Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Andlighet

Tredje ögat

2015-03-15 20:57 #0 av: Happybird

Har idag börjat med att öppna upp tredje ögat. Det har kittlat och varit ett tryck över tredje ögat. När jag mediterat och försökt öppna upp tredje ögat såg jag först ingenting, men sedan växte bilden fram. Jag såg en mörkhyad kvinna stå i vatten och böja sig ner för att tvätta sig. Det fanns fler människor i bakgrunden. Jag såg tydligt en massa fåglar flyga iväg över himlen. 

Vad kan detta betyda tro? 

Anmäl
2015-03-15 22:41 #1 av: [Sabina]

Ursäkta min nyfikenhet men var sitter det tredje ögat? Jag hört talas om det tredje ögat dock.

Anmäl
2015-03-16 07:15 #2 av: Magi-cat

#1 Antar att det som avses är det spirituella tredje ögat mellan ögonbrynen. Samma som pannchakrat.

Brukar också förknippas med tallkottkörteln som är belägen långt in och bakåt i  hjärnan.

Hjärta ""Se aldrig ned på någon om det inte är för att hjälpa henne upp." G. Schyman

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2015-03-16 10:32 #3 av: [Sabina]

#2 Tack för svar, Magi-cat.
Jag tänkte också att jag hört att det skulle kunna vara tallkottkörteln men fick inte ihop det med att öppna upp sig andligt.
Nu har jag googlat lite så nu förstår jag bättre Glad

Anmäl
2015-03-16 21:05 #4 av: Happybird

Ingen mer som har någon intressant erfarenhet att dela? :-)

Anmäl
2015-03-17 00:19 #5 av: jodoms

Jag har inget svar på din fråga men jag vill gärna följa tråden och om du vill får du gärna berätta hur du har gjort för att koncentrera dig på just pannchakrat och tredje ögat. 🙏

Anmäl
2015-03-19 19:48 #6 av: Hallonregn

vet inte ens hur man öppnar sitt tredje öga xD

Anmäl
2015-03-23 20:24 #7 av: Henrik93

jag övade aktivt på detta för ett par år sedan, och fick känslan av att jag hade en tumme mitt i pannan mellan ögonbrynen.

under en kväll då jag mediterade så såg jag plötsligt hela rummet. och tänkte "jag blundar ju", sedan öppnade jag ögonen och det kändes som att de stängdes och öppnades. och jag upptäckte att nu börjar det hända något.

över tiden som gått efter det har jag lärt mig att meditera så djupt att jag medvetet kan öppna det tredje ögat, där jag ser rummet jag är i på ett annat sätt, jag ser energier. och jag har upptäckt att jag inte ser personer som faktiskt är i samma rum med det tredje ögat.

jag försöker nu också att röra mig i rummet med detta chakra. kanske rör sig kroppen eller endast synen. det vet jag inte. för jag har inte lyckats, då jag fortfarande blir lika förvånad varje gång jag gör det.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.