skulle jag kolla så att det inte var något kroppsligt fel. Kanske exempelvis synen. Har själv efter en längre tids sömnlöshet sett diverse konstiga saker. Men jag visste ju att det var det det berodde på. Så kolla upp det först. Men det är ju inte omöjligt att det finns något.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fjäril
2015-03-18 18:59
#2

Jag håller med Aleya, kolla upp syn och andra närliggande områden först. Jag "såg" också en massa saker som fladdrade förbi, eller små "kristaller" framför ögonen och allt hade med dålig sömn och stress att göra. Sen är det inte helt omöjligt att man kan "se" saker. Vi vet ju inte vad som finns runt oss.

Sajtvärd på Övernaturligt

Magi-cat
2015-03-19 12:33
#3

#0 Till att börja med behöver du inte vara rädd, det finns ingenting att vara rädd för och ingen gömmer sig bland skuggorna. Det är så lätt att man sätter fart på fantasin och har man väl gjort det ser man allt fler skuggor som rör sig i hörnen och så blir man räddare och ju mer plats rädslan tar desto mer ser man osv, som en ond cirkel. 
Det är till att börja med helt normalt att man inte ser helt perfekt i periferin. Rikta blicken mot det som verkar som konstiga skuggor, så blir de inte något skrämmande ovisst, utan man ser det för vad det är. Blir man inte rädd blir det inget som skrämmer osv och man blir lugn och trygg. För det finns inget att vara rädd för. 

(F.ö. ser jag också skuggor och pluppar som flyter omkring för ögat men jag vet vad det är, ögonfenomen. Mycket vanligt.)

Hoppas det blir bättre för dig!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[majatengdelius]
2015-03-27 08:32
#4

Det kan vara inbillning, men magkänslan brukar ju kunna leda en rätt. Jag är med om samma saker som du, men jag avfärdade det i början. Min syn är inte den bästa och jag använder linser, men det är ju egentligen ingenting som ska påverka.

Jag förstod att det faktiskt kan vara någon/något när jag började se hur en röd katt sprang i ögonvrån, väldigt snabbt. När jag tittat på mina nu levande katter så ligger de och sover på sängen, är ute eller liknande. Kan passa på att säga att mi barndomskatt som jag älskade otroligt mycket försvann för några år sedan, och han var röd. Bi letade förtvivlat, satte upp lappar, ringde de som bodde i närheten och kontaktade kattklubbar. Men till slut gav vi upp hoppet.

Jag tycker nog inte att du ska avfärda det. Det är ju kanske inte heller någonting du ska behöva känna obehag inför; som sagt, magkänslan brukar kunna leda en rätt.

Hoppas att du listar ut vem/vad det är, om det är någonting. Du kanske helt enkelt har någon som vakar över dig, vem vet :)

loppanlilla
2015-03-30 23:37
#5

Tackar för svar, även de flesta av er bara tyckte att jag skulle kolla synen..
Inget fel på min syn, enligt optikern i alla fall.. Han tycks ha auktöriteritet nog för att bli betrodd också.

Somliga av er gav mig svaren som gav mig lite mer kött på benen, och det tackar jag för :) ni vet nog vem ni är..

Aleya
2015-03-31 06:00
#6

#5 Det var ju bra att du fick veta det då. Det är ju bättre att ta det säkra före det osäkra, och det var nog därför vi flesta sa kolla synen först. Då får du väl jobba mer på vem det kan vara eller varför du ser dessa skuggor.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: