Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1202 ggr
M_a_r_i_a
1/27/15, 10:19 AM

Kontakt med min mamma?

Hej,

Jag är en 17 årig tjej som i höstas förlorade min mamma i cancer, endast 49 år gammal. Hon bettyde allt för mig, hon var en stor del av mitt liv och är helt förstörd. Allt gick så snabbt, hon gick bort så hastigt så jag är fortfarande i chock…

Jag skulle så jäättegärna vilja veta hur hon har det nu och om hon träffat morfar och vakar över mig. Jag skulle vilja ha någon sorts kontakt med henne och säga det jag inte hann säga till henne, hur mycket hon betyder för mig och hur mycket jag älskar och saknar henne. Hur ska jag göra? Vill helst inte gå till något medium, är inte redo för de än..

     M_A_R_I_A 🌺

Annons:
OlgaMaria
1/27/15, 10:39 AM
#1

Skriv brev till henne. Prata till henne vid hennes grav. Men jag tycker inte du ska söka kontakt med henne då jag tror det är farligt och öppnar upp vägar du inte vill ha i ditt liv. Vill du prata med någon som vet hur hon har det, så prata med Gud.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Tjeja
1/27/15, 11:16 AM
#2

M_a_r_i_a…🙂  Din mamma ser dig och hör dig! Hon vet vad du känner och tänker! Du kan prata med henne när du vill, via tanken eller prata ut i luften om det känns bättre. Hon vill att du ska känna dig trygg och veta att hon har det bra nu. Och när din chock har lagt sig lite kommer det  nog bli lättare för dig att känna hennes närvaro och se de Tecken hon skickar till dig för att trösta.

Bara sådana tillfällen som tex när du i vardagen gör något och du kanske inte alls tänker på henne, men så bara plötsligt kommer du att tänka på henne av någon anledning, något du ser, hör, känner lukten av osv som påminner om henne. Då är det typiskt sådant sätt som de kära på andra sidan visar oss att de är där och serom en och vill ge kärlek och uppmuntran och tröst.  ❤️

Med andra ord, man behöver inte alls något medium för att känna och uppleva och få kontakt med sin anhöriga man förlorat. Däremot kan ett medium ibland vara till hjälp om man vill ha något mer konkret svar i ord från någon annan som kan vara som en kanal.

Men det är sällan ett medium kan meddela saker som man själv egentligen inte är medveten om.

Tänk istället att din mamma faktiskt vill kommunicera med dig direkt själv utan att prata genom någon annan. Men sättet hon gör det på, på grund av att vi är i olika dimensioner eller vad man ska säga, du i kropp och hon i ande, gör att hennes sätt att "prata" med dig på är genom känslor, tankar och påminnelser/tecken som saker du ser, känner, doftar osv som påminner om henne. Detta händer i helt vanliga vardagssaker hela tiden. Vanligtvis brukar folk inte veta om att det är deras anhöriga som faktiskt visar sin närvaro på det sättet. Men det är stor tröst när man är medveten om att det faktiskt är ett sätt för de anhöriga att kommunicera med en.

T e x, tänk att du tex städar i garderoben, och mitt i allt städande hittar du en tröja som inte ha blivit tvättad sedan du haft på dig när du kramat mamma, den har kvar doft av din mamma och plötsligt känner du den lukten och kommer att tänka på henne…

Helt naturligt, för det är så de på andra sidan "pratar" med oss. De flesta är bara inte medvetna om det och känner bara saknad för de inte förstår att deras älskade är där och hälsar till dem på det sättet bara.

Men nu vet du, och då kan du tänka på det nästa gång du blir påmind om din mamma! Då är hon där och "pratar" med dig på sitt sätt.. och du kan prata tillbaka till henne och säga vad helst du vill och känner. Hon hör dig och älskar dig tillbaka. Hon kan bara inte prata som man gör när man har en kropp. ❤️

Stor KRAM

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

bearmeanswolf
1/27/15, 11:42 AM
#3

Jag förstår att du är i chock efter att ha förlorat din mamma så hastigt. Jag beklagar det. Utifrån min egen erfarenhet så kan jag säga att din mamma hör allt det du säger till henne, alla dina tankar och ord. Och att hon träffat sin far och att hon finns hos dig och vakar över dig. Hon älskar dig, så det är ju det mest naturliga i världen, att vara hos sitt barn. Hon finns hos dig, det kan du lita på. Det är inte farligt att söka kontakt med henne, det är det mest naturliga i världen. Bara blunda och stilla alla tankar och lyssna inåt. Känn kärleken till din mamma - där finns det kontakt. Så småningom när du känner dig redo kan du uppsöka ett medium för att få kontakt med din mamma. Men, då är det viktigt att du finns ett bra medium, för även i den branschen finns det sådana som inte är så bra. Vill du ha tips på genuint duktiga medium så kan jag tipsa dig. Men, det viktigaste är att själv få en kontakt med din mamma. Ju mer du sitter i stillhet och lyssnar inåt, desto starkare blir dina "antenner" så att du kan känna igen när din mamma kommer med dig. Ta hand om dig.

M_a_r_i_a
1/27/15, 4:38 PM
#4

tack för allt fint ❤️

     M_A_R_I_A 🌺

Upp till toppen
Annons: