Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1459 ggr
DecemberSnow
1/11/15, 8:05 PM

Varför drömmer jag att mormor är död?

Den senaste månaden har jag drömt flera gånger att min mormor är död fast hon inte är det. I drömmen går jag alltid runt i hennes hus och tänker att det är så konstigt att allt ser ut precis som vanligt men att hon fattas. Ibland gråter jag i drömmen och luktar på hennes parfym eller går runt och kollar på saker och tänker på glada minnen jag har av henne och min morfar (som har gått bort på riktig). 

I en av drömmarna kom hunden som mormor och morfar hade ( också bortgången sedan i höstas) springande mot mig som han alltid gjorde när han levde. Sedan var morfar också där, jag pratade lite med honom och kramade om honom för jag visste ju att han var död och jag var glad att se honom. Det var som att dem var där för att hämta mormor eftersom att hon hade gått bort i drömmen. I en annan dröm gick jag runt i huset och grät för jag saknade mormor, men då kommer jag på att hon fortfarande lever och att hon sitter i en fotölj i trädgården. Jag springer fram och kramar henne och släpper inte, jag bara gråter och gråter. 

Varför drömmer jag så ofta att hon är död på senaste? Eller snarare vad betyder det? Det är ju inte så att hon är sjuk eller att jag tror att hon ska dö på riktigt inom en snar framtid.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
DecemberSnow
1/12/15, 10:04 PM
#2

ingen?

Amandla
1/12/15, 10:13 PM
#3

Det kanske är ett sätt att förbereda dig? Att du förbereder dig inför något som du är rädd för och vet är oundvikligt, menar jag.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Choklad
1/13/15, 11:37 AM
#4

vad har du och din mormor gemensamt? kanske något i det gemensamma beteendet som du är rädd att förlora, det behöver inte vara din mormor som du ska förlora.

  Det kan också vara så att du har en rädsla inför  vad som komma skall en gång, så jag tror att det är en oro som finns där och att drömmen säger att du inte behöver oroa dig ännu , för din mormor mår bra. Den dagen då det som du är rädd för, sker, kommer din mormor att vara omgiven av trogna vänner, och du kan lita på att hon ändå fortfarande är din trogna vän, fast i  en annan tillvaro. ❤️

U R us

DecemberSnow
1/13/15, 2:33 PM
#5

tack för svaren ❤️

Upp till toppen
Annons: