Annons:
Etiketteralternativmedicinhälsa
Läst 2169 ggr
DecemberSnow
3/8/15, 11:15 PM

Hur detoxar man själen?

Som frågar lyder hur detoxar man själen? Jag brukar detoxa kroppen för att få bort gamla slaggprodukter osv men hur detoxar man själen på allt negativt man har samlat på sig? Tex negativ energi eller dåliga minnen och ärr från förr och tidigare liv etc. En ordentlig vårstädning helt enkelt. 

 Skulle bli tacksam för svar. Kram 🙂

Annons:
Jane-Lyzell
3/8/15, 11:17 PM
#1

Själen behöver inget detox - den är perfekt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

allhealing
3/9/15, 12:19 AM
#2

#0,

du menar vad du känner av från tidigare liv som påverkar dig i det här livet på ett sätt du inte önskar?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

DecemberSnow
3/9/15, 4:07 PM
#3

#2  Ja precis! Det är så jag menar, och händelser i det här livet som jag har svårt att släppa. Tex saker som har hänt i ens barndom som sätter spår i ens vuxna liv osv

allhealing
3/9/15, 9:41 PM
#4

#3,

jag har skickat ett meddelande till dig.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

The_pearl
3/16/15, 11:21 PM
#5

Jag undrar också! Rensa blockeringar och saker som ligger och stör. Har gått på hypnoterapi en gång och tänkte gå igen. men känns som att jag ändå har en del att jobba med själv!

allhealing
3/17/15, 6:23 PM
#6

#5,

För mig handlar det alltid om att allting hänger samman, att allting är ett. Oavsett om det är ett föregående liv eller det nuvarande. Allting handlar om perspektiv. Från vilket perspektiv gör jag observationen kring det jag definierar som verklighet? Lever jag i uppfattningen att tid är det som separerar ett liv från ett annat, oavsett om det gäller liv bakåt i tiden eller levande liv i andra kroppar här och nu? För om detta är sant så är definitionen av det jag kallar verklighet begränsat av begreppet tid.

Enligt mitt sätt att uppfatta vad verklighet är definieras det av att allting är ett, det definieras av att ingen separation existerar. Det definieras av att det i en människokropp under en begränsad tidsperiod är möjligt att uppleva en biologisk existens där kemiska reaktioner ger mig möjligheten att uppleva såväl tankar, som minnen och känslor, såväl intellektuella som känslomässigt baserade sådana.

Det ger mig möjligheten att tillåta mitt väsen att delvis ta plats i ett temporärt transportfordon kallad kropp och där tillsammans med andra väsen i sina respektive kroppar uppleva såväl gemenskap som separation. Kroppen i sammanlänkning med alltet ger mig därför möjlighet att minnas den jag en gång var i en annan kropp och dra fördel av den kunskapen i detta livet. På samma sätt ger den mig möjlighet att minnas svårigheter och även fortsätta återuppleva dom ännu en gång i detta livet.

En själslig detox är därför en omkalibrering av vad jag väljer att återuppleva i det här livet. Det handlar om att inte längre välja det negativa som låser och hämmar mig i det här livet. Det är vad en själslig detox är för mig.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
fredrikh
3/17/15, 7:12 PM
Fjäril
3/18/15, 7:09 PM
#8

Bra fråga - för varför skulle bara kroppen behöva renas? Vår själ är ju en del av dem vi är, eller oss som individer och för att verkligen "renas", från energier och annat som påverkar, tror jag Meditation och chakrahealing hjälper oss.

Sajtvärd på Övernaturligt

Upp till toppen
Annons: