Annons:
Etikettsorg
Läst 1940 ggr
wildchild001
2/15/15, 12:46 PM

Förlorat min älskade kisse, kan inte sluta gråta

Min fina, vita älskade katt blev överkörd för två dagar sedan och jag mår så dåligt. Hon var verkligen jätte speciell och jag saknar henne något enormt. Jag har haft det ganska tufft det senaste året och hon har varit som en ljuspunkt i mitt liv och stöttat mig igenom allt det jobbiga. Nu när hon är borta vet jag inte hur jag ska gå vidare, så fort jag tänker på att jag aldrig kommer få se henne igen kommer tårarna. Hur går man vidare efter något sådant här? Speciellt när ens vänner och familj inte förstår hur jobbigt det verkligen är för en.

The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans anymore than black people were made for white, or women created for men

Annons:
Eldflickan
2/15/15, 1:01 PM
#1

Jag är ledsen för din förlust.

Jag vet hur jobbigt det är att förlora någon man älskar, vare sig det är en katt eller människa eller annan varelse. Jag tycker du ska tillåta dig att sörja precis så länge och så mycket du behöver. Kanske kan du hålla en begravningsceremoni för din katt? 

Ibland kan jag känna närvaron av mina döda katter. Du kanske också kan få kontakt med henne i sinom tid. 

En kram till dig 🌺

wildchild001
2/15/15, 1:14 PM
#2

Tack för dina fina, värmande ord! 🙂 Jag har gjort en jättefin plats till henne i trädgården med ett kors, stenar och tända ljus vilket blev jättefint. Jag hoppas verkligen jag kan det, hade varit jätteskönt! Jag har aldrig tänkt på det så mycket men tror du djur lever vidare efter döden? Att de också har själar som finns kvar efter de är borta? Det hade ju varit fint ifall där funnits en liten katthimmel där uppe <3 Just nu känns det bara mest tomt, usch!

The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans anymore than black people were made for white, or women created for men

[Stockholmsbruden]
2/15/15, 1:14 PM
#3

Bara för att du inte kan se eller känna henne betyder det inte atthon inte finns. Hon är lycklig nu och en vacker dag möts ni där uppe, säg aldrig aldrig.

Aleya
2/15/15, 1:18 PM
#4

Det brukar vara svårt när man förlorar djur. Särskilt då det är sällan dom i ens omgivning har haft samma connection med djuret. Jag säger sörj som du vill. Men ett misstag många gör är att fundera på ett nytt djur ganska tidigt. Så lägg det åt sidan om du tänker så. Det är mina tips.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

wildchild001
2/15/15, 1:25 PM
#5

Tack så mycket allihopa! Ja, det är verkligen jätte jobbigt.. Nej, inte ens chans att jag tänker skaffa ett nytt djur, har ju fortfarande 3 katter kvar även om hon som nu gått bort var min favorit. Ska sörja henne så länge jag känner att jag behöver istället.

The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans anymore than black people were made for white, or women created for men

Eldflickan
2/15/15, 2:52 PM
#6

Jag tror absolut djur har själar och lever vidare efter döden! Annars skulle det betyda att vi människor är några särskilt speciella eller utvalda, och det tvivlar jag på. Det mesta levande har en själ, och jag tror starkt på att du får se henne snart igen.

Annons:
wildchild001
2/15/15, 2:56 PM
#7

Vad fint, jag tror och hoppas det också! Tack för dina fina ord! ❤️

The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans anymore than black people were made for white, or women created for men

wildchild001
2/16/15, 2:06 PM
#8

Jag tror min fina katt sände mig ett Tecken från andra sidan idag! Jag skulle ta fram en målning jag gjort av henne imorse och precis när jag tar fram tavlan trillar ett foto ner från en byrå. Just denna byrå brukade hon alltid hoppa upp och sätta sig på och fotot som trillade ner brukade hon ALLTID välta ner. På något sätt var det ett Tecken på att hon fortfarande finns kvar, och allt börjar faktiskt kännas lite bättre :)

The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans anymore than black people were made for white, or women created for men

[NeferNefer]
2/16/15, 2:25 PM
#9

❤️Underbart!

Huygens
2/16/15, 2:47 PM
#10

Hundar och katter kommer ibland tillbaka en stund när man ska sova eller känner sej ensam. Då kan man känna att det är någon liten filur som ligger brevid.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: