Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1768 ggr
Hjemdahl
2015-02-20 13:00

Ett sista försök.... Snälla jag vill ha hjälp....

 Jag skulle ringa min man och när jag tryckte på ring upp (mobil) så koppla aldrig samtalet fram utan det blev en statisk störning direkt, jag tror jag hörde en ande (måste ha varit det för det var ett språk jag aldrig har hört, det var inte direkt ord men det lät som att någon pratade i en väldigt snabb fart.) Jag la mitt kors jag har runt halsen på telefonen i säkerhetsfall. anden tjattrade enormt mycke, snabbt och han lät inte så glad… 

Detta var ingen person som pratade, telefonen kopplade inte fel. Min man fick mycket av det på sitt mobilsvar.

Jag är inte rädd men detta var lite otäckt.. 

Hörde även tunga andetag. Jag lyckades spela in en del av det och direkt jag frågade -Vad vill du? 
blev det tyst och inget mera hördes… 

Vad betyder detta?

Önskar er alla kärlek & lycka <3

Annons:
[JenniN]
2015-02-20 13:04
#1

Jag tror att din det var fel i telekommunikationen och att du hamnade i ett annat land.

Hjemdahl
2015-02-20 13:08
#2

Om telefonen hade kopplat fel skulle inte min man få samtalet på sin röstbrevlåda och jag hade hört ifall det var ett samtal mellan 2 personer.. Detta var en sak som pratade, väste och och andades tungt.. Med störning. 
Detta samtal var inte fel kopplat.

Önskar er alla kärlek & lycka <3

Surpan
2015-02-20 13:26
#3

Kan du lägga upp ljudfilen du spelade in?

/Surpan

Hjemdahl
2015-02-20 13:29
#4

jo det kan jag göra, men det viktigaste i början hann jag inte spela in.. 
Utan fick mest de dåliga inspelat :(

Önskar er alla kärlek & lycka <3

Joppo
2015-02-20 13:42
#5

"Vad betyder detta?"

Hög sannolikhet: Att det uppstod ett tekniskt fel av något slag. 

Låg sannolikhet: Ett utomjordiskt kontaktförsök, En interdimensionell busringning från en planet i Crescentnebulosan, En bit felaktig kod i programmet som ditt medvetande befinner sig i (tänk samma system som används i Matrixfilmerna), Ett gott omen, Ett dåligt omen, Något spionrelaterat… kanske en KGB-sändare som löpt amok?

Jag kan eventuellt återkomma med fler idéer senare. Nu måste jag jobba.

shelbyeleanore
2015-02-20 15:48
#6

Bara jag som inte kan öppna filen? Skulle väldigt gärna vilja höra.

Annons:
[JenniN]
2015-02-20 16:16
#7

Jag kan inte heller öppna

Magi-cat
2015-02-20 21:33
#8

Tror inte det går att skicka ljudfiler här?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

siberlina
2015-02-21 08:59
#9

känner  du  möjligtvis   någon som  avlidit  för  inte  så  längesen

Hjemdahl
2015-02-21 22:27
#10

verkar inte få filen att fungera här :( 
siberlina: nja inte direkt… 
joppo: wow de var lite häftigt :)

Önskar er alla kärlek & lycka <3

Hjemdahl
2015-02-21 23:29
#11

jag testar att lägga in de igen som en video fil. Dock så blev det väldigt burkigt när jag spelade över till min Ipad så bortse från kvalité. Och lyssna bara på vad som låter. Ena filen är en snabb(vanlig) variant och en är en långsam variant.

Önskar er alla kärlek & lycka <3

Hjemdahl
2015-02-21 23:37
#12

Den vanliga/snabba

Önskar er alla kärlek & lycka <3

Hjemdahl
2015-02-21 23:37
#13

Den långsamma, denna hör man bäst på.

Önskar er alla kärlek & lycka <3

Annons:
JonasDuregard
2015-02-21 23:38
#14

#0 Gissningsvis har gåtan en teknisk förklaring, och att reda ut den i detalj kräver säkert avsevärda detaljkunskaper om digitala kommunikationssystem (gissningsvis var det över GSM, där får man ofta den här typen av störningar - vet inte hur det är i 3G etc).

Det du beskriver låter som någon slags crosstalk. Alltså att kommunikation endera läckt över från en apparat som använder en intilliggande radiofrekvens ("Adjacent-channel interference") eller från en annan apparat på samma frekvens ("Co-channel interference").

Hjemdahl
2015-02-21 23:41
#15

Absolut att det kan vara så. men ingen störning har inbringat en obehaglig störning förr..

Önskar er alla kärlek & lycka <3

JonasDuregard
2015-02-21 23:47
#17

#15 Det är precis så störningar (och andra tekniska problem) fungerar. För det allra mesta drabbas man inte av dem, men plötsligt en dag stöter man på en. Det handlar om att precis rätt (eller snarare fel) tekniska förutsättningar måste uppstå.

Hjemdahl
2015-02-22 00:01
#18

Absolut, men tänk om det inte är en störning… vissa saker är ologiska och ibland måste man bara låta alla skeptiska nerver i kroppen vara tyst för att kunna få uppleva något annat… Jag la ut denna fråga då jag vill ha hjälp. Jag vet själv vad som kom ut ur luren, men om du och så många andra vill tro på störningar gör det.. Men det hjälper inte mig.. Man kan försöka förklara allt men det betyder inte att den förklarningen stämmer.. Tack för att du delade med dig om vad du tror. men som sagt så hjälper det inte mig,..

Önskar er alla kärlek & lycka <3

Lilla Stjärna
2015-02-22 17:20
#19

Hjemdahl! Här har du en till som har varit med om liknande, och jag känner till fler fall. I mitt fall har det däremot aldrig inträffat med mobilen, utan bara i den fasta telefonen.

Det har alltid hänt mitt under ett samtal med någon. Jag har aldrig uppfattat det som tal (ev. på annat språk) utan hög, djup andning och flåsande som nästan helt dränker den andres röst, dova morranden och väsande så högt så det gjorde ont i örat. Det otäckaste var att höra inandningen mellan morrningarna, det lät som ett stort lejon morrade hotfullt. Det lät också mycket, mycket "närmare" än en annans röst -mera som om det dånade direkt in i örat.

Första gången som det hände, och jag inte visste vad jag skulle göra för att slippa det, så stod vartenda hårstrå på kroppen rakt ut 🥶.

Älvan
2015-02-22 17:53
#20

Jag hade lång diskussion med en vän. Vid en speciell tid skulle jag göra "en andlig sak". Det hade jag glömt. Exakt den tiden kommer en mycket bestämd mansröst in i samtalet och säger "hallo, hallo". Jag blev jätterädd och kollade klockan och insåg att jag genast måste lägga på för att hinna. Dvs denna okända mansröst påminde mig. Förklara detta ni som kan. ;)

Annons:
Coralines Ghost
2015-02-23 12:12
#21

Ja det där lät ju onekligen som något taget från en skräckfilm. Jag fick inte ens lyssna klart eftersom min sambo blev rädd. :D

Hur som helst så tror jag faktiskt att det finns en teknisk förklaring till ljuden eftersom jag tycker att mycket av det låter elektroniskt. Jag tror att någon felkoppling gjorde att du hamnade mitt i någons samtal, och att tekniska störningar skapade de gastkramande lätena. Var det en ande så kan man ju säga att kommunikationsförsöket var extremt misslyckat eftersom man inte hörde ett vettigt ord. 

När jag ringde med min mobil förrut så brukade det hända efter ett tag att den andre personens röst plötsligt blev mycket förvrängd och började låta ganska ondskefullt. Saken blev inte bättre av att första gången det hände så ringde jag just till någon som befann sig i ett riktigt spökhus, haha så givetvis började man fundera. Sedan visade det sig att jag upplevde samma fenomen med andra jag ringde till, så det var ju helt klart något tjall med min mobil. Men det lät också hemskt, om dock inte likadant som din inspelning.

Coralines Ghost
2015-02-23 12:18
#22

Tillägg: Och att ljuden upphörde när du börjde prata kan ju helt enkelt ha berott på att den/de andra  på linjenblev helt perplexa över att höra någon annans röst mitt i från deras sida troligen helt normalt samtal. Personen kanske började fundera över om andar hade kapat samtalet själv. 

Det vore ju småskojigt om det var så.

Hjemdahl
2015-02-23 23:58
#23

absolut att det kan vara så. men förklara gärna då hur min man kunde få samtalet på sitt mobilsvar om det nu skulle ha kopplat fel.

Önskar er alla kärlek & lycka <3

[kajmal"]1
2015-02-24 02:18
#24

jag skulle gissa att samtal från parallelvärld/annan dimension kommer  in.

hade en speciell bil, som det hände mycket med, då jag hade en cd i stereon, kom det in en massa telefonsamtal ut i högtalarna under skivans gång

JonasDuregard
2015-02-24 07:28
#25

#23 Det har inte kopplats fel i den bemärkelsen du menar, utan det är två samtal som hamnat i samma eller allt för närliggande frekvensutrymmen och av den anledningen påverkar de varandra. 

Men det är bara en av många tänkbara tekniska orsaker.

Hjemdahl
2015-02-24 09:14
#26

Jajamensan det finns det men det finns även många tänkbara övernaturliga/spirituella orsaker oxå.

Önskar er alla kärlek & lycka <3

JonasDuregard
2015-02-24 09:21
#27

#26 Ja, det kan man ju säga om allt som händer. Även om samtalet gick fram helt vanligt skulle det också kunna ha berott på övernaturligheter snarare än teknik. 

Det är ju också en svårighet med att svara på frågor som de du ställer i #0, att det finns så många tänkbara (i ordets allra bredaste bemärkelse) övernaturliga orsaker. Så när du frågar om någon vet orsaken är så är svaret ja, tusentals personer anser sig veta det. Problemet är bara att de 'vet' helt olika saker…

Annons:
Hjemdahl
2015-02-24 09:47
#28

Jo men nu är detta en tråd inom det övernaturliga och inte inom det skeptiska. Hade jag velat ha hjälp med att förstå tekniken och störningar hade jag frågat inom andlig skepticism. Men nu ligger frågan här för jag vill veta vad troende inom det andliga har för idéer. Men tack för dina svar. Jag tror lika mycket på dig som du gör på mig. Man måste inte kunna förklara allt, allt är inte svart eller vitt. Ibland måste man bara öppna ögonen och inse att vi är inte det ända som finns i hela universum.

Önskar er alla kärlek & lycka <3

eggebanroth
2015-02-24 10:08
#29

Inte säkert   det är ngt övernaturligt. Har råkat ut för liknade saker i telefon, som varit av tekniskt karaktär. Min åsikt är att det mest troliga är ngt tekniskt fel. Liknade störning fick man innan digital Tv på Rutan . Det kallades väl DX. Plötsligt så var det ngn bild  på tv rutan ,som vissa trodde var från andra civilitationer. Men som var tekniska störningar.

JonasDuregard
2015-02-24 11:15
#30

#28 Inte min avsikt att göra tråden till något annat än du avsåg. Till mitt försvar vill jag tillägga att du precis här ovan skrev "förklara gärna då hur min man kunde få samtalet på sitt mobilsvar om det nu skulle ha kopplat fel", du får ursäkta att jag tolkade det som intresse för möjliga tekniska förklaringar.

J-Artur-K
2015-02-24 18:34
#31

Jag har inte varit med om i telefon förutom att min telefon ringt och stod text det var mor som ringde jag svara inte för var när jag bodde hemma o gick ner , men hon var inte hemma o när hon kom hem så fråga jag vad hon ville när hon ringde men hon hade inte ringt o hennes telefon låg avstängd på vardagsrums bordet. 

Men jag har fått i min åsikt ande röst inspelat när jag o en vän var uppe på vinden i mitt barndoms hem. Jag har känt att det är en hel del andar där och börja spela in med min diktafon o direkt efter jag tryckt på spela in hör man någon som säger något o är ingen av oss två som var där uppe som sade något o efter det man hör säger jag  = Prova koppla upp mig och se vad det är för nånting här 🙂

Här är länk till den inspelningen men tagit bort slutet där jag kopplar upp mig o är kontakt med anden. (man hör ganska väl att han är väldigt frustrerad ifrån mig o inte så  passande ha här) 🙂

https://soundcloud.com/joakimkallin/vinden/s-JfX5J

Ny dag nya möjligheter

[JenniN]
2015-02-24 19:04
#32

Det låter precis som det låter när min sambo svarar "i fickan" utan att veta om det. Man kan höra lite dovt att någon pratar, men mest skrapas mikrofonen i telefonen mot byxorna och det låter som tung andning.

Upp till toppen
Annons: