Annons:
Etikettandlighet
Läst 2838 ggr
Knorran
1/26/15, 11:57 PM

Vem ska man egentligen tro på?

Tyckte detta var rätt så intressant.🤔

Men vad tycker ni? Vad säger ni? Varmt välkomna med era funderingar. 🌈

https://magnusfroidh.wordpress.com/2015/01/16/intervju-med-fd-professionellt-medium/

En intervju med ett fd professionellt medium och varför hon valde att sluta.

Annons:
Knorran
1/27/15, 12:04 AM
#1

Han som intervjuar är lite störig enligt min mening 😛

allhealing
1/27/15, 1:12 AM
#2

Om nu allt är ett. Varför skulle en frälsning var det man behöver för att kunna uppleva "verklig frihet" som det uttrycks i filmen? Därför delar jag inte hennes sätt att se på vad verklighet frihet är. För mig är verklig frihet att alla människor är fria att skapa sin egen verklighet. Och att detta enklast uppnås när syftet med det varje individ gör är att det ska ske i harmoni med såväl sig själv som med sin omgivning.

Det är min uppfattning att kravspecificerad lycka är just ett krav på att man ska vara på ett speciellt sätt. I det här fallet följa en specifik religion för att uppnå, som det beskrivs i intervjun "verklig lycka." Dvs att det går att uppnå med en religion men inte med en annat. Detta synsätt ställer  en religion mot andra religioner. Dvs synsättet att ett sätt har en mer korrekt version av sanningen än den version av sanningen andra står för. Dvs att någon är bättre och att någon annan därför är mindre värd. Det är inte min uppfattning att religion fungerar på det här sättet.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Denna kommentar har tagits bort.
[NeferNefer]
1/27/15, 7:41 PM
#4

Vem man ska tro på? Ja, vill man absolut komma fram till att sanningen bara går att finna i en monoteistisk religion, så ska man absolut lyssna på en som är engagerad i den religionen som huvudledare för förbönsteamet med ansvar för undervisning och träning av förebedjarna.

https://magnusfroidh.wordpress.com/om-magnusfroidh/

Men om man nu är ute efter att komma fram till den slutsatsen, så finns det bättre iFokus-sajter för det. Vad var ditt syfte med att posta den där videon här?

Knorran
1/27/15, 11:17 PM
#5

#4 mitt syfte bakom den var att höra vad andra tror och tycker. Inget annat, vad andra tycker om det hon säger m.m. Tänkte att de även kunde bli en intressant diskussion om olika saker som hon tar då det handlar om andlighet och så kallat övernaturliga saker :)

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Shaman Wolf]
1/28/15, 5:35 PM
#9

# 0 Som svar på din fråga i rubriken Knorran så ska man tro på det som för sig själv känns rätt. Känns den kristna vägen rätt ja då går man den,känns nån annan väg rätt ja då tar man den oavsett det innebär en tro eller att inte tro på något alls.Svårare än så är det inte och ingen går förlorad varelse dom är högtroende eller helt skeptiska till alla former av religion och tro så går ingen någonsin förlorad det ser andra sidan och ljuset till.

Vad filmen beträffar så kan jag säga som så,en lättsam intervju på alla vis,Inte nåt speciellt överspel med något men så kommer man en bit in i filmen och där tas guiderna upp.

Det finns ett ord som sajtens moderatorer bestämt att vi inte ska använda men en oskyldig  i fokus smiley får göra jobbet istället för ordet 😉

Det här har vi hört många gånger att så fort en person som Lotta lämnat sk kallade NA  för Jesus så blir guider genast elaka och förvandlas till 😈

Har ni tänkt på hur lika det här ser ut från alla som går över till kristendom? det går ett mönster i och dom blir besökta av dessa 😈 som gör allt i sin makt för att personen inte ska svika dom.

Jag skriver ordet svika för vi ska komma ihåg en viktig sak i detta och det är att även våra guider har känslor som oss och naturligtvis så blir dom sorgsna om vi helt hastigt   bara ska vända dom ryggen så att se en form av 😈 handlar istället om att dom inte alls uppskattar att vi överger den kärlek dom verkligen har att ge oss.

Ta en person,en fysisk sådan som fått massor med kärlek men plötsligt vänder all kärlek dom ryggen och vad händer då?jo bitterhet,hårda ord kommer in i bilden.

Men ser vi nu på Lotta här så lämnade ju dessa 😈henne ifred och hon fick gå sin väg som hon kände var rätt för henne just för att våra guider dom ser helt och hållet till vårt bästa men som oss har dom känslor som dom symboliskt visar genom att förklara sin sorg  över att vi plötsligt vänder deras kärlek ryggen och just för att mycket är symboliskt så tolkar genast den nyfrälsta att jaha guiderna dom är ena såna här 😈.

Ser vi på oss själva när vi blir ledsna så är vi ju inte så vackra eller hur,lika med våra guider men faktum är att väljer en person en annan tro att följa så accepterar dom men som med oss om vi skapat vänner som vi helt plötsligt vänder rygg så bli ju där en sorg och bitterhet av olika slag.Det är verkligen inte mer komplicerat än så,guiderna lika som Jesus är samma kärlek och alla finns dom i ljuset och vill bistå oss så gott dom bara kan.

Man tar även upp biten om att guider boostar våra egon,oj oj joj säger jag för min guide han för sig inte med såna världsliga tilltag tvärtom så lär han mig att inte bara vara i egot utan kunna se en helhet med allt.

Visst gör jag nåt han tycker är bra så uppmuntrar han så klart men samma om jag gör nåt som är helt åt fanders så får jag minsann lära min läxa i den frågan och då skräder han inga ord kan jag lova eller försöker boosta mitt ego det är inte hans stil tvärtom.

Filmen var intressant men som alltid med kristna så är endast deras väg rätt medan alla andras vägar går genom den här lilla fina Farbrorn😉 😈

[Shaman Wolf]
1/28/15, 5:51 PM
#10

Jo en sak vill jag verkligen få fram och tillägga det är att jag har inget emot Jesus tvärtom men när människor gör om tro efter sina behag så som Bibelns läror då känner jag att nåt är innerligt fel ❤️

Knorran
1/28/15, 6:49 PM
#11

Shaman Wolf, alltid lika klok som vanligt och jag var själv inne på dessa tankar och funderingar men det är alltid intressant att höra andras perspektiv över saker och ting. tack för ditt fina svar ❤️😃

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Knorran
1/29/15, 4:59 PM
#15

#14 Liberate

Tack för ditt svar och visst kan jag även känna att ibland kan de vara lite kristen propagandra runt vissa saker. Kan dock tycka det är lite konstigt att de säger att yoga tillhör de dåliga. Yoga är extremt bra för kroppen och andningen. Yogan får din kroppshållning mer rak och dina muskler blir stretchade plus att du får träna hela kroppen. Du får bättre balans och blir vig. Tänker på videon som du la upp. Dock har jag inte sett den ännu men han sa ju att han varit yoga instruktör och det verkar ju som att det varit något dåligt.

När det kommer till guider kan jag själv tycka det är lite märkligt med att om vi har riktigt godhjärtade guider att de låter då 😈 komma in eller släpper in oönskade andra m.m. För visst vet man att det finns lägre energier. Men samtidigt kan jag inte tro helthjärtat på vad kristendomen säger. Tycker att kristendomen kan vara rätt så enkelspårig och de kan skrämma mig minst lika mycket. Ibland kan jag tänka mig att Gud/källan låter en gå en viss väg för att änligen komma fram till det rätta svaret. Men ibland funderar man ju en väldas runt detta. Själv så pratar jag alltid till Gud/Jesus och Guds änglar även min skyddsängel för en sån hoppas jag då att jag fick av Gud när jag föddes. Sen vill jag ju tro att vi har våra anhöriga runt oss som lämnat oss till ett liv på andra sidan men att det kommer och hälsar på. Vet som inte riktigt hur jag ska tro för det minsta jag vill ha att göra med är små 😈såna finns det nog runt om oss om man kollar på hur världen ser ut.

Det är verkligen en knepig värld vi befinner oss i 🤪

[Shaman Wolf]
1/30/15, 7:14 AM
#16

# 11 Tack själv Knorran som tog upp en så viktig fråga ❤️

En sak måste vi få bort och det är den här otäcka falska stämpeln man ger våra guider,rena ljusvarelser som inte skulle kröka ett hårstrå på oss.Känner man annat då är det inte en guide utan ens egna hjärnspöken för sällan sällan möter vi trots allt den mörkare sidan och Ljuset är det som dominerar.Medvetenhet om är en sak men anamma det inte utan  släpp in ljuset i sinnet och lämna resten som enbart skapar destruktiva tankar och mönster🌺

Denna kommentar har tagits bort.
JonasDuregard
1/30/15, 9:38 PM
#18

Alltså, är det verkligen tillåtet att helt ogenerat kringgå reglerna så här? 🤔

Någon Medarbetare som kan uttala sig?

tarantass
1/31/15, 4:29 PM
#19

Går man från tolerans eller pluralism till intolerans och från ödmjukhet inför andras erfarenheter till avvisande av dem – eller från att Guds hus har flera boningar till att det bara har en, för att tala ett kristet språk – så har man nog utvecklats bakåt på en viktig punkt, oavsett andra punkter. Kanske man behövde det just då – det kan säkert vara en nyttig erfarenhet som kan ge lärdomar som bara den kan ge – men en del av oss andra må ju få tycka att det är trist när det händer och inte direkt vad världen behöver. Vilket vi å vår sida får försöka göra det bästa av.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Lilla Stjärna
2/2/15, 3:56 PM
#20

En helt underbar berättelse 🙂!

Hennes historia är nästan till 100 % identisk med min egen! Helt otroligt! Bara två detaljer som skiljer;  jag hann inte (men nästan) ge ut några böcker eller hemsidor, och jag satt inte och bad om att bli frälst ("Hugaligen för kristet snack!"  -tyckte jag då). Utan blev uppryckt ögonblickligen och utan förvarning,  från mina föreställningar om hur man uppnår sina mål i livet  -och efter.

Jag hade bett till Gud så länge jag kan minnas men trodde inte att Jesus var särskilt viktig för mig. Plötsligt började jag också tro att mina "guider" och "döda släktingar" stod över Jesus i kunskaper att kunna vägleda mig i livet!

Känner så väl igen mig när hon berättar om hur egot matas och växer till enorm storlek, när man får sitt livs största chock genom att bli visad dessa "guiders"  rätta skepnad och hur de arbetar med oss människor, attackerna mot både mig och mina barn, ja en stor del av mina kära…

Sånt här är nog knappast inte möjligt att tro på om man inte själv har upplevt den oerhörda skillnaden och lättnaden som följer efteråt.

Det krävs ett enormt mod att gå ut och berätta om ett sånt här livsomvälvande mirakel, för man blir allt annat än populär bland alla de som är kvar i nyandligheten. Det kan jag lova!

Tack Lotta!

Annons:
tarantass
2/2/15, 4:47 PM
#21

"Egot matas och växer till enorm storlek": med all respekt för din resa, vad kan man då inte säga, om man vill, om egot hos den som är övertygad om att bara just ens egen upplevelse råkar vara den rätta.

Det finns de som har gjort din resa. Det finns också de som har gjort motsatt resa, det finns de som har gjort resan från materialistisk ateism och de som har gjort resan till materialistisk ateism, och vi har ingen allmänt kontaktbar överordnad instans som kan säga oss vilket som är det rätta eller om det ens finns en sak som är "rätt".

Vad vi har är folk som har blivit olyckliga på en rad olika livsåskådningar och andra som har blivit lyckliga på samma livsåskådningar; folk som gör onda eller tvivelaktiga gärningar i de flesta livsåskådningars namn och folk som gör goda gärningar med kraft ur samma livsåskådningar.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Lilla Stjärna
2/2/15, 6:46 PM
#22

#21, Tarantass;

"..vad kan man då inte säga, om man vill, om egot hos den som är övertygad om att bara just ens egen upplevelse råkar vara den rätta."

Ja, du -vad ska man säja? Snacka om uppblåst ego!

Det finns många, många som hela tiden propagerar för sin egen tro och predikar för sin omgivning att    "Mitt trossystem är det enda rätta i sanningens namn, jag sitter inne med sanningen om hur det ligger till här i världen!!!"   Ett evigt uppläxande av andra.  Tror knappast inte en enda av oss vet vad som är "rätt" för alla andra!  

De sliter som galningar för att omvända alla som inte har anammat deras predikan. Ofta med en oerhörd aggressivitet så fort de inte blir strukna medhårs.

Det jag tycker är synnerligen intressant att beskåda är, att de ofta i nästa andetag, påpekar hur viktigt det är att alla har rätt till sin tro!?!   De motsäjer sig själva i ungefär var tredje mening, och projicerar sina egna dåliga egenskaper på sin omgivning…….🤪……🤦‍♂️………😕…….

Lilla Stjärna
2/2/15, 8:49 PM
#23

Tillägg till min kommentar # 22:

Jag vill förtydliga att jag ser inte ner på de som är verksamma som mediala det minsta. Jag har själv varit där och har full förståelse för deras fria val!

Hoppas det inte blev några missförstånd!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: