Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 872 ggr
precursor
2015-03-11 20:07

Stalker från "andra sidan"

För 15 år sedan så skulle jag visa några kamrater att "jag visst kan känna av spöken". Ung och oerfaren, utan att veta vad man sysslar med egentligen. Vi åkte ut till ett område där det legat ett stort mentalsjukhus i 80-90 år. Och visst jag kände massa närvaro, det mesta platsbundet och många platsminnen. Men, jag kände något extra starkt, nästan som om något/någon läste av mig samtidigt. Och jag vet att något/någon följde med hem, oinbjudet. Första veckan vaknade jag av att något rotade runt i rummet, men när jag tände lyset var inget rört eller flyttat. Och denna nörvaro har följt efter vart jag än flyttat. Och nu, sedan 4 år tillbaka blivit mer dominant (om det är rätt uttryck). Väljer ett rum, eller en plats i lägenheten som är dens "revir". Varken jag eller någon i min omgivning har upplevt något fysiskt, men det rummet jag tänkt ha som sovrum är helt omöjligt att vara i längre stunder. Blir illamående, och nästan tungt att andas. Ibland luktar det starkt av något, men bara i det rummet. Jag har öppnat fönstret och vördat, renat med vit salvia och så vidare. Men det hjälper inte. Jag har rummet som förvaringsutrymme, men kan inte sova eller vistas därinne. Tips på vad jag ska göra? Och hur vet jag om detta är samma närvaro som åren innan, eller om det är något nytt? Börjar tvivla på om det ens är ett spöke, eller någon annan form av andeväsen.

Frid och allt gott

Annons:
precursor
2015-03-11 20:10
#1

Det ska stå vädrat och inte vördat. Problemet är att jag bor i en tvårummare, och som det ser ut nu kan nag inte ta emot övernattande gäster. Och att ha både sovrum, vardagsrum och studieutrymme i samma rum fungerar inte längre.

Frid och allt gott

Aleya
2015-03-11 20:24
#2

Kontakta ett medium säger jag. Som kan sin sak.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Huygens
2015-03-11 21:42
#3

Jag skulle fråga personen/anden vem denne har som vän eller släkting. Jag skulle försöka få ett namn eller ett utseende på vännen och därefter be anden se sej om efter vännen och uppmuntra anden söka sej till sin vän. En annan sak jag gjort som hjälpt är att sända positiva känslor till anden. Jag har ibland behövt upprepa det några gånger.

Älvan
2015-03-14 08:52
#4

Du kan gå runt i lägenheten och säga med bestämdhet att du bor här och att endast goda krafter är välkomna. Förstärk med tända ljus i alla rum, rökelse, vacker musik, havssalt och vit salvia. Säg att du inte är intresserad av att kommunicera med den som befinner sig hos dig. Sen försöker du ägna så lite energi och tankar till denna energi. Energierna livnär sig på din uppmärksamhet och särskilt av negativa känslor.

Upp till toppen
Annons: