Annons:
Etikettandlighet
Läst 1259 ggr
Happybird
2015-03-15 20:57

Tredje ögat

Har idag börjat med att öppna upp tredje ögat. Det har kittlat och varit ett tryck över tredje ögat. När jag mediterat och försökt öppna upp tredje ögat såg jag först ingenting, men sedan växte bilden fram. Jag såg en mörkhyad kvinna stå i vatten och böja sig ner för att tvätta sig. Det fanns fler människor i bakgrunden. Jag såg tydligt en massa fåglar flyga iväg över himlen. 

Vad kan detta betyda tro?

Annons:
[Sabina]
2015-03-15 22:41
#1

Ursäkta min nyfikenhet men var sitter det tredje ögat? Jag hört talas om det tredje ögat dock.

Magi-cat
2015-03-16 07:15
#2

#1 Antar att det som avses är det spirituella tredje ögat mellan ögonbrynen. Samma som pannchakrat.

Brukar också förknippas med tallkottkörteln som är belägen långt in och bakåt i  hjärnan.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Sabina]
2015-03-16 10:32
#3

#2 Tack för svar, Magi-cat.
Jag tänkte också att jag hört att det skulle kunna vara tallkottkörteln men fick inte ihop det med att öppna upp sig andligt.
Nu har jag googlat lite så nu förstår jag bättre 🙂

Happybird
2015-03-16 21:05
#4

Ingen mer som har någon intressant erfarenhet att dela? :-)

jodoms
2015-03-17 00:19
#5

Jag har inget svar på din fråga men jag vill gärna följa tråden och om du vill får du gärna berätta hur du har gjort för att koncentrera dig på just pannchakrat och tredje ögat. 🙏

Sajtvärd på Astralresor iFokus

Hallonregn
2015-03-19 19:48
#6

vet inte ens hur man öppnar sitt tredje öga xD

Annons:
Henrik93
2015-03-23 20:24
#7

jag övade aktivt på detta för ett par år sedan, och fick känslan av att jag hade en tumme mitt i pannan mellan ögonbrynen.

under en kväll då jag mediterade så såg jag plötsligt hela rummet. och tänkte "jag blundar ju", sedan öppnade jag ögonen och det kändes som att de stängdes och öppnades. och jag upptäckte att nu börjar det hända något.

över tiden som gått efter det har jag lärt mig att meditera så djupt att jag medvetet kan öppna det tredje ögat, där jag ser rummet jag är i på ett annat sätt, jag ser energier. och jag har upptäckt att jag inte ser personer som faktiskt är i samma rum med det tredje ögat.

jag försöker nu också att röra mig i rummet med detta chakra. kanske rör sig kroppen eller endast synen. det vet jag inte. för jag har inte lyckats, då jag fortfarande blir lika förvånad varje gång jag gör det.

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Denna kommentar har tagits bort.
fossingen
2015-04-06 12:31
#9

#7 Isåfall är mitt tredje öga öppet ibland vilket jag misstänkt ett par år efter kittlande, vibrationer, huvudvärk etc. Men var inte 100% då.

Har sett saker precis som du, när man blundar, men man ser ändå hela rummet fast energier i det och som du säger, man ser inte personerna som faktiskt är i rummet.

  Tog upp en tråd om det faktiskt för ett par veckor sen. Om "Virvelvind inomhus" eller något liknande.


Upp till toppen
Annons: