Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1138 ggr
Smotly
2015-01-18 15:15

Hemsökt hus?

Hej alla! Jag är ny på denna sida och är väldigt glad att jag hittat den för jag behöver hjälp. Jag och min man flyttade in i hans farfars gamla hus när han gick bort för snart 4 år sedan. Huset är från slutet av 1700-talet. När vi flyttade in så märkte jag att vi inte var ensamma. Jag vågade knappt vara på övervåningen själv och kollade mig alltid över axeln när jag gick upp för trappan. Hade svårt att sova för jag kände mig aldrig ensam utan någon fanns i rummet. Vissa veckor när min man jobbade borta så vågade jag inte sova själv utan satte mig i bilen och åkte hem till min mamma. Vi fick hjälp med en rensning av huset vilket hjälpte mycket och gjorde att allt kändes mycket lugnare. Vi har ett till hus på gården, ett "sommarhus" från 1828. Där är det livat, i vissa rum så får man ett tryck över huvudet. Jag håller på med släktforskning och forskar en del kring gården men det känns som att det tar emot, att det är känsligt om ni förstår vad jag menar. Jag vill gärna veta vilka som rör sig i andra huset, tydligen står en kvinna där och kollar in till oss men… Där ute får de gärna befinna sig men inte inne hos oss. Jag har börjat haft svårt att gå in i ena rummet på övervåningen igen, är rädd att om jag pratar om det så kommer de tillbaka. Vad kan jag göra?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: