Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 662 ggr
isabelle.freij
2015-02-17 01:23

Varför skriker jag på min bästis och min kompis?

Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tolka en dröm som jag hade för några dagar sedan. 

Drömmen började med att jag satt med några tjejer i min klass och åt mat. Plötsligt så sa jag något som en av tjejerna tog illa upp. Hon rest sig upp och sa en en meningen som jag inte riktigt förstod mig på. Jag tog tag  hennes arm och sa förlåt och ville prata med henne fast jag inte förstod vad jag hade gjort. (I verkligheten har den här tjejen varit snäll mot mig i början av läsåret för att jag började i deras klass men efter ett tag har hon börjat ignorera mig och bete sig om att jag är luft. Som jag har känt mig extremt många gånger. ) Bredvid mig satt hennes kompis och min nästa kompis. Hon tog tag mig och sa att hon tyckte att jag var snäll i början med sen att hon tyckte att jag hade börjat bli sur och tråkig och att hon hade sökt upp mig på internet och varit ledsen för att jag har behandlat henne illa. Jag sprang efter henne och försökt prata med henne men hon ville inte. Plötsligt får jag se på min präst som jag hade när jag konfirmerades och tog tag i min kompis Maja som jag sprang efter så att hon kunde hjälpa oss att lösa problemet. Men när hon tog tag i maja så blev Maja min bäst kompis Stina istället. I drömmen så skiftar det mellan Stina och Maja när jag står framför henne och säga att jag mår inte så bra som jag har visat. jag säger att jag har känt mig utestängd från gruppen  klassen och att jag inte tycker hur Maja har bete sig mot mig. Jag säger att jag har haft problem med att trivas innan och aldrig känt mig trygg och att jag inte har bra självförtroende. Plötsligt vänder jag mig för att jag gråter och då kommer min bäst kompis Stina fram och kramar mig och gråter också men det var inte Stina och ville skälla utan det skulle vara till Maja. 

Vad betyder drömmen och varför skäller jag ut båda när jag skulle skrika på Maja. Och varför skiftar det mellan flickorna när jag skriker på dem och varför skriker jag på dem? 

// en tjej som behöver hjälp att tolka drömmar

Annons:
Upp till toppen
Annons: