Annons:
Etikettupplevelser
Läst 6546 ggr
[jennjenn]
2015-02-10 14:17

Vad betyder haren?

Första gången jag skriver något så är osäker på om den är på rätt ställe.

Jag såg haren första gången när den hoppade mitt framför fötterna på mig över gångvägen inte långt från mitt hem. Blev nyfiken på den och följde efter den ett tag. Jag gick sakta efter den tills jag såg vart den hade stannat och när jag kom för nära hoppade den iväg en bit och stannade där. Detta pågick en stund tills jag gav upp på grund av mörkret. Efter denna händelse brukar jag ofta se spår efter den runt omkring där jag bor. Hade aldrig sett de innan jag såg haren.

Men till anledningen att jag undrar om den betyder något mer är för ett par dagar sen hade jag och min sambo ett väldigt kraftigt gräl mitt i natten, grälet var på nivån om vi skulle skiljas åt eller inte. I stunden jag mår som allra sämst tittar jag snabbt ut genom fönstret och ser haren hoppa sakta förbi fönstret stanna upp och titta sig omkring för att sedan hoppa vidare. Är helt säker på att det är en hare och ingen kanin då den var så nära tillräckligt länge för att jag skulle kunna vara säker på min sak.  Nästa dag då grälet fortsatte och jag flydde ut från lägenheten och gick planlöst omkring då jag mådde väldigt dåligt hamnade jag på en lekplats jag aldrig sett tidigare. På denna lekplats såg jag samma spår av haren. Både när jag  såg haren och spåren fylldes jag med en stor glädje och lättnad när jag såg dem, trots de rådande omständigheterna.  

Så nu är jag osäker på om det bara är en hare eller om det betyder något mer? Blev även orolig när jag sökte på vad haren betydde snubblade jag över att den kunde förutsäga dödsfall. Detta känns väldigt oroande då min sambo har en väldigt allvarlig sjukdom som har blivit värre. Är tacksam för alla svar.

Annons:
Amandla
2015-02-10 14:56
#1

Prova gärna sökfunktionen, det kommer upp flertalet trådar när man använder sökordet "hare".


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[jennjenn]
2015-02-10 15:07
#2

Provade att söka innan jag skrev inlägget men hittade inget som hjälpte mig :) Det kan även vara så att jag är väldigt förvirrad för tillfället och kan inte koppla ihop saker. Eller så har jag bara inbillat allt och det bara är en vanlig hare :)

Amandla
2015-02-10 15:10
#3

Ok. Vad tror du själv att haren betyder för just dig?  Första spontana tanken?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[jennjenn]
2015-02-10 15:18
#4

Den absolut första tanken som kommer upp är Alice i underlandet, fast där är det en kanin . Jag vet verkligen inte vad den betyder, möjligtvis är den bara där för att göra mig lite gladare. :)

NiklasTyreso
2015-02-10 21:30
#5

Precis som med drömmar så är du den som bäst kan tolka sammanträffanden i ditt liv. Här är ett par förslag ändå. Haren såg dig i din svåra situation och sökte upp dig så den kanske vill vägleda dig. Harar har två strategier vid fara. 1) Var helt blickstilla och hoppas att faran försvinner. När det inte funkar använder de strategi 2) spring så snabbt du bara kan ifrån faran!

Amandla
2015-02-10 22:12
#6

Ser att TS redan stängt sitt konto så det var väl inte så viktigt med svaren här…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Upp till toppen
Annons: