Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 536 ggr
[Vikning a ängel]
3/12/15, 6:38 PM

Intressant dröm om änglar

Jag hade en så märklig dröm i natt, och jag hoppas att någon kanske skulle kunna hjälpa mig med att förstå den lite gran.

Det börjar med att jag och ett gäng andra människor är i mormonkyrkan. Den är liten och det finns en paddock utanför som folk rider på. Dena paddocken ligger där det skulle ha varit en bilpackering igentligen. Jag och en person ur mitt gäng för att kolla när dom rider. Vi går ner och kollar på riddarna (ja det var det de var..) och en av dom ska styla, så han väljer att hoppa ett ganska högt hinder i snabb fart på sin häst. Och då ser jag någonting märkligt, dena hästen har vingar. Och då tänker jag i mitt huvud att det där är inte alls en häst, det dära är en pegasus. Och i sama stund som jag har tänkt deta så ser jag att hästen är sjuk. Och då ber jag ridaren att jag ska få rida och kolla hästen lite gran. Och min önskan beviljas, men när jag hoppar upp på hästen så börjar den sakta att dö. Den ramlar ihop och får som blåmärken och insjunkna blåa partier på kroppen. Och han lägger sig ned. Och alla blir rädda och bär upp hästen på en höbelagd vagn.

Sedan så är jag plötsligt uppe i kyrkan igen, och vi pratar om apakalypsen, och de frågar varför jag är så sur på änglarna. Och vi diskuterar deta. Och då knakar 'fienden' på dörren och säger att deras ledare är döende. Och att jag är den ända som kan rädda honom. Och han ber mig enbart om hjälp pga deta och att han kommer att hata mig igen när jag har räddat hans ledare. Jag funderar på deta, men då säger min vän till mig att jhan vet att jag hatar ärkeänglarna, men nu måste jag facktiskt hjälpa en. Aja tänker jag och låter honom ta in Ärkeängel Michael i mitt sovrum. Hans vingar är helt förstörda och blodiga och han ser ut att vara döende. Och i den säkunden så börjar jag att tänka på hästen där ute, och att Ärkeängel Michael är en av riddarna av apakolyps och att den döende hästen där nere facktiskt är hans häst som han ska använda under apokalypsen. Och båda är döende för att de inte är tillsamans.

Då frågade jag Michaels minion om Michael red på en männsklighäst? Ja sa han det gör han. Och då förstog jag att min tanke var rätt. Och då började jag med att fråga Michael hur han måde och vart han hade som ondast.

Min slutsats i drömen var att deta betöd att armageddon/jordensundergång snart skulle börja..

Vad tror ni om dena drömen? Mina drömar är alltid ganska dramatiska och det värkar som att de kanske är svåra och tyda. Jag drömer ju inte precis normala drömar..

Annons:
Huygens
3/13/15, 11:55 AM
#1

Det kan tolkas på många olika sätt. Om jag ska ta drömtydning, Freud, som exempel, kan hästen och kyrkan symbolisera din tro eller inre tankar. Du hoppar upp på den sjuka hästen, det är ungefär som att prova att gå på en bro trasig. Det kan symbolisera att du testar något som du redan börjat tvivla på och när idén utsätts för prövning går den ännu mer sönder (eller omvandlas?).

Hanteringen av ärkeängeln kan vara symbol för någon del av dej själv eller något du tycker illa om, drömmen lär dej att du kan hantera det du ogillar. Det kan finnas många andra tolkningar, drömmar är personrelaterade och betyder olika saker för olika personer.

[Vikning a ängel]
3/14/15, 5:50 PM
#2

Din beskrivning var mycket bra och nu förstår jag precis vad drömen handlar om :) Tack så mycket!

Upp till toppen
Annons: